nog niet ongesteld

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
katrienh

Berichten: 2655
Geregistreerd: 16-01-05

Re: nog niet ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:02

Vraag anders eens achter een bloedonderzoekje, laat je ijzerwaarden, hormonenspiegel ed. controleren.

bezoekje brengen aan gynaecoloog (of bedoel je dat met 'dokters in het ziekenhuis' )

Je kan ze ook laten opwekken, maar weet niet of het nog helpt als je ze 'al' 2x gehad hebt

Citaat:
Als jij al 3 jaar een vriend hebt en dus al ongeveer 3 jaar het zonder doet en nog nooit zwanger bent geraakt zou ik zeker eens langs de HA gaan!


is toch logisch, niet ongesteld = geen eisprong = niet zwanger kunnen worden. is voor een persoon die wel normaal ongesteld wordt, en sex heeft als ze niet ongesteld is, toch ook zo.
Maar langs HA gaan is idd geen verkeerd gedacht

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:09

Ik zou zeker naar de HA gaan! Toen ik bijna 18 was, was ik ook nog niet ongesteld, mijn moeder in alle staten en de huisarts wilde dat ik zo snel als mogelijk langs kwam.. Was toen niet nodig meer, maar zeker gaan!

Fuzza
Berichten: 217
Geregistreerd: 27-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:15

Ik zal echt weer naar de huisarts gaan. Dat is niet echt gezond geloof ik.

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:05

ijslanderfan schreef:
xxsweet schreef:
Wooow! Jaah idd.. Misschien ben je wel onvruchtbaar Bah.. Suc6!


wat een grap... niet zo'n bijpassende smiley...

Zou idd even langs de HA gaan!


Owh. Afbeelding
Ik maak er ook zo'n lol om!
Volgens mij lijkt dit erg op een nagelbijtende smiley. Zal wel aan mij liggen



Ontopic: Heb je al een afspraak bij de HA staan? Ben benieuwd wat die nou te zeggen heeft!

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:59

Als je niet ongesteld wordt, is de kans duidelijk kleiner dat je zwanger raakt, dan als je regelmatig ongesteld bent.
Maar, het KAN nog steeds wel! Als je zeker weten niet zwanger wilt raken, wees dan toch heel voorzichtig en laat je goed voorlichten door de huisarts!

pjoter
Berichten: 58
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 18:54

Shadow0 schreef:
Als je niet ongesteld wordt, is de kans duidelijk kleiner dat je zwanger raakt, dan als je regelmatig ongesteld bent.
Maar, het KAN nog steeds wel! Als je zeker weten niet zwanger wilt raken, wees dan toch heel voorzichtig en laat je goed voorlichten door de huisarts!



wel raar dat het in die 3 jaar niet raak is geweest,, lijkt er ook een beetje op of ik ontvruchtbaar ben.. durf niet zo goed naar de dokter eigenlijk..

vind het ook niet zo erg dat ik nog niet ongesteld ben, heb nooit geen last met ob mee shouwen enzo..

Melisjee

Berichten: 8755
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Den Bosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:01

pjoter schreef:
Shadow0 schreef:
Als je niet ongesteld wordt, is de kans duidelijk kleiner dat je zwanger raakt, dan als je regelmatig ongesteld bent.
Maar, het KAN nog steeds wel! Als je zeker weten niet zwanger wilt raken, wees dan toch heel voorzichtig en laat je goed voorlichten door de huisarts!



wel raar dat het in die 3 jaar niet raak is geweest,, lijkt er ook een beetje op of ik ontvruchtbaar ben.. durf niet zo goed naar de dokter eigenlijk..

vind het ook niet zo erg dat ik nog niet ongesteld ben, heb nooit geen last met ob mee shouwen enzo..


Ik zou tog naar de HA gaan, ee nandere in dit geval. Want dit klopt niet lijktm ij!

Yannicke

Berichten: 7699
Geregistreerd: 07-11-05

Re: nog niet ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:09

zoals iedereen al zegt, nog ff ''gezellig'' bij de HA op bezoek gaan

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:14

Inderdaad weer even naar de huisarts gaan. Zegt hij opnieuw dat er niets aan de hand is, dan is er iets met die huisarts. Ik zou toch even wat druk op de ketel zetten. Want het kan je heel wat zorgen gaan schelen!
Ik heb een ander voorbeeld, gaat over iets compleet anders:
Mijn gebit was bar slecht een jaar of 5 geleden, mijn tandarts zei elke controle: Ja, die melktanden zijn er de volgende keer uit. Er moesten toen nog 6 uit.
En keer op keer dat ik daar kwam zei hij dat. Toen zat ik eind groep acht en er waren nog steeds 6 tanden over. Toen heeft mijn moeder hem gedwongen tot een verwijzing naar een orthodontist, die maakte foto's en toen bleek dat er geen andere tanden onder 2 van de 6 melktanden zaten. Die tanden zorgen ervoor dat je melktanden langzaam oplossen. Daarom bleven ze dus zitten.
Een geluk dat mijn moeder druk op de ketel had gezet, anders zat ik nu nog met een beugel, waarschijnlijk.

Dus, gezellig nog een keer naar je huisarts

pjoter
Berichten: 58
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 16:33

Ik bedoel met dokter de gynaecoloog in het ziekenhuis, dat is nu ruim 2 jaar geleden toen ik daar was geweest, was toen 18 ben nu 20.. Hij heeft wel wat test gedaan maar kon niks vreemds vinden.. (bloedprikken, SOA test, en een inwendig onderzoekje )

Er zijn wel meer mensen die laat zijn, 18 is meestal al een uitzondering, maar 20 jaar ...

