ik wil niet verder

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
forgood
Berichten: 287
Geregistreerd: 05-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:04

Nou ik snap best dat dit een moeilijke periode voor je is woogy. 1 vriend/ex die zo'n briefje achterlaat en dan ook nog een je paard weg moeten, dat is gewoon heel naar. Sterkte in deze moeilijke periode.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: ik wil niet verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:18

Moeilijk, maar om dan niet meer verder te willen. Er is veel te verwerken, maar kop op.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 17:04

zucht een -ik-ben-zielig-topic...Waar zijn we dan mee bezig. Ik mag niet mijn verhaal doen? Ik mag het niet kwijt "schelden" op zo'n wijze? Ik mag niet mededelen, dat mijn leven verwoest is?
Net doen alsof ik m'n best er niet voor doe...alsof ik niet doorga met leven...Denk het wel, anders had ik niet direct m'n dieren een nieuw thuis geboden en hier nu nog gezeten...je weet niet wat er door je heen gaat als je in 1 week tijd alles kwijtraakt...

Maar ja sommige mensen vinden zichzelf en hun eigen ervaringen belangrijker, inplaats van met een ander te praten of des betreffend probleem omdat ze er zelf ook doorhheen zijn...

Fysiek gaat het beroerder met mij, ik kan niet goed slapen en m'n eetlust is weg(en ik had al geen vet meer op m'n botten). Mentaal ben ik een rampgebied. M'n hoofd is leeg maar aan de andere kant barstens vol. teveel impulsen, teveel problemen, teveel ellende die bij mijn voordeur is achtergelaten.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:13

Woogy, heel veel sterkte!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:57

Woogy, kom gezellig naar mij als je werk het toelaat en dan gaan we samen weer vrolijk worden

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 17:59

ik ben alleen op woensdag en zondag vrij, alleen moet ik meestal op zondag paarden voorbrengen en op woensdag zal ik een krantenwijk moeten hebben

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:02

Zondags ben ik ook vaak op Duindigt, maar als je een keer (met paard) deze kant in wil komen, mag dat hoor... Je kent mijn situatie, maar ik heb altijd wel een slaapplekje over hihi...
Ik stuur je nog ff een pb

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:36

Woogy schreef:
Maar ja sommige mensen vinden zichzelf en hun eigen ervaringen belangrijker, inplaats van met een ander te praten of des betreffend probleem omdat ze er zelf ook doorhheen zijn...


Je bent er idd beroerd aan toe

Fitmen

Berichten: 84
Geregistreerd: 10-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:41

Sterkte en ik hoop dat je er weer goed uitkomt. Van wat ik zo lees kan het iig niet veel beroerder, dus het wordt zowiezo alleen maar beter voor je! Wel goed van je (en moedig) dat je hier je verhaal doet! Lijkt me ook goed om te lezen dat veel mensen het beste met je voor hebben. Kop op he!

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:12

Schimmelig schreef:
....en vervolgens hoor ik dat iemand 'het leven niet meer ziet zitten, omdat er een relatie over is' dan kan ik het niet laten om te relativeren... hey, shít happens, maar er zijn ergere dingen... veel ergere dingen.
Gr Schimm


en dus mag niemand zich meer ellendig voelen, totdat ze helemaal niks meer hebben ?
sorry hoor maar dat vind ik erg kortzichtig!

we leven hier niet in een derde wereldland, wij hebben andere problemen.
de ts moet rekeningen betalen, werkt zich suf zo te lezen, maar houd niks over.
door toedoen van een ander moet ze haar paardje verkopen....ja tuurlijk zijn er genoeg mensen die geen paard kunnen houden so what moet alles bij iedereen hetzelfde?

zou wel een mooie oplossing zijn hoor, even de andere kant namelijk, er zijn ook mensen die 8 paarden in luxe pension hebben staan en dan nog klagen dat de koffie duurder is geworden....

ts ik hoop dat je er uit komt, verkoop je paardje niet te snel meis, ben bang dat je dan in een nog dieper gat valt !

sterkte ! je komt er wel weer uit joh!!

