heimwee

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ozzieozzie

Berichten: 758
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: australie

heimwee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 04:22

Vorig jaar ben ik samen met mijn mannetje naar australie geemigreerd. Het afscheid nemen van iedereen was ernorm moeilijk voor mij, maar ik hield me groot. Iedereen zei dat ze allemaal contact zouden houden en een paar vrienden zeiden dat ze op vakantie naar ons zouden komen. Allemaal leuk natuurlijk want dat kun je je vrienden laten zien waar je nu woont. De eerste maanden ging het allemaal heel goed, mijn man werkte 6 dagen in de week en ik was druk bezig om ons huisje een beetje woonbaar te maken en we hadden een puppie gekocht en besloten dat ik de eerste 6 maanden thuis zou blijven om de hond op te voeden, in de tussentijd ook nog een paardje gekocht en had dus wel wat te doen. Maar na die 6 maanden toch maar werk gaan zoeken en gelukkig werk gevonden op een manege voor 3 dagen in de week.

In de eerste maanden dat we hier zaten hadden we nog veel contact met onze vrienden in Nederland, maar na een poos ging dat berg afwaarts. Ik bleef naar hun mailen maar kreeg niets meer terug. Ook van een vriendin waar ik mijn paard aan heb gegeven hoorde ik heel weinig, dit deed me zeer want ik wilde wel weten hoe het met mijn paardje ging. Ik wist van te voren natuurlijk al wel dat het contact zou verwateren omdat iedereen met zijn eigen leven doorgaat maar leuk is anders.
Gelukkig heb ik nog veel contact met mijn ouders en schoonouders en nog met 1 goede vriendin, daar ben ik heel blij mee.

Maar ik zit nu in een periode dat ik gewoon heel erg veel heimwee heb naar mijn leventje in Nederland. De dingen zoals naar je paard gaan, even naar die en die om bij te praten enz. dat ik toch loop te twijfelen of ik hier wel wil blijven....... Maar ja aan de andere kant wil ik niet niet weg want dan moet ik weer zoveel achterlaten.
Ik weet dat ik moet volhouden en dat deze periode vanzelf weer overgaat maar toch is het erg moeilijk op dit moment.
Over 3 weken dan komen mijn schoonouders naar ons toe, daar heb ik erg veel zin in en ik hoop dat het me goed doet zodat de heimwee weer gaat zakken.

Sorry voor het lange verhaal maar het lucht nu al een beetje op nu ik het neer gezet heb.

Groetjes

djeli
Berichten: 145
Geregistreerd: 12-11-05

Re: heimwee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:19

Oh oh oh.
Wat klinkt dit toch bekend in mijn oren.
Ik weet precies hoe je je voelt geloof mee.
Ik heb je een pb gestuurd

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: heimwee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:55

Ik heb je ook ge-pb't .