pfeiffer, hoe lang duurt het nog?!?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Herilda
Berichten: 550
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Oostermeer (Friesland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:31

Ik heb der ongeveer anderhalf jaar mee rond gelopen, met veel rust en medicijnen is het gelukkig bij mij over gegaan. Wel ben ik nu nog steeds snel moe, vooral als ik even onregelmatig leef, terwijl ik 10 was toen ik het kreeg en nu 19 ben...

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:16

Kikker schreef:
@Ronja: kan, de kans is zelfs vrij groot. Aan de andere kant moet je niet elk griepje of verkoudheidje gelijk gaan verwarren met pfeiffer. Een van de belangrijkste kenmerken is toch wel opgezette klieren in je hals en vermoeidheid.

Je kan je bloed laten onderzoeken. Even langs de huisarts gaan ernaar vragen. Pfeiffer komt altijd slecht uit, geloof me, maar neem het zekere voor het onzekere en laat je gewoon testen!

Ik heb juist gehoord dat de kans ZEER klein was.
Een vriendin van me heeft de ziekte van pfeiffer bijna 7 jaar gehad, waarvan een hele poos zonder dat ze het wist.
Wij deelden altijd blikjes en glazen en sigaretten en ik heb het NOOIT gehad.
Ik heb me toen voor de zekerheid laten testen omdat zij het wel heel erg had en de HA zei dat de kans via glas en sigaret zeer klein was.
Alleen als je zoende met die persoon dan was de kans groter.

zjaak

Berichten: 779
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Bilthoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:52

Dat klopt, daarmee vergroot je de kans, maar je ziet niet voor niets dat vaak meerdere mensen uit 1 klas pfeiffer krijgen en ik mag toch hopen dat die niet allemaal met elkaar zoenen

collerpoint

Berichten: 209
Geregistreerd: 25-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:57

ik snap dat niet hoor ik kreeg te horen dat ze er niets aan doen en niet eens bloed testen op pfieffer
gaat vanzelf over zegt ie niets aan doen !

zjaak

Berichten: 779
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Bilthoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:59


collerpoint

Berichten: 209
Geregistreerd: 25-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:09

snap je dat nou dat zo'n huisarts je gewoon voor joker laat zitten en er lacherig over doet en niet eens een test wil doen, doen ze bijna nooit zegt ie er zijn zoveel mensen die het hebben maar niet weten gaat vanzelf wel over..
nou als het niet snel over gaat dan ga ik naar een andere huisarts en daar vragen of zij wel een bloedtest willen doen ..

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:35

ja mijn HA vond het juist verstandig dat ik kwam.
Maar ja hij kende mijn vriendin ook en wist hoe ze eraan toe was.
die heeft echt bijna 7 jaar plat gelegen ( ze kreeg er namelijk ME?? ofzo?? boven op)
Ze kon niet eens normaal eten.
Haar groei heeft een enorme achterstand opgelopen, ze is nu 23 en echt een heel klein meisje.

Tieme
Berichten: 4974
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Re: pfeiffer, hoe lang duurt het nog?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 23:15

Wat ook schijnt te helpen is dagelijks een hoge dosering vitamine C in te nemen. Niet de gewone versie maar echt de pillen van 1000mg. dit schijnt de duur van de pfeiffer i.i.g. korter te maken. er staan verschillende stukje hierover op internet en op tv is er een tijd terug ook een stuk over geweest.

lottehaf
Berichten: 146
Geregistreerd: 30-03-05

Re: pfeiffer, hoe lang duurt het nog?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 23:21

ik heb het ong een half jaar gehad,
bij iedereen is het verschillend sommige mensen hebben het ook maar merken het niet eens.
erzit niks anders op dan gewoon uit te zieken, en alles wat je nog kunt doen gewoon te blijven doen.
vitaminen eten zijn belangrijk en vooral vezels, dus geen vitaminen uit een potje!!
vezels ziten in vers fruit enz.

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:00

Ik ken het

Ik heb het een hele tijd geleden ook gehad, maar toen ik me weer beter voelde, ging ik meteen weer naar school. Toen heb ik er later nog wel vaak last van gehad, maar de dokter zei, je bent beter of niet, het kan niet teruggekomen zijn..
Gelukkig heb ik er nu geen last meer van..

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Re: pfeiffer, hoe lang duurt het nog?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:46

Ik ga me toch maar laten testen denk ik. Ik heb geen koorts en ben ook niet overdreven moe, maar heb wel flink last van mijn keelklieren. En het kan ook zijn dat je er niet veel van merkt, maar dan kun je wel andere mensen besmetten toch? Dan wil ik het toch wel even zeker weten. Nu alleen nog mijn huisarts overhalen (dat is echt zo'n dwarskop)

Hoeveel dagen duurt het voor je de uitslag van de test weet?