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Re: ik wil niet verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:30

Ik kan maar 1 ding zeggen:

Geef jezelf een schop onder je kont!!!!

Je bent 19, en nu al klagen dagt je leven verwoest is??? Kom op zeg! Dat heb je nog altijd zelf in de hand hoor! Sommige dingen overkomen je, maar het is nog altijd aan jou de keus hoe je er mee omgaat en wat je er aan gaat doen.

Ruim al de dieren op, ook je pony (die zoals je zei nog niet eens helemaal van jou is) Als je geen geld hebt om je dieren goed te kunnen onderhouden, dan moet je je verantwoordelijkheid nemen. Ga een vak leren en zorg dat je een goed betaalde baan krijgt. Hou je eigen leven in handen, zorg dat je niet afhankelijk van anderen bent. Dan hebben weglopende vriendjes ook niet zo'n impact op je leven.

Je bent misschien wat kwijt, maar een ervaring rijker. Zorg dat je hiervan leert (door je bijv. niet meer in te laten met een bepaald type jongens of niet afhankelijk van anderen te zijn) Wees blij dat je van zo'n loser afbent, en je hebt nog een heel leven voor je. Of wil je de makkelijke weg kiezen en net zo'n loser als je vriendje worden?

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: ik wil niet verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:58

Woogy het is nogal wat en ik snap dat het je niet in de koude kleren gaat zitten. Je staat er alleen voor

jasmijn even een reactie op jou.......Haar leven is momenteel verwoest ,wil niet zeggen dat het voor altijd verwoest is. TS is 19 jr dus erg jong en heeft nog niet de levenservaring en wijsheid om het stapsgewijs en rationeel op te lossen.

En opruimen van dieren ,vind ik een rotopmerking je hebt nu eenmaal verantwoording over de dieren........

Haar nu oplossingen aandragen over opleidingen en onafhankelijkheid heeft geen nut.Is ze nog niet klaar voor.TS mag zaken best verwerken.

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Re: ik wil niet verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:17

jeanie schreef:
En opruimen van dieren ,vind ik een rotopmerking je hebt nu eenmaal verantwoording over de dieren........

Met opruimen bedoel ik een ander thuis zoeken, juist omdat je met dieren je verantwoording moet nemen! Dieren kosten geld, zeker als ze wat gaan mankeren. En als je dat niet hebt, kun je niet goed voor ze zorgen. Van liefde alleen, kunnen je dieren niet vreten.

jeanie schreef:
Haar leven is momenteel verwoest

Omdat haar vriend weggelopen is en omdat ze haar dieren niet meer kan houden? Gerust vervelend hoor en natuurlijk mag je daar verdriet om hebben, maar het zijn geen onoverkomelijke zaken. Ze woont nog bij haar ouders, dus ze heeft te eten en een dak boven haar hoofd. Bovendien willen haar ouders haar ook nog eens helpen. Dus te zeggen dat haar leven verwoest is, vind ik wel wat dramatisch. En zolang iedereen haar gelijk blijft geven dat het dramatisch is, zal ze blijven geloven dat haar leven verwoest is en geen stap verder komen.

De bal ligt bij haar, het is alleen de vraag welke kant ze hem op zal schoppen.

jeanie schreef:
Haar nu oplossingen aandragen over opleidingen en onafhankelijkheid heeft geen nut.Is ze nog niet klaar voor.TS mag zaken best verwerken.

Het heeft juist wel nut op je op de toekomst te richten!!! Op plannen te maken om je leven weer op de rails te krijgen, er wat van te leren en te zorgen dat je niet weer in zo'n situatie komt! Doordat je daar mee aan de gang gaat krijg je juist weer een positief beeld van de toekomst en ben je bezig en dat leidt je weer af van negatieve gedachten. Bovendien is TS al vanaf 5 april hier al haar negatieve emoties aan het ventileren. Het feit dat in al haar posts niets positiefs te ontdekken is komt op mij over dat TS helemaal niet bezig is met iets te verwerken. Maar enkel met zielig zijn.


jeanie schreef:
TS is 19 jr dus erg jong en heeft nog niet de levenservaring en wijsheid om het stapsgewijs en rationeel op te lossen.

