Jong aan de kids, gezonder?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinkerabc

Berichten: 426
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: Lelystad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:07

Ik denk dat de stelling: hoe jonger kinderen hoe gezonder, pas kracht krijgt zodra je na je 35e met kinderen begint. Dan beginnen vaak de risico's voor "ongezonde" kindjes.

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:12

Sando schreef:
Daphnezz schreef:
Ik denk ook niet dat ik zelf kinderen wil, tenzij mijn partner dat heel graag zou willen, ik adopteer liever!


Mag ik vragen wat de achterliggende gedachte hiervan is?
Een kind van jezelf is toch veel mooier dan een kind adopteren?
Ouders die door omstandigheden een kind moeten adopteren kunnen net zoveel van dat kind houden alsof het van hunzelf is, daar ben ik an overtuigd, maar ik denk dat als 99,9 % van die mensen een keuze mocht maken, dan zouden ze toch kiezen voor een kind van hunzelf. Daarom vraag ik me af wat de reden is waarom je nu al zo resoluut zegt dat je wil adopteren....



Ik ben heel erg bang voor en evt bevalling. Daarom heb ik altijd geroepen dat ik geen eigen kinderen wilde. Ik vond het bovendien altijd heel krom. Waarom zou je een eigen kind helpen en pijn lijden bij ee bevalling als er genoeg andere kinderen zijn die ik een liefdevolle en mooie toekomst kan bieden.

Nu ik ouder ben snap ik dat dit een beetje naief was. Maar toch zou ik nog steeds liever een kindje adopteren. Helaas is mijn vriend daar niet mee eens. Dus heb ik besloten het toch maar gewoon te gaan proberen (straks, nu nog niet) Je hoort af en toe bevallingsverhalen die heel erg meevallen, dus maar hopen dat het bij mij ook zo gebeurt.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:16

Ik heb er ook schrik voor hoor Wreckh, je moet maar denken dat miljarden moeders het al miljoenen jaren hebben gedaan, en niet zomaar een keer, nee, daarna gerust nog (een paar) keer!

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Re: Jong aan de kids, gezonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:29

ja, mijn moeder zegt ook het valt heus wel mee, zo een pijn doet het niet. Vervolgens zie je bevallingsverhalen en dan ligt er een vrouw te krijsen als een speenvarken Laat maar..........

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:23

mijn moeder en zus hadden het gevoel dat ze doodgingen
en mijn vriendin beschreef het als kokend water binnen gieten

dus lekker zal bevallen toch niet zijn..

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 17:24

Hahahaha!! Sorry

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:36

Urielle schreef:
Ik heb er ook schrik voor hoor Wreckh, je moet maar denken dat miljarden moeders het al miljoenen jaren hebben gedaan, en niet zomaar een keer, nee, daarna gerust nog (een paar) keer!


Geloof me als je partner zegt dat hij er het liefst 12 wil....dan schrik je wel even

Adopteren vind ik inderdaad een mooi gebaar..Maar goed ik denk dat je de pijn van zo`n bevalling nadien vrij snel "vergeet" omdat je er toch wel iets heeeeel moois voor terug krijgt.

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 17:38

Precies! Zodra dat prachtige kindje op je buik ligt ipv erin Dan maakt dat alles weer goed

Collega's van me kunnen de pijn nog vaagjes herinneren haha!

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Jong aan de kids, gezonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:39

Ik wil nu al zo graag!!! Maar ik ben pas 21, en ik wil eerst genoeg centjes hebben voordat ik aan een kleintje begin! Ik ben ook voorstander van jonge ouders, maar ik vind het wel belangrijk dat je eerst alles voor elkaar hebt voordat je aan een kleintje begint.

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 17:40

Herken jouw gevoel geloof ik

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:50

Marshaha schreef:
mijn moeder en zus hadden het gevoel dat ze doodgingen
en mijn vriendin beschreef het als kokend water binnen gieten

dus lekker zal bevallen toch niet zijn..


He, ik kijk er al een stuk meer naar uit nu

Astridd

Berichten: 155
Geregistreerd: 22-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:43

ik vind kinderen echt geweldig.. maar ik zou (op iets oudere leeftijd dan ) toch pas later aan kinderen beginnen. Gewoon omdat ik zéker wil weten dat ik alles financieel etc goed en netjes op rij heb..

een kind veranderd je leven totaal.Een goeie vriendin van mij is er pas achter gekomen dat ze zwanger was.. het was niet gepland, maar ook niet ongewenst zogezegt. Ik merk nu al heel goed aan haar dat ze toch nog niet alles op een rij heeft, ze is nog bezig met haar studie etc en daardoor kan ze nog niet denken aan een eigen huis of in ieder geval eigen voorzieningen.

Ze word nu wel overgeplaatst naar een speciale school te rotterdam voor jonge moeders, daar passen ze je studieschema enzo ook op aan en je kind word opgevangen in de school. Terwijl jij verder leerd.

Ik ben ook voorstander van jonge moeders, gewoon om risico's te ontlopen (down syndroom) en omdat ik zelf ook niet al te lang zou kunnen wachten (geintje he)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 23:09

Echt 'uitkomen' doet het nooit volgens mij.

