Jong aan de kids, gezonder?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 14:11

hahahahaha!!! Me tooo!!! Maar dat is wel bijzaak he

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:25

Sfieke schreef:
Ik wil ook eerst trouwen! Dat hoort er gewoon bij vind ik Een kind is een passievrucht en trouwen is de kroon op de liefde tussen twee mensen


Vond ik ook altijd maar ja, trouwen is duuuuur
We hebben het maar een paar jaar weer op de lange baan geschoven, want trouwen wil je dan ook weer goed doen met een mooie jurk en een groot feest. Maar dat kunnen we echt niet zo even betalen dus nu eerst een kind, kan het later bruidsmeisje/bruidsjonker zijn

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:43

Hihi mijn broer koos voor een keuken ipv een bruiloft, omdat hij niet beide kon veroorloven Maar ik wil zeker eerst trouwen dan maar in klein gezelschap!

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 14:53

Ik begin morgen wel met sparen dan Haha! Ja I know dat het duur is... maar goed, we hebben nog wel even de tijd

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:05

Whiz schreef:
Brammetje16 schreef:
mijn moeder kreeg mij op dr 38ste dat was echt aan de oude kant, als baby dus ook veel in het zieken huis moeten liggen. Mijn oppas heeft haar zoontje op haar 35 ste genomen en voelde echt dat ze te oud was. Ik denk dat als ik een kind zou nemen, ik daar rond 20 a 22 mee zou beginnen Maar dat weet ik nog niet zeker!


Het hoeft niet percee zo te zijn dat het kind dan veel in het ziekenhuis moet liggen hoor.

Mijn moeder kreeg haar laatste ook om 38 jarige leeftijd..

Ik daar en tegen was.. er al toen ze 23 was...
Daartussen zitten er nog 3 waarvan de laatste 3 van de 5 allemaal boven de 30 geboren zijn.

Allemaal op en topppie gezond.

dat is waar1 maar bij mij was dat wel het geval. en mijn oppas kindje heeft ook wel problemen gehad met de longen e.d

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:05

Ik heb een hele andere mening over trouwen

Ik ben ook van mening je kunt wel dingen heel goed geregeld willen hebben maar zoals eerder al geschreven is een kind laat zich niet plannen
Als jij denkt ik heb een goede baan we zijn getrouwd, we hebben een mooi huis we hebben dit en dat. Nu willen we een kind is het nog maar afwachten of het gaat lukken. Ik heb in het verleden meer mensen gezien die het goed voor elkaar hadden en toen ze kinderen wilde dat het gewoon niet wilde lukken. Omdat ze qua leeftijd te oud werden, tja dan heb je alles mooi voor elkaar maar blijft die wens dus een droom

Kinderen worden niet gelukkig van geld en alles maar kunnen krijgen wat ze hebben willen. Kinderen worden gelukkig van de liefde die men geeft. Helaas voor sommigen is liefde nog steeds niet te koop

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:20

Maar een baan biedt wel zekerheid en ik wil mijn kind(eren) zekerheid kunnen bieden dat is voor mij belangrijk, liefde heb ik genoeg maar zekerheid nu nog niet.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:23

En zo oud hoef je volgens mij niet te zijn om alles voor elkaar te hebben? Je hoeft echt niet 30 te zijn.

Wij waren 24/25 toen we een huis hadden, vaste baan hadden en getrouwd waren (en niet met hulp van ouders oid). Alleen waren we er toen zelf echt nog niet aan toe

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:46

Ik ben het met je eens dat een vast inkomen belangrijk is, maar hoe vast is dat tegenwoordig nog? Ondanks vaste contracten liggen veel mensen er toch nog uit
Ik was 21 toen wij dit huis gekocht hebben, toen had ik ook nog gewoon zekerheid qua salaris. Nu blijft het afwachten of je je baan kunt behouden in deze moeilijke tijd. Wat ik bedoel te zeggen is je kan het op dat moment perfect voor elkaar (willen) hebben. Maar er is nooit garantie dat je je baan kunt houden of dat je voor altijd samen blijft. Sommige dingen in het leven lopen nou eenmaal anders dan wij willen

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:47

Precies, zekerheid heb je echt nooit. Net als je denkt dat je alles voor elkaar hebt, dondert alles ineens als een kaartenhuis in elkaar. Gelukkig hebben we hier in Nederland en Belgie uitkeringen Iets te eten zul je altijd wel hebben

Angeliekje
Berichten: 3779
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Jong aan de kids, gezonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:04

Ik ben zo'n persoon die zegt: kinderen? Ik begin er niet aan .

Ik het wel begrijpen dat mensen jong met kinderen (willen) beginnen, ik heb zelf een aantal vriendinnen die op hun 18e al een kindje hadden, en ze zijn nu nog jong en kunnen leuke dingen gaan doen.

