ik wil niet verder

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

ik wil niet verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 22:09

bij leven buiten paarden staat wat er gebeurt is... ik word gek nu. ik heb geen geld voor m'n rekeningen of niet voor de stalling...ik ben zo bang dat ik haar kwijt zal raken...ik kan dit niet aan ik kan dit niet...
i kan niet slapen ik heb het koud ik ben zo moe ik voel me zo ziek. ik zal me weer in slaap huilen vanavond...
net als het weer een beetje beter gaat komt alles mijn kant op alsof ik aan de verkeerde kant van de weg zit.
murphy's law: evertything comes in threes...when it rains it pores

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:12

Wat vervelend dat je je zo rot voelt.

Kan je niet met de stalbaas overleggen of je de boxhuur mag betalen als je vakantiegeld binnen is?

Marigold

Berichten: 12599
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:13

ik heb je andere topic (?) niet gelezen.
maar probeer voor de practische zaken een oplossing te vinden.
dan kan je dat loslaten.
zoek voor je paard een betalende bijrijder, bel de bedrijven van je rekeningen op, schakel desnoods de kredietbank of gemeente in (maar pas op dat je niet je paard moet verkopen dan van hun).

sterkte en ik zou zeggen probeer het 'snachts los te laten want nu kun je toch niks doen aan practische zaken iig, en je hebt je rust, net als ieder ander mens, hard nodig.

nogmaals sterkte!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 22:16

ik ga morgen met de stalhouder praten maar heb er een hard hoofd over in...hij gaat weg en laat mij met puinzooi zitten dat ik alles maar zelf moet oplossen...

Kabouterdans
Berichten: 5088
Geregistreerd: 19-06-02

Re: ik wil niet verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:17


Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 22:19

ja

Kabouterdans
Berichten: 5088
Geregistreerd: 19-06-02

Re: ik wil niet verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:21

Jeetje wat een verhaal!!


Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 22:22

ik weet het gewoon niet meer...ik ga proberen te slapen al za; dat moeilijk worden

Mii_X_HarrY

Berichten: 762
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: mooiste stad achter de duinen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:23

Heej,
Kan je niet kijken of je Ba'kara tijdelijk op een goedkoop landje kan zetten voor de aankomende zomer?? Of dat je misschien iemand kan zoeken die samen met je wil doen. (zowel verzorgen als de financiele zaken) misschien dat dat dan een tijdelijke oplossing is.. maar verder veel sterkte.
ben je zaterdag wel op stal??
dan zie ik je dan wel xxx

Marigold

Berichten: 12599
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:25

oke nu wel het andere topic gelezen, je hebt zelfs je hond al weg moeten doen?
ik zou als ik jou was hard op zoek gaan naar iemand die de pony tijdelijk van je over kan nemen, met de garantie dat hij van jou blijft!
dus iemand, familie, die je ook tijdelijk met de kosten helpen!
want je bent zo te lezen al meer dan genoeg kwijtgeraakt!!

verder zou ik de rest van de dieren weg doen, ik weet niet hoe het met het huis zit maar misschien kan je bij je ouders intrekken voorlopig, zoek wat zekerheid, mensen die van je houden, je niet in de steek laten..
en je vriend, ik denk dat je hoopt dat hij het niet zal doen maar dit zijn echt vrij ongrijpbare dingen als iemand het in zijn hoofd heeft kan je praten als brugman, misschien wil hij het ook juist wel, die aandacht van je, maar jullie zitten zo wel in een moeilijke situatie, omdat jij volgens mij ook nog echt wel tijd voor jezelf nodig bent, en aandacht, liefde en positive ervaringen..
dus hoe on earth kun je hem dan óók nog helpen..
hij vraagt denk ik te veel van je.
ik hoop voor je dat hij terug komt en hulp zoekt.
maar ondertussen moet je beseffen dat het belangrijk is om zelfstandig te zijn, zodat niet je hele wereld instort nu hij weg is.
tuurlijk beetje afhankelijk mag wel, maar je snapt me denk ik wel.

Charaz

Berichten: 24346
Geregistreerd: 12-04-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 23:41

Kun je niet bij je ouders terecht, je bent tenslotte nog maar 19.

Rocamor

Berichten: 10959
Geregistreerd: 21-11-02

Re: ik wil niet verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 23:47

Ik vind het heel vervelend dat je je zo rot voelt. Maar het is ook meer dan logisch. Er komt nu zoveel op je af.

