Ontzettende hoofdpijn...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5275
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Ontzettende hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:52

Het is allemaal ontzettend vreemd, maar het is al tijden aan de gang...
Vanaf vorig jaar zomer (zeg maar zomervakantie) heb ik onwijs last van hoofdpijn.
En niet zo'n beetje ook!

Wat voor mij nogal vreemd eraan is, dat het elke dag exact op dezelfde plek is...
Voor mijn gevoel klopt er dan ook iets niet!

Ben al naar de dokter geweest, bloedonderzoek gehad enz.
Kwam niets uit, volgens de dokter was ik kerngezond...
Helaas blijft de hoofdpijn aanhouden, wordt niet minder of wat

Als ik 's ochtend mijn bed uitkomt, verga ik van de hoofdpijn
En die blijft de hele dag, asperines werken niet...
Ik weet het niet meer??!!

(Ook heb ik last van evenwichtsproblemen en duizeligheid,
misschien dat dit iets met elkaar te maken kan hebben?)

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:15

Hoofdpijn is een vreselijk iets.

Ik geloof dat ik van mijn 15e tot mijn 18e met flinke hoofdpijn heb rondgelopen.
Er zijn zelfs scans gemaakt van mijn hoofd. Uiteraard was er niets op de scans te vinden.

Uiteindelijk ben ik bij een fysiotherapeut beland.
Deze heeft met een paar keer masseren mijn hoofdpijn kunnen weghalen.

Als ik jou was zou ik je huisarts om een doorverwijzing naar de fyio vragen.

ozzieozzie

Berichten: 758
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: australie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 03:29

Ik heb ook heel lang last gehad van hoofdpijn, bij mij ook allemaal onderzoekjes gehad maar konden niet echt veel vinden. Toen zat ik eens een keer tv te kijken en daar was een programma en daar zeiden ze dat je hoofdrpijn kon krijgen van het drinken van cola, sinas, 7up en alle andere frisdranken met bubbels. Ik ben toen over gestapt naar vruchtensapjes enz en bij mij is de hoofdpijn zo goed als weg. Misschien kun je dat ook eens proberen.

Succes

Lara_
Berichten: 1160
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 03:33

Er hoeft niet iets mis te zijn met je hoofd het kan ook je nek zijn. ik zou inderdaad even langs de fysio gaan.

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:31

het kan ook komen doordat je juist veel aspirines of ibroprufen slikt dan krijg je juist daar hoofdpijn van moet je gewoon een tijdje stoppen. te weinig drinken kan ook, maar je zei dat je het alleen op een bepaalde plek krijgt?? welke plek? het zou kunnen dat je gevoelig ben voor hoogspanningskabels of van die gsm-torens ofzo kan zelfs voor onweer zijn, heb ik ook een tijdje gehad is wel weer over gegaan.

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ontzettende hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:45

ik heb zelf heel vaak last * eigenlijk elke dag* van hoofdpijn...
ik weet wel waardoor het komt, ik heb een whiplash... de hoofdpijn is zo ondragelijk dat ik gewoon in bed moet blijven zonder licht... gelukkig heb ik het nu iest rustiger en gaat het beter...
MuSLi het kan idd van 1 kant komen... ing ik heb dat... als daar iemand aan zit egt dan springen de tranen in me ogen... veder is er niks aan te doen... ik slik zo veel asprinens.. het helpt geen moer ( heb al sterkere gehad...maar dat mag je niet te vaak aangezien je maag er niet tegen kan...)

kan het niet zijn dat je van je ogen hoofdpijn krijg ? .. mijn vriendin heb nu een bril en het gaat al beter.
veder moet je gewoon niet te veel doen... tja banketstaaf gezegt.. maar ja..
( ik weet dat als ik 2 uur heb paargereden, ik gewoon gesloopt ben en kopijn heb.. najah nisk aan te doen.)

Yootje15

Berichten: 450
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Geelong (Australie)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:23

Ik heb ook elke dag last van hoofdpijn.
Een jaar lang, elke dag van 's ochtends tot 's avonds had ik last van hoofdpijn. Ik ben 2 weken geleden naar de huisarts gegaan (ben als de dood voor huisartsen) en die stuurde me door naar mensendieck. Daar ben ik nou, en zij gaat mijn houding veranderen, ik heb namelijk last van spanningshoofdpijn. Mijn spieren in mijn nek zitten te strak, en daardoor heb ik hoofdpijn. Wij zijn er nou mee bezig. Ook slik ik pillen, die heb ik van de huisartsgegeven, het zijn kleine pilletjes, voor 's avonds in te nemen.

En ik moet zeggen dat mijn hoofdpijn al iets minder is geworden, maar weg is het nog lang niet!

Succes met het zoeken naar de oplossing, en maak je er niet druk om, want dan krijg je nog meer hoofdpijn!