Tieme
Berichten: 4974
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Re: pfeiffer, hoe lang duurt het nog?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:56

Ronja schreef:
Ik heb geen koorts en ben ook niet overdreven moe, maar heb wel flink last van mijn keelklieren. En het kan ook zijn dat je er niet veel van merkt, maar dan kun je wel andere mensen besmetten toch?
Hoeveel dagen duurt het voor je de uitslag van de test weet?


Je hoeft er inderdaad niet veel van te merken. ik had alleen wat keelpijn, moe en af en toe het gevoel dat ik ziek ging worden of net was geweest. bij mij is bloed afgenomen en hieruit bleek dat ik waarschijnlijk al in de laatste fase van pfeiffer zat.

het duurde bij mij 3-4 dagen voordat ik de uitslag had.

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Re: pfeiffer, hoe lang duurt het nog?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:20

Tieme schreef:
bij mij is bloed afgenomen en hieruit bleek dat ik waarschijnlijk al in de laatste fase van pfeiffer zat.

het duurde bij mij 3-4 dagen voordat ik de uitslag had.


Okee thanx. Als ik het heb dan heb ik het nog maar heel kort. Aan de ene kant ben ik bang dat ik me aanstel en dingen in mijn hoofd haal, maar aan de andere kant voel ik me wel verplicht te laten testen ten opzichte van mijn vriend dalijk zit hij er ook mee.

Moet ik hem wel nog even uitleggen dat ik écht niet met iemand anders heb gezoend

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 20:54

Ronja, beter het zekere voor het onzekere, en liever een keertje voor nix prikken dan dat je het straks blijkt te hebben en anderen besmet.
(hoor welke eigenwijs het zegt maargoed )

zjaak

Berichten: 779
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Bilthoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:48

[strenge modus]
En Zonnebloem? Je werkgever al gebeld dat je voorlopig niet komt? Ben je al netjes thuis aan 't zitten? Denk erom hoor! En ook bokken en tv kijken en zo kost energie. Doseer het!
[/strenge modus]

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: pfeiffer, hoe lang duurt het nog?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:33

Ik heb pfeiffer sinds juli vorig jaar in een heftige vorm, 10 dagen ziekenhuis omdat ik niet meer uit een rietje kon drinken.... Ik ben alleen zo ontzettend bang voor ME. Heb alweer een tijdje gewerkt, dat ging dus niet meer. Nu zit ik dus weer thuis (dat werken was 16 uur van de 40 heel rustig opgebouwd). Ik ben zooooo bang voor die rotziekte

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:53

Ik wil je niet bang maken, maar een vriendin van mij heeft ondertussen al wel 2 jaar Pfeiffer. Ze zijn nu achter een verwijzing voor een internist.
Ik hoorde van mijn vader dat er zelfs een geval van 5 jaar was.
Maar daar staat tegenover dat mijn ouders het beiden hebben gehad, een aantal jaar geleden. Maar die hebben het amper gemerkt. En toen ze het merkten, was het al bijna weer tot een einde. Ze werkten ook gewoon door.
Een ander meisje bij mij op school heeft het ook gehad, 3 maanden geloof ik.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 20:02

Kikker schreef:
[strenge modus]
En Zonnebloem? Je werkgever al gebeld dat je voorlopig niet komt? Ben je al netjes thuis aan 't zitten? Denk erom hoor! En ook bokken en tv kijken en zo kost energie. Doseer het!
[/strenge modus]




ehh
Wel gezegd dat het voorlopig rustig aan moet en me dagen gehalveerd. ( op de manege dan)
Op kantoor ben ik ff helemaal gestopt. Hun hebben dr tenslotte ook niks aan als ik daar alleen maar zit te slapen.

Ik kan het gewoon niet uitstaan Wil van alles maar nix wil meer lukken, liep vanmorgen een rondje door de bak, ff paard voor me werkgever instappen, maar mooi dat ik er letterlijk na 1 rondje weer mee moest kappen, ging gvd echt niet meer gewoon. Daarna eerst een kwartier gezeten en toen ging het weer een beetje, dat is toch niet normaal, bah en nog es bah.
Naja morgen begin ik maar eens met thuisblijven
Ga nu naar bed, dus welterusten allemaal

zjaak

Berichten: 779
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Bilthoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:21

Ik begrijp je gevoel hoor! Accepteren dat je bijna niets kunt is het moeilijkste wat er is. Het klinkt in ieder geval alsof je op de juiste weg zit. Pas als je het helemaal accepteert kun je helemaal aan je lijf toegeven en echt je rust gaan nemen.