Met 19 ben je jong, maar geen kleuter meer hoor. Oud genoeg om zelf de verantwoordelijkheid voor je keuzes en fouten te nemen. En jong genoeg om je leven nog gemakkelijk een positieve wendig te geven. Probeer dat maar eens als je 35 bent, voor je eigen levensonderhoud moet zorgen, niet meer bij je ouders aan kan kloppen etc.

kibbeling

Berichten: 380
Geregistreerd: 15-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:13

hoe bot het allemaal ook mag klinken, ook ik vind dat jasmijn78 absoluut een punt heeft en het juist positief bedoeld. ik heb in een ander topic van woogy ook al gezegd niet bij de pakken neer te gaan zitten. waarmee ik de ernst van de situatie niet weg wil nemen! hup schouders eronder!!!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 18:49

Zucht, mensen denken echt dat ik er niks aan doe. Weet je wat nou het punt is, mensen worden altijd aangeraden hun ellende te delen...maar ja als je zulke reacties krijgt snap ik echt enorm goed waarom mensen zich verhangen.
Je meld dat je alles kwijt bent en het fijnste wat mensen kunnen zeggen is : schei uit met jezelf zielig vinden.

Dat m'n vriend weg is kan me niet veel boeien, ik ben kwijt waar ik hard voor werkte(m'n hond, een kweekkoppel slangen, etc etc etc). Maar ja dan krijg je gezeur dat een ander geen paard kan betalen en dat ik me niet moet aanstellen...heb m'n leven m'n gezondheid etc etc etc.
Ik zal maar net doen of ik niet besef dat dit niet alles in de wereld is. Ik zal maar net doen of ik er m'n best niet voor doe.
Ik zal wel nooit meer m'n verhaal doen als ik me stik beroerd voel omdat ik dankzij een ander nu m'n rekeningen niet kan betalen ongeveer zo'n 15 uur per dag zal moeten gaan werken omdat ik het laatste beetje trots en eigen wil houden.

Waarom kunnen mensen die zich eraan ergeren niet gewoon hun arrogante bek houden? Waarom kunnen die mensen niet gewoon deze berichten negeren of hun fijne opmerkingen voor zich houden?
Heb je niks positiefs te melden...meld dan niks.
Maar ja...hoeveel van de gene die commentaar leveren hebben iets soortgelijks meegemaakt?
Mij hoor je nergens zeggen dat het niet beter kan worden? Mij hoor je enkel zeggen dat ik me op dat moment beroerd voelde en dat ik even weinig licht zag aan het einde van de tunnel...nu wel en ben dan ook enorm hard bezig met mijn leven weer op de rails te krijgen en verder te gaan waar ik gebleven was.
Maar ja..mensen blijven nare opmerkingen geven...doe je best maar als je daar blijer van wordt.

Tuurlijk derde wereld landen lijden hongen...maar de zwervers onder de bruggen hier in nederland zeker niet? Tuurlijk oorlog overal..laten we ons vooral bemoeien met de problemen in het buitenland, terwijl de kleinschaliger problemen naast de deur wel zeker net zo belangrijk zijn...5 euro voor unicef? nee geef mijn 5 euro maar aan het kinderziekenhuis in de gemeente...of aan de daklozenhulp. Die mensen hebben de hulp van hun eigen samenleving nodig. Maar ja daar zie je geen zielige reclames van op tv, met de gironummers, hongerige vliegbezeten kinderen etc.
Is het de sympathie waar we het voor doen? om onszelf goed te voelen?

Doe dan een keer je best om iemand in je omgeving een handje te helpen, inplaats van oogkleppen op en doen wat de maatschappij wil...

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:17

Woogy schreef:
Zucht, mensen denken echt dat ik er niks aan doe. Weet je wat nou het punt is, mensen worden altijd aangeraden hun ellende te delen...maar ja als je zulke reacties krijgt snap ik echt enorm goed waarom mensen zich verhangen.
Je meld dat je alles kwijt bent en het fijnste wat mensen kunnen zeggen is : schei uit met jezelf zielig vinden.