Ik weet ook niet waarom ik niet terug durf, Of miss is het wel lakssigheid omdat ik het niet zo erg vind.. Maar ik vind het nu wel vreemd worden, en ik wou/wil graag weten wat jullie er van vinden..

chantal331
Berichten: 8
Geregistreerd: 09-03-06

Re: nog niet ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:04

Ik word in november 18 en ben ook nog niet ongesteld....

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:09

Onder een bepaald gewicht wordt je toch ook niet ongesteld? Een bepaald percentage van je lichaansgewicht moet toch vet zijn? Zit je daar wel boven?

Tatt_x

Berichten: 807
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: Belgiƫ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:20

Hoe zwaar moet je zijn dan ?
Ik ben 14 jaar en 37 kg...Ben ook nog niet ongesteld geweest
Ben niet zo groot (1.58) maar heb zo goed als geen vet.

Melisjee

Berichten: 8755
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Den Bosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:23

Ik ben bijna 12 en ben al ongesteld (A)

monteaura
Berichten: 1477
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:27

Je hoeft echt nergens bang voor te zijn hoor, bij de dokter. Ik werk in het ziekenhuis, en geloof me, die artsen komen wel vreemdere dingen tegen dat dit. Het is alleen maar prettig om een bevestiging te krijgen. Ik weet zeker dat het belangerijk is dat je zo snel mogelijk naar de arts gaat!

Succes!

wilco_lover

Berichten: 131
Geregistreerd: 04-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:56

Tatt_x schreef:
Hoe zwaar moet je zijn dan ?
Ik ben 14 jaar en 37 kg...Ben ook nog niet ongesteld geweest
Ben niet zo groot (1.58) maar heb zo goed als geen vet.

weetje hoe licht jij bbent!! maar kweet niet of er een bepaald gewicht bij moet zitten. ik ben zelf ook heel laat ook 14 pas

loulou

Berichten: 14813
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:25

Shadow0 schreef:
Als je niet ongesteld wordt, is de kans duidelijk kleiner dat je zwanger raakt, dan als je regelmatig ongesteld bent.
Maar, het KAN nog steeds wel! Als je zeker weten niet zwanger wilt raken, wees dan toch heel voorzichtig en laat je goed voorlichten door de huisarts!


dit dacht ik idd ook.

ik zou een afspraak maken met de HA en ook aan de pil gaan.

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:40

Ik zou toch even langs de huisarst gaan.. Je kan beter een keer teveel gaan dan te weinig..

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:34

ik zou ook even langs de huisarts gaan..

_loekie_
Berichten: 1165
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: nog niet ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:00

katrienh schreef:
Vraag anders eens achter een bloedonderzoekje, laat je ijzerwaarden, hormonenspiegel ed. controleren.

bezoekje brengen aan gynaecoloog (of bedoel je dat met 'dokters in het ziekenhuis' )

Je kan ze ook laten opwekken, maar weet niet of het nog helpt als je ze 'al' 2x gehad hebt

Citaat:
Als jij al 3 jaar een vriend hebt en dus al ongeveer 3 jaar het zonder doet en nog nooit zwanger bent geraakt zou ik zeker eens langs de HA gaan!


is toch logisch, niet ongesteld = geen eisprong = niet zwanger kunnen worden. is voor een persoon die wel normaal ongesteld wordt, en sex heeft als ze niet ongesteld is, toch ook zo.
Maar langs HA gaan is idd geen verkeerd gedacht


Je kunt meestal juist niet zwanger raken als je ongesteld bent (in die periode zegmaar) omdat je eicel dan afsterft waardoor je ook gaat bloeden, maar juist in de week ervoor geloof k.
Maar zoals de andere al zeggen ga gewoon even lags je huisarts

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:07

dat klopt, je kunt iid nu ook zwanger worden als je een week voor je ongi sext...
en dat kan bij jou miss wel iedere week zijn, je weet maar nooit..

maar ben je al bij de HA geweest??

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:08

ponylove schreef:
esperance schreef:
zou nog een keer terug naar de DA gaan, als je niet op zijn tijd ongesteld word is de kans op een herensbloeding veel groter... (wil je niet bang maken, niet dat dat gaat gebeuren)

Waar heb je dit gehoord?


heb ik ooit eens ergens op het net gelezen...

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:14

pjoter schreef:
Ik bedoel met dokter de gynaecoloog in het ziekenhuis, dat is nu ruim 2 jaar geleden toen ik daar was geweest, was toen 18 ben nu 20.. Hij heeft wel wat test gedaan maar kon niks vreemds vinden.. (bloedprikken, SOA test, en een inwendig onderzoekje )


Als dat al is wat hij gedaan heeft daar eens met je vuist op tafel gaan kloppen dat hij nakijkt of bijv. je eitjes en je baarmoeder wel in orde zijn etc.
Het internet staat vol met mensen met vroegtijdige verschrompelde eitjes, eitjes die niet tot rijping zijn gekomen etc.
Ik weet niet of je later kinderen wil maar het is toch wel heel belangrijk om te weten dat daar niks mis is! En als er niks mis is en je bent gewoon erg laat dan is het prima, maar dan weet je dat tenminste ook zeker.

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:21

Hoe langer je nu gaat wachten zal het er helemaal niet van komen om naar de dokter te gaan. Ik zou gewoon een afspraak maken en dan moet je wel. Als je je druk gaat maken wanneer je ongesteld wordt komt het juist niet.

Weet je al wat je gaat doen?

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:23

Ik zou inderdaad ook eens met de vuisten op tafel gaan..