Het eerste wat je kan doen, is even tot rust komen. Even alles laten bezinken. Dan maak je een lijstje van dingen die betaald moeten worden. Ten eerste zijn dat natuurlijk je vaste lasten en daar behoort je pony ook bij.

Dan schrap je alles wat je niet nodig hebt. Abonnementen, dure dingen in huis, extra lekker eten, uit eten, snoepjes. Nou ja, je snapt het wel.

Kijk dan wat je overhoudt en kijk waar je wat kunt "bezuinigen of verdienen". Hoe groot is je huisje? Kun je die delen met iemand die je kent, zodat je daarin de kosten kunt delen. Boodschappen bij Lidl? Extra baantje voor in het weekend of in de avonden, oppassen of schoonmaken of stallen mesten ofzo? Zodat je paar euro zwart kunt verdienen die je dan kunt gebruiken voor je paardje. Kijk of je je paardje kunt delen met een betalende bijrijder. Of ga op zoek naar een landje waar je haar goedkoper kunt stallen. We gaan de goede tijd van het jaar in.

Je vriend heeft je op een hele nare manier laten zitten. En vind dat heel vervelend voor je. ken je situatie verder ook niet. Maar huil uit. Dat is gezond, dat is normaal, vind jezelf een paar dagen zielig. Maar raap dan al je moed bij elkaar en probeer jezelf weer uit dat dal te halen. Kijk naar welke richting je wilt gaan. En probeer zoveel mogelijk je verleden achter je te laten. je hebt al een duidelijk doel voor ogen, je paardje houden. Ga daarmee aan de slag. Liefdesverdriet kan lang duren. Maar je komt er wel doorheen.

Ik heb 3 jaar geleden ook moeten knokken. Heb mijn samenwoon relatie verbroken, huis gekocht, in mijn eentje (wel met veel hulp van lieve vrienden hoor) mijn huis verbouwd. Hiervoor veel kosten moeten maken. Moest van stal wisselen omdat stal opgezegd werd door houdster. En ik moest maar zien dat ik het redde. Maar ik heb het gered. En nu, nu heb ik een mooi eigen huisje. Mijn eigen toetoet. En ben net terug van mijn steun en toeverlaat in moelijke tijden, Rockes. Ik heb het gered, en als ik dat kan, dan kan jij het ook!!!!!!

Huilen is prima, maar houd wel je toekomst of je droom in beeld en richt je leven daar naar in!!!

Sterkte en succes en als er iets is, pb staat voor je open!

FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Re: ik wil niet verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 01:24

heb je andere topic ook gelezen, en het zit je ook echt niet mee!
maar kan je familie je niet helpen?
en als je de situatie aan je stalbaas uitlegt dan hoop ik dat hij er begrip voor heeft!
veel sterkte aankomende tijd!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:37

Misschien is er iemand die je kent of hier op bokt waar je heel goedkoop je paard bij in het land kan zetten? Of misschien dat je hem als lease paard kan aan bieden. Danis hij even een half jaartje weg. Even rust aan je hoofd, kun je je op de andere dingen concentreren en krijg je misschien nog wat geld voor je paard. Je bent je paard in dat geval niet helemaal kwijt, je kan afspreken dat je elke week even komt kijken ofzo.

is het niet mogelijk om naar een kleiner/goedkoper huis te gaan? Behoorlijk klote wat je vriend gedaan heeft. Is er geen familie je ouders ofzo waar je op terug kan vallen? Bij mijn tante is het namelijk nu percies zo. Haar man is bij haar weg en heeft alleen de auto mee genomen en eist geld van haar. Steelt geld van zijn eigen kinderen en zorgt er voor dat mijn neefje niet meer eet. Zelf durft ze niks te doen, se is arbeids ongeschikt mag niet auto rijden ect. Mijn andere oom, mijn pake en bepe en wij doen alles voor haar en haar kinderen. Het is nu zo dat haar man niet meer wilt scheiden en dat haar zo genaamde advocaat niks doet. Hij is alleen maar voor echtschedingen. Nu wordt ze bedreigt en staat haar man steeds inhaar huis als hij geld nodig heeft. We hebben er al een grote waakhond van mijn oom heen gepland. Maar is er niet iemand waar je op terug kan vallen?