En dit is juist waarom mensen deze reacties geven, en ik begrijp ook waarom deze reacties gegeven worden.
Je blijft hierop doorgaan, met jezelf verdedigen dat het echt serieus is en dat je er aan werkt, maar daar lezen wij niets van terug.

Er werd als reactie gegeven dat de ts maar 19 is, maar er zijn meerdere mensen van 19 en zelfs jonger die soortgelijke ernst mee maken om het maar even zo te zeggen. Naar mijn idee is leeftijd in levensjaren maar een getalletje, en kun je zelf bepalen hoe ''volwassen'' je je gedraagt.

Als ik jou was Woogy, zou ik het positieve uit deze juist in jouw ogen negatieve berichtjes halen om toch door te gaan en te laten zien aan die ''zeurende'' mensen dat je er wel voor gaat om weer verder met de toekomst bezig te zijn.
Laatst bijgewerkt door Nijn op 14-04-06 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke17
Berichten: 756
Geregistreerd: 27-10-05

Re: ik wil niet verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:18

Interner opzeggen??? scheelt geld hé

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 19:21

internet is van m'n ouders, m'n moeder heeft het hard nodig voor d'r werk en m'n vader eveneens. Ik maak er enkelt zo gebruik van.

Ik mag mezelf dus niet verdedigen omdat ik me ziek erger dat mensen me de hele tijd afblaffen dat ik doe of ik zielig ben? weet je wat heel simpel opgelost. Slotje en ik ben er vanaf.
Ik doe er al alles aan wat ik kan, maar ja dat lezen mensen dan weer niet...

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:26

Uiteraard heb je het recht om je te verdedigen, maar mensen hebben hier evengoed het recht om hun mening te geven, en dat weet je voordat je een topic opent.

Zoals ik al zei: Ik hoop dat je hier iets positiefs uit haalt.

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Re: ik wil niet verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:37

Woogy schreef:
Ik doe er al alles aan wat ik kan, maar ja dat lezen mensen dan weer niet...


Mensen gaan enkel af op de informatie die jij hier verstrekt, en daar krijg je een reactie op. Zo werkt dat in een forum. En aangezien jij al 9 dagen hier alleen maar klaagt over wat er niet goed is in je leven wek je niet de indruk dat je er alles aan doet wat je kan.

Begin misschien eens met wat er vandaag wel goed ging, wat je vandaag misschien wel goed hebt kunnen regelen, welke stappen je hebt gezet om er uit te komen. En dan mag je ook best vertellen wat er moeilijk aan was. Wedden dat je dan wel positieve reacties van mensen krijgt?

Woogy schreef:
Maar ja...hoeveel van de gene die commentaar leveren hebben iets soortgelijks meegemaakt?

Neem 1 ding van mij aan: praktisch iedereen heeft zijn sores, ieder huisje heeft zijn kruisje. Wellicht vind jij jou probleem het aller ergste wat er bestaat, maar jij moet duidelijk leren te relativeren. Het gras is altijd groener bij de buren. En het klinkt cliche, maar er zijn echt ergere dingen. Overigens: vraag jezelf eens af hoeveel mensen er in de schulden zitten (diep in de schulden), en er ook nog eens met een gezin van moeten leven. Jij bent echt niet de enige met geldproblemen hoor. En als anderen er bovenop kunnen komen, warom kan jij dat dan niet?

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 21:10

Er wordt dus niet gelezen dat ik er niks aan doe.
Ik heb allang gemeld wat mijn plannen zijn, in de hoop dat mensen dan OPHOUDEN! met zeuren...maar helaas niets is minder waar, maar ach ik snap niet eens waarom ik nog reageer. Zal wel weer zijn omdat ik mezelf te zielig vind en graag in mijn eigen topics reageer...