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:40

Yootje15 die spannigen heb ik dus ook, ik heb nek klachten na een ongeluk.. heb egt alles al gehad fysio .. masage .. mensendieck manueleterapie .... helpt geen donder... nu ga ik revalidatie volgen... hoopen dat het dan beter word....
mijn nek zit ook te strak... egt een irritant gevoel.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:54

Hrappur: jij hebt een duidelijke oorzaak voor je hoofdpijn (ongeluk), het kan dan veel moeilijker zijn om een goede oplossing te vinden. Voor iemand met 'gewone' spanningshoofdpijn (dus zonder ongeluk of andere aanleiding) kan vaak wel een oplossing worden gevonden. Op mij komt het nu een beetje over dat jij denkt dat alle dingen die bij jou niet hielpen ook bij een ander niet zullen helpen, wat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Hoofdpijn is trouwens een raar iets, er is maar heel weinig over bekend. Het gekke is dat de hersenen zelf geen pijn voelen. Je kunt dus aan iemands hersenen opereren onder plaatselijke verdoving (huid enzo wel verdoofd, want dat voel je wel).

SuMii
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:57

Ik heb het inderdaad ook, heb laatst auto-ongeluk gehad inderdaad en een flinkeklap in mn nek dus denk het daar vandaan komt...pijnstillers helpen niet idd. Het islogischals je gelijk aan iets ergs denkt bij zowiets maar blijven proberen tot het overgaat!

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:17

Ik heb het ook niet heel erg, maar heb de laatste tijd erg veel last van hoofdpijntjes .. mijn moeder heeft een homeopatisch middeltje en dat werkt wel redelijk .. maarja ...

Het kan ook aan het eten liggen, ik ben erg gevoelig voor suiker (ben niet allergisch ofzo, hebben ze mij ook al op gecontroleerd) Sommige mensen krijgen het ook van veel Chocola .. en krijgen dus hoofdpijntjes tot hevige migraine (als mijn vader te veel chocola opeet krijgt hij migraine)

en anders kun je ondergenoemde dingen nog proberen?

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ontzettende hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:22

Laui! zo bedoel ik het niet hoor ! maar hoofdpijn is heel verveelend voor het ongeluk had ik ook al last...( me moeder en me oma hebben het ook heel erg.. ach ik ben er gevoelig voor)
ik zou juist zeggen probeer alles ! zo lang je er maar van af kom ! wat bij mij niet helpt kan bij een ander helpen...

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:23

Pfff ik heb dus PRECIES hetzelfde!!
Constant hoofdpijn, verandering aan voedels/drinken geen zin, al bij dokter geweest; bloedtest; kwam niks uit.
Vervolgens kreeg ik 'bepaalde' paracetamol mee; tsja als ik er 10slikt wor t misschien minder, ben ik mee gestopt; leek wel verslaafd.

Ik heb het nog steeds, alweer 2jr..... Deze winter is het wel erger als normaal. Voorals ik er dan lichte lucht is... oef....

Die misselijkheid en dat duizelige (vlekke od) heb ik alleen 'sochtends

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:28

Ik zou toch even een 2nd opinion aanvragen, vooral de duizeligheid enz is echt niet goed!

Ga gewoon nog maar eens naar een dokter, want elke dag hoofdpijn kan echt niet

Succes.

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:28

Er zit hier op bokt iemand die clusterhoofdpijn heeft Nienke1208.

Die kan je misschien wat vertellen over clusterhoofdpijn. Het heeft bij haar ook een tijd geduurd voordat er iets bekend was.

Misschien kun je haar een pb sturen.

Meryl_S

Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Ontzettende hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:29

MuSLi schreef:
Het is allemaal ontzettend vreemd, maar het is al tijden aan de gang...
Vanaf vorig jaar zomer (zeg maar zomervakantie) heb ik onwijs last van hoofdpijn.
En niet zo'n beetje ook!

Wat voor mij nogal vreemd eraan is, dat het elke dag exact op dezelfde plek is...
Voor mijn gevoel klopt er dan ook iets niet!

Ben al naar de dokter geweest, bloedonderzoek gehad enz.
Kwam niets uit, volgens de dokter was ik kerngezond...
Helaas blijft de hoofdpijn aanhouden, wordt niet minder of wat

Als ik 's ochtend mijn bed uitkomt, verga ik van de hoofdpijn
En die blijft de hele dag, asperines werken niet...
Ik weet het niet meer??!!

(Ook heb ik last van evenwichtsproblemen en duizeligheid,
misschien dat dit iets met elkaar te maken kan hebben?)


Ik heb precies hetzelfde probleem!
Heb de hele dag hoofdpijn en ben ontzettend duizelig. Heb ook last van evenwichtsproblemen..

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re: Ontzettende hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:33

Migraine

Migraine is de bekendste vorm van chronische hoofdpijn. Een ondraaglijke pijn die bij veel patiënten wordt voorafgegaan door specifieke verschijnselen (een aura), bijvoorbeeld lichtflitsen.

De kenmerken:

een bonzende pijn
zit vaak aan één kant van het hoofd
komt in aanvallen van 4 uur tot 3 dagen
de pijn wordt erger bij inspanning
veel patiënten zijn ook misselijk tijdens een migraine-aanval
tijdens een migraine-aanval heeft iemand altijd behoefte aan rust en kan niet tegen licht.