Succes er mee!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:46

heftig zeg
ik zou als ik jou was, naar het gemeentehuis gaan en daar bij maatschappelijk werk, je probleem neer leggen. Of bij een persoon die jou kan helpen. Persoonlijk (ik weet niet in hoeverre jij gehecht ben aan al die beesten) zou ik al die beesten de deur uit doen. Scheelt heel veel kosten. Je pony indien mogelijk op de wei, scheelt allicht meer dan stalling. Pen en papier pakken en alle dingen noteren die belangrijk zijn en voorrang krijgen. (huur, verzekering, schulden ect.) Die dingen op een rijtje zetten.
Zal allemaal niet makelijk zijn, maar ook voor jou is er hoop en zal het eens allemaal goed komen, alleen nu even niet.
Heeft jou vriend geen ouders, waar je zijn lasten (dieren) neer kan zetten. En wat vinden je ouders van je situatie?
Heel veel sterkte

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:55

Inderdaad, pen en papier pakken en prioriteiten stellen. Evt. maatschappelijke werker erbij vragen, puur om jezelf iets meer rust te gunnen.

Sterkte

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:44

He meissie, wist helemaal niet dat het zo slecht ging.
Misschien dat er iets valt te regelen op de loolaan dat je geen boxhuur hoeft te betalen (ik weet misschien wel hoe en wat etc).

Ik weet alleen niet of je dat wilt?
We zouden samen kunnen rijden, ik zou je kunnen helpen op de dagen dat ik naar Ben ga. Je paardje kan buiten staan, er kan gevoerd worden (alleen niet 14x per week, maar daar kan wel een wisselschema voor komen wie wanneer voert).

Je mag me gerust Pbe! Geen gekke dingen doen he

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 18:38

het grootste probleem is dat hij geld van mij heeft gestolen, geld dat ik had om mijn rekeningen te betalen...van februari hij zou het terugstorten...niet dus.
Ik heb nu dus rekeningen van twee maanden liggen, geen geld om ze te betalen en nog leuker...hij zou de aankoop prijs van mijn pony betalen...nooit gedaan, ze is dus helemaal niet van mij.
M'n ouders gaan me helpen met alles wat ze maar kunnen om haar te houden...al ben ik aan het aflossen, tot na haar overlijden, bij de stalbaas. ik woon dus bij mijn ouders maar ja alle dieren staan/stonden bij hem.

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:07

Hej meid
Ik moet toch eventjes reageren!
Ik herkende alles zo enorm! Jij zit duidelijk in een dip.
Ziet naar mijn idee veel negatief en ziet het letterlijk niet zitten.
Probeer toch uit alle kleine dingetjes het positieve te zien
En praat erover met mensen die je vertrouwd!
Probeer zuinig met je geld om te gaan en echt iedere cent verstandig te gebruiken wat je echt nodig hebt.
Je mag me altijd pm'en en je hart luchten!!!
Niet twijfelen of bang zijn gewoon doen
Liefs Mieke

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 20:28

ik breng morgen twee van mijn slangen naar reptielen opvang Serpo. ik kan niet zomaar zo doorgaan

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:30

Woogy schreef:
ik breng morgen twee van mijn slangen naar reptielen opvang Serpo. ik kan niet zomaar zo doorgaan

Als je echt denkt dat die dieren het daar beter hebben sta ik achterje!
Sterkte morgen!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 20:32

de kans dat ze daar echt zullen blijven is niet zo heel groot, misschien worden ze naar een andere dierentuin of reptielenhuis overgeplaatst

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:33

Beste Woog,

Je kunt kiezen je problemen op te lossen, of je kunt kiezen slachtoffer te worden van de situatie (je hebt het lot in eigen handen)...

Het zit iedereen wel eens tegen, maar probeer de situatie altijd te relativeren

kibbeling

Berichten: 380
Geregistreerd: 15-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 22:04

Schimmelig schreef:
Beste Woog,

Je kunt kiezen je problemen op te lossen, of je kunt kiezen slachtoffer te worden van de situatie (je hebt het lot in eigen handen)...

Het zit iedereen wel eens tegen, maar probeer de situatie altijd te relativeren


precies!!!!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 01:45

wat een ellende zeg!
ik hoop dat je eruit komt met je ouders enzo..
is dat huis van je vriend van hem zelf of huur?
verkoop het anders?
en ga anders de huur opzeggen en tijdelijk bij je ouders blijven tot je weer op eigen benen kan staan..

ik hoop voor je dat je door deze nachtmerrie heenkomt

Niets is zo erg, dat je het niet aan kan!