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:16

Woogy schreef:
Er wordt dus niet gelezen dat ik er niks aan doe.
Ik heb allang gemeld wat mijn plannen zijn, in de hoop dat mensen dan OPHOUDEN! met zeuren...maar helaas niets is minder waar, maar ach ik snap niet eens waarom ik nog reageer. Zal wel weer zijn omdat ik mezelf te zielig vind en graag in mijn eigen topics reageer...


Jawel hoor, maar daar leg je niet de nadruk op (bewust of onbewust dat maakt niet uit).

En zojuist heb ik ook al aangegeven en nu dus weer, je gaat er zelf weer over door waardoor er reacties op blijven komen.
En nogmaals haal eens iets positiefs uit de berichtjes die gepost worden, want dat zie ik je niet doen en dat zou jammer zijn.

Ik probeer nu echt niet te gaan lopen zeiken, maar zie eens in dat je iets met de reacties kunt doen, laat zien dat je het ook fijn vind dat mensen die (in jouw ogen) wel prettig reageren.

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:20

veel sterkte..

heb haar op marktplaats gezien ik vond het toen ik hem zag echt een super paardje!
lees niet het hele topic door maar zoek anders een boer ofzo waar hij op het weiland kan staan meestal is dat helemaal niet duur bij zo een boer zo kom je er met je paardje ook uit..

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:21

Woogy schreef:
Er wordt dus niet gelezen dat ik er niks aan doe.
Ik heb allang gemeld wat mijn plannen zijn, in de hoop dat mensen dan OPHOUDEN! met zeuren...maar helaas niets is minder waar, maar ach ik snap niet eens waarom ik nog reageer. Zal wel weer zijn omdat ik mezelf te zielig vind en graag in mijn eigen topics reageer...


Woogy,

Als je een topic op Bokt plaats, kun je feedback verwachten (gewenst, of ongewenst) jij hebt hier tenslotte geen controle over. Waarom noem je het trouwens 'zeuren'? Er zijn redelijk wat Bokkers die oplossingen aandragen voor de problemen die je hebt, vind je hen ook zeuren (misschien kun je enige toelichting geven; wat je gedaan hebt met het advies van die Bokkers?) Ik kan nog wel 1000 maal neerzetten hoe ik over je situatie denk... maar daar doe je toch niks mee. Je moet leren je problemen objectief te bekijken, doe eens een stapje achteruit.
Om nog even te reageren op een vorige post van je ... We leven inderdaad niet in een derde wereldland (wees God dankbaar) en dat was precies waarom ik die opmerking daarover maakte (zie mijn post)!

De groeten

Ilzas
Berichten: 3217
Geregistreerd: 30-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:25

Schimmelig schreef:
@ Woogy:
Sorry dat ik zo bot overkom.

Ik kijk om mij heen en ik zie dit; dagelijks worden mensen opgeblazen, vrouwen verkracht, kindjes gemollesteerd, hele volksstammen lijden honger. Kortom: één grote ellende.
Als ik de situatie bekijk, waar die mensen in zitten en vervolgens hoor ik dat iemand 'het leven niet meer ziet zitten, omdat er een relatie over is' dan kan ik het niet laten om te relativeren... hey, shít happens, maar er zijn ergere dingen... veel ergere dingen.
Als je vindt dat je het zwaar hebt, denk dan even aan de mensen die geen dak boven hun hoofd hebben, laat staan zich een paard kunnen permiteren, of welk dier dan ook en die dagelijks voor hun leven moeten vrezen en prijs je gelukkig dat je nu weer een nieuwe kans hebt, om het goed te doen.
Let wel, ik zeg niet dat jouw situatie makkelijk is en ik wil je in ieder geval sterkte wensen.

Gr Schimm


Zo is het altijd wel wat: er zijn duizenden mensen die het beter hebben en duizenden mensen die het slechter hebben. Dat zijn nogal dooddoeners. Haar wereld stort in elkaar, dat is gewoon zo. Relatie weg, al haar dieren weg en geldzorgen. Ze wil haar hart graag luchten en dat kan hier toch op Bokt ? Het is toch ook gewoon reuze zielig voor haar ?