Volg je lichaam en heel veel sterkte!

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:30

Bij mij duurde het ook een tijd. Pas maar op!
Goed rusten hoor!
ik deed ook teveel en heb nu cvs = M.E
daantjuhhh, had heter ook al over....En er zijn er veel meer die eerst pfeiffer gehad hebben en daarna cvs.
Na een hele lange periode ging de pfeiffer wel over, maar nooit helemaal. Ik heb ook nooit genoeg gerust denk ik
Er zat en paar jaar tussen,maar heb nu cvs.
Dus kijk alsjeblieft uit! Dit gun ik niemand namelijk.
Het is niet alleen vermoeidheid, maar ook pijn.Of het ooit over gaat is de vraag!
Dus pas op!

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:28

superwoman schreef:
Bij mij duurde het ook een tijd. Pas maar op!
Goed rusten hoor!
ik deed ook teveel en heb nu cvs = M.E
daantjuhhh, had heter ook al over....En er zijn er veel meer die eerst pfeiffer gehad hebben en daarna cvs.
Na een hele lange periode ging de pfeiffer wel over, maar nooit helemaal. Ik heb ook nooit genoeg gerust denk ik
Er zat en paar jaar tussen,maar heb nu cvs.
Dus kijk alsjeblieft uit! Dit gun ik niemand namelijk.
Het is niet alleen vermoeidheid, maar ook pijn.Of het ooit over gaat is de vraag!
Dus pas op!

Ja Ik weet dat zij er dik 7 jaar zo erg last van heeft gehad dat ze niks kon.
20 uur per dag liggend doorbracht.
Maar zelfs 10 jaar later had ze er nog last van.
Ze kon wel weer veel meer, maar je kon het nog wel merken aan kleine dingetjes..

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 12:31

Kikker schreef:
Ik begrijp je gevoel hoor! Accepteren dat je bijna niets kunt is het moeilijkste wat er is. Het klinkt in ieder geval alsof je op de juiste weg zit. Pas als je het helemaal accepteert kun je helemaal aan je lijf toegeven en echt je rust gaan nemen.

Volg je lichaam en heel veel sterkte!


thanx, en nog bedankt voor de link.
Ben netjes thuis aan het zitten nu.
Ben net heel ff met de auto weggeweest maar ook dat was niet echt een succes. Viel bijna in slaap achter het stuur


Heb toen maar me raam opengezet en de radio keihard aangedaan om wakker te blijven en heel snel weer naar huis.

Bah, een half jaar geleden heb ik dat stomme virus gehad en nu heb ik dr zo ongeveer nog meer last van dan toen. Ze zeggen dat het minder word maar het word alleen maar heel snel erger op het moment
Heb nu opeens ook weer opgezette lymfe klieren merkte ik vanmorgen, snap dr nix meer van.
Ga nog maar ff slapen, half uurtje bokken is opeens erg vermoeiend

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:28

Het is vaak ook wel zo dat je eerst een keer heel ziek wordt en dan gaat het ineens over. Tenminste dat heb ik ook een keer gehoord. Dus misschien een keer fijn dat je een soort van ziek bent
Lekker goed rusten en doen waar je zin in hebt!
Het helpt wel eens om een kauwgompje te eten, dat helpt je te concentreren.
Als het weer over gaat kun je ook langzaam elke dag een eindje gaan lopen, bijvoorbeeld een kilometer. Want het vreet natuurlijk conditie. Als je een half jaar geen paard hebt gereden, dan heb je eerst ook heel erg veel spierpijn.
En hoe denkt je werkgever over je ziekte? Want ME en waarschijnlijk ook PFeiffer staan op het punt in nederland niet meer herkent te worden als een ziekte, met andere woorden je hebt geen recht op loon. (tenminste zoiets heb ik gehoord)
Hopelijk begrijpt je werkgever je ziekte. Zeurende werkgevers zijn ook heel vermoeiend

zjaak

Berichten: 779
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Bilthoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:50

Zonnebloed, ik ken je verder wel niet, maar ik ben trots op je. Het moet een moeilijke beslissing zijn geweest om thuis te gaan zitten.

Sterkte!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12755
Geregistreerd: 27-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:16

mijn vriendin heeft het 2 maanden heel erg gehad. als ze opstond en tot de deur liep ging ze terug en weer slapen. maar nu heeft ze er nooit meer last van