ik wil niet verder

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:29

Ilzas schreef:
Schimmelig schreef:
@ Woogy:
Sorry dat ik zo bot overkom.

Ik kijk om mij heen en ik zie dit; dagelijks worden mensen opgeblazen, vrouwen verkracht, kindjes gemollesteerd, hele volksstammen lijden honger. Kortom: één grote ellende.
Als ik de situatie bekijk, waar die mensen in zitten en vervolgens hoor ik dat iemand 'het leven niet meer ziet zitten, omdat er een relatie over is' dan kan ik het niet laten om te relativeren... hey, shít happens, maar er zijn ergere dingen... veel ergere dingen.
Als je vindt dat je het zwaar hebt, denk dan even aan de mensen die geen dak boven hun hoofd hebben, laat staan zich een paard kunnen permiteren, of welk dier dan ook en die dagelijks voor hun leven moeten vrezen en prijs je gelukkig dat je nu weer een nieuwe kans hebt, om het goed te doen.
Let wel, ik zeg niet dat jouw situatie makkelijk is en ik wil je in ieder geval sterkte wensen.

Gr Schimm


Zo is het altijd wel wat: er zijn duizenden mensen die het beter hebben en duizenden mensen die het slechter hebben. Dat zijn nogal dooddoeners. Haar wereld stort in elkaar, dat is gewoon zo. Relatie weg, al haar dieren weg en geldzorgen. Ze wil haar hart graag luchten en dat kan hier toch op Bokt ? Het is toch ook gewoon reuze zielig voor haar ?


Maar het leven gaat ook door, er is genoeg advies gegeven waar weinig tot geen reacties op komen.
Hartluchten? Prima, is helemaal niets mis mee.
Doordrammen over minder prettige reacties? Nee, die horen erbij.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:34

Citaat:
Maar het leven gaat ook door, er is genoeg advies gegeven waar weinig tot geen reacties op komen.
Hartluchten? Prima, is helemaal niets mis mee.
Doordrammen over minder prettige reacties? Nee, die horen erbij.


Helemaal mee eens. Anders kun je beter niks posten, maar je problemen professioneel bespreken (daar is trouwens niks mis mee; professionele hulp zoeken). Als je niet tegen de feedback en adviezen kan, kun je beter niet posten.

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Re: ik wil niet verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 00:08

Ilzas schreef:
Dat zijn nogal dooddoeners. Haar wereld stort in elkaar, dat is gewoon zo. Relatie weg, al haar dieren weg en geldzorgen. Ze wil haar hart graag luchten en dat kan hier toch op Bokt ? Het is toch ook gewoon reuze zielig voor haar ?


Je hart luchten mag, natuurlijk!!! Maar na 9 dagen zou het niet meer dan normaal zijn als er ondertussen weer een lichtpuntje aan de horizon verschenen zou zijn. We moeten niet met zijn allen gaan bevestigen hoe zielig zij wel niet is. Dat wil niet zeggen dat je niet met haar kunt meeleven. Echter gezien haar reacties zwelgt zij in haar eigen ellende, en iemand die dat doet help je niet door te bevestigen hoe dramatisch haar leven wel niet is. Zij moet leren dat alles wat haar overkomen is een gevolg is van haar eigen keuzes. Dat sommige keuzes fout zijn, dat is menselijk. Iedereen maakt fouten, dat hoort bij het leven.

Zij heeft ervoor gekozen zichzelf in te laten met een bepaalde jongen, zij heeft haar eigen financien niet in handen gehouden. Gevolg daarvan is een geldprobleem, en het gevolg daarvan is dat zij haar dieren niet meer kan houden. Dat zij een foute keuze heeft gemaakt, dat is vervelend en dat ze het daar moeilijk mee heeft, dat is begrijpelijk. Maar zielig is anders. Kindertjes die verkracht worden dat is zielig. Een materialistisch probleem als een geldprobleem door foute keuzes is vervelend, soms begrijpelijk, maar niet onverkomelijk en ook niet zielig.

Woogy schreef:
Zal wel weer zijn omdat ik mezelf te zielig vind

Je moet jezelf niet zielig vinden, maar jezelf een schop onder je kont geven! Je hebt een foute keuze gemaakt, dat overkomt iedereen wel eens. Of je leven nu een drama is, dat bepaal jij zelf. Zolang jij alles af blijft schuiven op anderen, en zelf geen verantwoordelijkheid neemt, zal je leven inderdaad een drama blijven.

Woogy schreef:
Ik heb allang gemeld wat mijn plannen zijn

Nou wellicht heb ik er overheen gelezen, maar ik ben heel benieuwd hoe je het aan gaat pakken. En daar zou ik ook graag met positieve reacties op reageren.

Anoniem

Re: ik wil niet verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 00:39

Schimmelig en jasmijn ik vind julie anders ook behoorlijke drammers.Je hoeft hier toch niet te blijven reageren.Lees andere topics als je je zo aan haar irriteert.
Het kind staat voor haar gevoel aan de afgrond,na trappen is makkelijk.

Waarschijnlijk is het julie altijd voor de wind gegaan anders wist je wat ze voelde.Als je vriend weg loopt en je daarbij verliest ,alles wat je liefhebt mag je dan eens even zeuren.
Ze heeft alle reden om te zeuren en zeuren kan je soms goed doen.Onder tussen is ze bezig haar leven terug op te pakken .Ik zou ook wakker liggen als mijn paard weg moest.Mijn paard is voor mij mijn zielsverwant mijn vriend en mijn alles.Ik ben ook ooit een keer alles verloren en er sterker uitgekomen.Maar daar heeft de topicstarter niks aan.Het is haar verdriet,hier en nu.En geloof me geen verdriet is zo erg als die van je zelf.