Ik wilde altijd jong moeder worden. Maar rationeel bekeken was dat niet verstandig. Was 21 toen ik HBO afstudeerde, maar had toen pas net een vriend.

Inmiddels zijn we 7 jaar samen, bijna 3 jaar getrouwd, eigen huis, allebei fulltime baan.... Wat let je zou je zeggen...

ik heb zoiets van ja, het komt nu niet uit, maar over 5 jaar komt het nog steeds niet uit...

En als je kinderen wilt ja dan zal je dingen opzij moeten zetten....

Dus wat let ons........ Twijfels

Er verandert zoveel financieel, qua werk (ik kan dit werk niet blijven doen als ik minder wil werken), qua tijd.....

lastig hoor!

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 23:13

Nou ik ben nu 24 jaar. En ik heb nog steeds iets van .. nou daar denk ik wel overna... later als ik groot ben..
Dat zeg ik nou al heel lang.

En ik moet er nog steeds niet aan denken.. Ik studeer nog.. moet welis waar dit jaar afstuderen maar ik moet er toch echt nog niet aan denken hoor.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 23:17

Ik heb altijd geroepen voor mij geen kinderen, nu de kleine er is zou ik niet anders meer willen

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 12:59

Ja nu ik studeer zou ik er ook niet aan beginnen! Dat past gewoon niet in onze levenstijl...

Financiel ben je nooit helemaal 100% zeker en dan blijf je inderdaad vooruitschuiven. Starters hebben het toch vaak minder ruim dan mensen die al een paar jaar echt hard aan het werk zijn. Het hoort er gewoon bij! En als je gewoon goed rond kunt komen is het toch goed? Dat is de eis die ik aan mijn financien stel...

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Re: Jong aan de kids, gezonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:55

ik denk dat het vooral handiger is omdat je natuurlijk fitter bent als je jonger bent.. dus dan kan je die gebroken nachten makkelijker hebben..

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:15

Je hebt niet altijd gebroken nachten

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 00:56

ik heb ook absoluut geen gebroken nachten gehad en de bevalling... pfff, ja, je krijgt ze niet cadeau maar aan het eind van je zwangerschap begin je er naar uit te kijken, ook al heb je wat schrik. Je wil graag weten hoe het kindje eruit ziet en dat overwint je angst wel hoor.
Maar om even on-topic te blijven....
Als iemand nog zoveel wil doen voordat hij/zij aan kids wil beginnen dan moet je dat echt doen. Kinderen op jonge leeftijd heeft echt zijn voordelen, maar ook zijn nadelen als blijkt dat je dit en dit en dit en dat nog allemaal had willen doen, wat dan nu niet meer kan.....

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:31

mijn moeder kreeg mij op dr 38ste dat was echt aan de oude kant, als baby dus ook veel in het zieken huis moeten liggen. Mijn oppas heeft haar zoontje op haar 35 ste genomen en voelde echt dat ze te oud was. Ik denk dat als ik een kind zou nemen, ik daar rond 20 a 22 mee zou beginnen Maar dat weet ik nog niet zeker!

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:56

Brammetje16 schreef:
mijn moeder kreeg mij op dr 38ste dat was echt aan de oude kant, als baby dus ook veel in het zieken huis moeten liggen. Mijn oppas heeft haar zoontje op haar 35 ste genomen en voelde echt dat ze te oud was. Ik denk dat als ik een kind zou nemen, ik daar rond 20 a 22 mee zou beginnen Maar dat weet ik nog niet zeker!


Het hoeft niet percee zo te zijn dat het kind dan veel in het ziekenhuis moet liggen hoor.

Mijn moeder kreeg haar laatste ook om 38 jarige leeftijd..

Ik daar en tegen was.. er al toen ze 23 was...
Daartussen zitten er nog 3 waarvan de laatste 3 van de 5 allemaal boven de 30 geboren zijn.

Allemaal op en topppie gezond.

Bianca6
Berichten: 1319
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Eerst Eindhoven nu KESSENICH BELGIE!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:03

ik ben 29 en mn vriend 28... mn vriend wil er nog niet aan helaas... dus maar eerst een veulentje hahaha

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:07

Ik wil eerst trouwen en zekerheid, dus een baan en ook dat hij een vast contract heeft. Rond mijn 25/26 hoop ik toch echt wel mijn 1ste kindje te verwachten Ik moet eerst nog 2 jaar aan de studie, ben dan 22 dus heb ruim 2 jaar tijd om een baan te vinden . Maar goed we zien wel waar het pad heen gaat

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 14:08

Ik wil ook eerst trouwen! Dat hoort er gewoon bij vind ik Een kind is een passievrucht en trouwen is de kroon op de liefde tussen twee mensen

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:09

Sfieke schreef:
Ik wil ook eerst trouwen! Dat hoort er gewoon bij vind ik Een kind is een passievrucht en trouwen is de kroon op de liefde tussen twee mensen


En ik vind die trouwjurken zo leuk word ik net zo'n prinsesje