Spanningshoofdpijn

Spanningshoofdpijn is het meest voorkomende type van chronische hoofdpijn. Het wordt veroorzaakt doordat de spieren van de nek en de schouders te veel worden aangespannen. Bij veel mensen is dit een onbewuste reactie op spanning en gebeurtenissen om hen heen, maar het kan ook een gevolg zijn van een verkeerde werk- of slaaphouding.

De kenmerken:

een drukkende pijn
zit meestal aan beide kanten van het hoofd
voelt alsof er een strakke band om het hoofd zit
een aanval duurt soms nog geen uur, maar houdt soms dagen aan
de pijn wordt niet erger bij inspanning
gaat meestal niet gepaard met misselijkheid.

Clusterhoofdpijn

Clusterhoofdpijn is een afschuwelijke pijn die voorkomt in 'clusters': vaak heeft iemand 1 à 2 maanden last van aanvallen, dan een paar maanden of jaren niet, maar dan komt er weer een cluster.

De kenmerken:

stekende of borende pijn
ontstaat achter een van de ogen
zit meestal aan één kant van het hoofd
aan die kant treden ook andere verschijnselen op, zoals een rood oog, een tranend oog, een gezwollen ooglid, een verstopt neusgat, e.d.
de aanvallen duren 0,5-1,5 uur en komen een paar keer per dag terug
tijdens een aanval is er een sterke drang om te bewegen (dit is tegenstelling tot mensen met een migraine-aanval). Sommige mensen gaan ijsberen, maar er zijn er ook die muur met hun vuisten of zelfs hun hoofd tegen de muur bonken.

http://www.janssen-cilag.nl/disease/det ... oduct=none


Het lijkt meer op migraine... Wist niet dat je daar misselijk bij werd...


Nog wat info over die 'vlekken':

Migraine kan zich in een enkel geval van tevoren aankondigen. Dit kan ongeveer 30 minuten voor de aanval gebeuren door middel van klachten met betrekking tot het gezichtsvermogen (bijvoorbeeld het zien van schitteringen, sterretjes, bepaalde lichtfiguren of minder goed zien). Dit wordt een aura genoemd. Migraine kan zich ook enkele uren tot dagen voor de aanval aankondigen door middel van klachten zoals stemmingsveranderingen, concentratieverlies, gapen, overactiviteit of inactiviteit en zin hebben in het eten van zoetigheid.

Bij vrouwen kunnen de vrouwelijke hormonen een rol spelen bij het ontstaan van een migraineaanval: de menstruatiecyclus en 'de pil' zijn in dit kader belangrijke factoren.
Er wordt dan gesproken van menstruele migraine.
Laatst bijgewerkt door Let_be op 07-04-06 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:36

Ik heb daar ook erg last van gehad. Bij mij kwam/komt het door spanning/stress/te veel willen en doen. Mn nek/schouders/rug alles zat/zit dan vast. Ik ben toen een poosje bij de fysio geweest, dat heeft me erg geholpen.

Nu heb ik niet dagelijks meer hoofdpijn. Wel merk ik het meteen als ik teveel wil en doe, m'n nek en schouders gaan meteen vastzitten. Wat ik dan doe is relaxt douchen, alles insmeren met Midalgan /los laten masseren, vroeg naar bed en het weer rustiger aan doen. Ik moet daar gewoon rekening mee houden.

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:51

bij spannings hoofdpijn moet je therapie van ceasar doen heb ik ook gedaan en het helpt wel

MuSLi

Berichten: 5275
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Ontzettende hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 15:15

In het verhaal van QuijoSavan herken ik wel veel...
Op migraine gericht dan, vooral het laatste over de vlekken
Ik heb al vaker last gehad van wazig zicht...
Soms 10 minuten, soms uren lang... Allemaal vlekken, niks is helder!

Maar soms is het ook zo, dat ik dagen last heb...
Weken, soms maanden achter elkaar
En dan weer een week of een maand niet
Daarna begint het gewoon weer!

Erg vervelend allemaal

nienke1208

Berichten: 2140
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:04

ik ben dus degene met clusterhoofdpijn!
een a-typische vorm ervan: ik heb naast aanvallen ook chronische hoofdpijn.
elke dag op exact hetzelfde tijdstip is kenmerkend voor clusterhoofdpijn, maar zijn het echt aanvallen die je hebt???

ook pijnstillers helpen bij mij niet, op een redelijke dag kan ik het uithouden op tramadol, als ik een slechte dag heb, helpt helemaal niks.

mag ook pb'en als je wilt!!

sterkte!!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 00:16

Kan je bij de huisarts geen second opinion aanvragen, doorverwijzing naar de neurloog bijvoorbeeld?
Hoofdpijn is een vervelend iets wat je belemmerd in je dagelijkse dingen.

Ik ben nu sinds kort van mijn dagelijke hoofdpijn en migraine-aanvallen af (dankzij medicijnen), ik weet gewoon niet wat ik moet doen met al die tijd die ik over houd