Dus Woogy,kop op en van mij mag je het allemaal erg vinden ik zou dat zelf ook doen.

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:40

Voor de duidelijkheid: je mag inderdaad je hart luchten op Bokt. Natuurlijk kunnen daar andere reacties op komen dan je gehoopt had op het moment dat je zo'n topic opent. En wie weet staat er wel heel veel nuttigs in die reacties, zelfs al klinken ze onvriendelijk.

Maar, voor de mensen die zo'n reactie plaatsen: ik begrijp wel dat jullie proberen om de TS te helpen, maar het is niet nodig om jullie opmerkingen keer op keer te blijven herhalen. Dat werkt ook alleen maar averechts.

Ik zou jullie dan ook willen vragen om het hierbij te laten, jullie hebben geschreven wat je kwijt wilde, en de TS mag helemaal zelf weten wat ze daar mee doet. Misschien heeft ze er iets aan, misschien niet, dat mag allebei.

Olle

Berichten: 2727
Geregistreerd: 30-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:59

Nou meis, wat een ellende...
Vind het knap dat je nog op beide benen staat, ik zou mijn bed niet meer uitkomen voor een maand!
Misschien kan je je paardje leasen aan iemand en als je het weer kan opbrengen om zelf ervoor te zorgen het weer overnemen. Ben je haar in elk geval niet kwijt!
Ik wens je veel succes

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 16:39

tuurlijk verwacht ik ook nare reacties...maar blijf dan niet doorgaan op zaken die allang uit de wereld zijn.
Paardje kan helaas niet weg van stal tot ze volledig betaald is...daar zal ik stervens hard voor moeten werken. voor al m'n beestjes had ik een oplossing en de laatste drie slangen heb ik zelf gehouden. ik zal harder moeten werken en ik zit er niet met de pakken bij. Het leven gaat door, dat weet ik ook, maar dan nog mag ik wel even stil staan bij iets wat je niet in de koude kleren gaat zitten?
Dit heb ik al meerdere keren erin gezet nmaar dat wordt niet gelezen. Maar ja maakt allemaal niet veel meer uit. ik weet beter en je moet verder maar zien wat je wilt hiermee.

Iedereen anders, dank voor de berichten

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:50

Woogy ontzettend veel sterkte.

Dit is natuurlijk geen fijne situatie,

Ik vind trouwens dat hier nogal wat gekat word op Woogy. Zij wil haar hart luchten en heeft ontzettend veel verdriet, en moet keihard werken te behouden wat haar lief is. Ik vind dat je het erg goed doet! doe je dat absoluut niet na.

Sullie97
Berichten: 1346
Geregistreerd: 13-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:21

Veel sterkte! Ik weet zeker dat het weer goed komt.

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:27

He Woogy. Laat ik voorop stellen dat ik je zeker niet in de grond wil trappen, maar ik begrijp een aantal dingen niet helemaal. Je ex is er vandoor gegaan. Hij huurde deze woning? Op zijn naam? Woonde je bij hem in of gewoon nog bij je ouders? Want het gevalltje huur betalen, vind ik dan niet jou pakkie an. Dat is zijn probleem. Ik snap wel dat je het je aantrekt, maar als jou naam niet op het huurcontract staat, moet die huisbaas het lekker met hem oplossen. En hoe, dat moet ie zelf maar uitzoeken. Je hebt nu teveel aan je kop om je hier ook nog eens druk om te gaan maken.

Je hebt het over veel onbetaalde rekening. Over wat voor dingen praten we dan, als ik vragen mag? (naast je boxhuur en afbetalen van je meissie).

Ik begreep dat je ex ook geld van jou heeft gepikt? Ben je naar de politie geweest?

En ga je je paardje nou toch ook weg doen? (na afbetalen??) Dat is een drastisch besluit meis, en misschien is het wel helemaal niet nodig. Gun jezelf even tijd om tot rust te komen, zodat je weer helder kunt denken over deze beslissingen. Je hebt het al geweldig goed aangepakt, maar er zijn grenzen in je kunnen zeg maar. Je neemt hier beslissing op beslissing. Maar om eerlijk te zijn (en nu niet boos worden) vraag ik me af of je nu wel in staat bent om deze beslissingen te nemen. Je bent down, lichamelijk ook niet op je best, je hebt geen energie, behalve negatieve. Gun jezelf even de tijd voor je beslist om je paardje weg te doen. Je paardje zou op dit moment wel eens de broodnodige ontspanning kunnen bieden, die je op het moment nodig hebt.

cloaca
Berichten: 659
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:59

vervelend allemaal heel veel sterkte

Anoniem

Re: ik wil niet verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:36

Woogy laat je af en toe weten hoe het met je gaat ,desnoods per Pb?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:50

Sterkte!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:47

Woogy, ga je zondag ook naar Duindigt?

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:20

Schimmelig schreef:
@ de bokkers met commentaar op mijn post

Ik ben dit soort zogenaamde 'ik lucht mijn hart' en 'kijk eens hoe zielig ik ben' topics een beetje spuug zat... een beetje maar hoor

Nou kijk jezelf eens.!! Plaats je eens in haar rol als jij dat had gehad En je had er verder niemand over om te praten die verstand heeft van paarden of van paarden houdt.. Of je wilt gewoon raad dan doe jij dit toch ook omdat hier allemaal paardenliefhebbers zijn en die kunnen je eerlijk antwoord geven doe even normaal en hou de eer aan jezelf als je niet tegen deze topics kunt moet je er gewoon ut blijven