Ikzelf zie het niet zitten en mijn vriend gelukkig ook niet. Hij is nu 30 en ik 25, en vinden onze vrije tijd wel fijn. Hij is een wielrenner en ik zit vaak bij mijn paardje (bijna elke dag) en we willen die tijd dus helemaal niet opofferen om thuis te zitten (bij wijze van) met een kindje. We werken ook allebei fulltime, en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om te minderen of zelfs te stoppen met werken, ik ben meer een carrieretypje .

Toch kunnen veel mensen niet begrijpen dat we niet willen trouwen én niet aan kinderen willen gaan denken (vooral de oudere generatie). We wonen nu 6 jaar samen en vinden het wel prima zo.

andrea37
Berichten: 118
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Jong aan de kids, gezonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:40

hoi hoi ik was 21 toen ik mijn kindje kreeg.ik heb er bewust voor gekozen.veel mensen keeken er vreemd van op,vaak zeiden ze of het soms een foutje was. dan zei ik nee natuurlijk niet wij hadden alles voor elkaar een eigen huis centjes gespaard dus ons kindje was zeer welkom nu is hij 14 jaar ja ja moeilijke leeftijd maar zo jong moeder worden heeft nu ook zijn voordeel. zeker met dat gepuber alleen hij vind de paarden niks aan erg jammer ik heb de paarden aan huis staan en zovaak gepoest kom, stap er eens op maar nee hoor verder heb ik veel kinderen over de vloer bij mij die op mijn pony,s rijden is ook leuk maar jammer genoeg zal ik het bij eentje houden als ik nog een kindje krijg kom ik in een rolstoel terecht mijn bekken zijn niet goed. maar ik ben met mijn zoon erg gelukkig

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Jong aan de kids, gezonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:12

andrea37 schreef:
hoi hoi ik was 21 toen ik mijn kindje kreeg.ik heb er bewust voor gekozen.veel mensen keeken er vreemd van op,vaak zeiden ze of het soms een foutje was. dan zei ik nee natuurlijk niet wij hadden alles voor elkaar een eigen huis centjes gespaard dus ons kindje was zeer welkom nu is hij 14 jaar ja ja moeilijke leeftijd maar zo jong moeder worden heeft nu ook zijn voordeel. zeker met dat gepuber alleen hij vind de paarden niks aan erg jammer ik heb de paarden aan huis staan en zovaak gepoest kom, stap er eens op maar nee hoor verder heb ik veel kinderen over de vloer bij mij die op mijn pony,s rijden is ook leuk maar jammer genoeg zal ik het bij eentje houden als ik nog een kindje krijg kom ik in een rolstoel terecht mijn bekken zijn niet goed. maar ik ben met mijn zoon erg gelukkig


Precies, waarom zou je er niet voor kunnen kiezen om op je 21ste een kindje te krijgen? Vrienden van ons waren 19, elkaars jeugdliefdes en op haar 20ste werd hun eerste zoontje geboren. Bewuste keus, maar helaast zijn ze 3jaar geleden toch gescheiden al had dat niets met kinderen te maken maar wellicht wel door de leeftijd destijds.

Onze prioriteiten liggen idd bij een goede financiele thuisbasis, wij wisten destijds dat we het bedrijf gingen overnemen wat nu 2jr geleden gebeurd is. Pas daarna gaan we aan kinderen denken en juist als je dan denkt klaar te zijn lukt het niet

Geloof me, waar 2 mensen kunnen eten kan ook een 3e mee eten Zelf zou ik het toch wel voor elkaar willen hebben, maar misschien ook omdat ik het vanuit huis heb mee gekregen. Niets is zeker, zorgen kun je ten alle tijden hebben...maar ik zou niet al met zorgen willen beginnen, voor mij persoonlijk zou de last dan alleen maar groter worden en in zoverre alles drukken dat ik er niet van zou kunnen genieten denk ik.

develwife

Berichten: 1039
Geregistreerd: 12-12-05

Re: Jong aan de kids, gezonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:15

Hoi,

Ik was negentien toen mijn eerste geboren werd en 22 toen mijn tweede geboren werd.

Groetjes

angy

Berichten: 207
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Jong aan de kids, gezonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:48

Onze dochter is nu 3 maanden oud en ik ben zelf 34 en mijn man is 35 jaar. Eerder waren wij er blijkbaar nog niet aan toe om voor een kind te kiezen. Dat is op den duur vanzelf gekomen, en het heeft nog dik anderhalf jaar geduurd voor ik zwanger raakte. Met dat gegeven had ik gewenst dat we eerder waren begonnen.