peesontsteking

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

peesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 10:51

Vanaf november heb ik een peesontseking (toen is de diagnose vastgesteld) en heb ik medicijnen voorgeschreven gekregen en moest rust houden (geen stage geen gym niet computeren niet paardrijden). Maar na een tijdje kreeg ik toch weer last. Dokter vond dat vreemd omdat ik het rechts heb maar ben links en de oorzaak ervan weet ik niet. Dus toen hebben ze een röntgen foto gemaakt en ben ik doorverwezen naar de fysio. Uit de foto kwam niks, en fysio helpt niet. Toen ben ik weer teruggegaan, weer medicijnen gekregen, maar ook deze keer hielp het niet. Ik liep stage bij een manege, moest helaas stoppen. Te zwaar werk. Nou in iedergeval moest ik 6 weken rust houden, 6 weken waren vorige week voorbij, heb er nog evenveel pijn aan en toen ben ik weer naar de dokter geweest (let wel; het zijn 3 verschillende dokters) en die wist het ook niet meer dus nu ben ik doorverwezen naar de orthopeed. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? En wat gaat zo'n orthopeed doen en wat kan er tegen gedaan worden?

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re: peesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 21:53

Vanaf november heb ik een peesontseking (toen is de diagnose vastgesteld) en heb ik medicijnen voorgeschreven gekregen en moest rust houden (geen stage geen gym niet computeren niet paardrijden). Maar na een tijdje kreeg ik toch weer last. Dokter vond dat vreemd omdat ik het rechts heb maar ben links en de oorzaak ervan weet ik niet. Dus toen hebben ze een röntgen foto gemaakt en ben ik doorverwezen naar de fysio. Uit de foto kwam niks, en fysio helpt niet. Toen ben ik weer teruggegaan, weer medicijnen gekregen, maar ook deze keer hielp het niet. Ik liep stage bij een manege, moest helaas stoppen. Te zwaar werk. Nou in iedergeval moest ik 6 weken rust houden, 6 weken waren vorige week voorbij, heb er nog evenveel pijn aan en toen ben ik weer naar de dokter geweest (let wel; het zijn 3 verschillende dokters) en die wist het ook niet meer dus nu ben ik doorverwezen naar de orthopeed. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? En wat gaat zo'n orthopeed doen en wat kan er tegen gedaan worden? Het gaat om m'n recherpols.

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: peesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 00:19

heb t ook gehad..eerst naar de dokter.die gaf zo'n zalfje en oefeninge..niet dat dat hielp ..
toen naar de fisio.maar dat ging ook niet omdat ik die dingen die ik moest doen niet kom ermee. paar x ingetaped..maar dat zat zo weer te los en kon je weer gewoon bewegen.
daarna ook naar t ziekehuis. foto gemaakt toen nog een x en zagen ze ook niks op. dus toen weer terug naar die vent. en pakt ie ineens zo'n grote spuite met echt een heeele lange naald en die deed hij dus in mijn pols...nou dat deed echt pijn.daarna nog een paar dagen. ook kreeg ik zo'n gips geval. die kon ik verder nog wel uit doen. dat mocht snachts.
heb hem maar een paar dagen aangehad.dat ding zat echt niet lekker.deed pijn bij je duim enzo. en kon er echt bijna niks mee..moes pas terug op controle en zei hij van. ja je mag nu heel rustig m weer proberen te gerbuiken en geen zware dingen doen. en als je er last van krijg weer terug komen..
nou ik heb hem eigenlijk na de 1e week na die spuit al weer gebruikt
ben ook gewoon mee aan t rijden en de paarden aant doen. en mesten . t is nu wel nog steeds blauwig op die plaats van die spuit...das ook wel raar.
maar eigenlijk voel ik m nu weer wel als je er veel mee doet.maar ga niet meer terug. hoef niet weer zo'n spuit

bij mij is t trouwens links en ben rechts :S
bij mij knakte t ook als je zo'je duim aanspande zo naar achter...zegmaar...

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 23:14

ja mn pols maakt ook de hele tijd van die kankgeluiden zo raar. of ik word ingegipst of geopereerd, 27 april moet ik naar de orthopeed