Horse riders pernionis

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Horse riders pernionis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 16:07

Nou,Ik vraag me af of er bokkers hier mee bekent zijn? Ik had er namelijk nog nooit van gehoord! Zal even uitleggen wat het is..
Ik had al enige tijd op m,n bovenbenen blauwe plekken,aan alle 2 m,n benen.Toch maar even naar de dokter want het ging niet weg,doorverwezen naar het AMC,daar 3 dokters verder..... en ja hoor de laatste vroeg,mevrouw rijdt U veel paard? Uhh..... ja de hele dag eigenlijk Nu blijkt het dus van het rijden te komen,omdat je in een vreemde houding zit,en vooral s,winters als je benen koud zijn kunnen je aders dat niet goed aan en ontstaan er flinke blauwe plekken Die plekken kunnen verder geen kwaad maar goed het is toch een appart gezicht zal ik maar zeggen iemand ervaringen er mee?

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:10

soort winterbenen? Vriendinnen van me hebben het.. Ziet er echt niet uit! helemaal zwart, eng gewoon..

Als ik jou was zou ik regelmatig naar de sauna gaan en wisselbaden nemen, verder heel veel wandelen/fietsen enzow.. Want dit kan heel erg worden!

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 16:11

Ja klopt wel,soort wintertenen,maar dan op je bovenbeen....ik weet nu gelukkig hoe en wat het is en hoop dat het zo blijft...en dus niet te erg word,maar gelukkig gaan we de zomer in dat scheelt volgens de dokter....

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:14

ja scheeld heel veel.. maar is wel irri he!!

Heb je geen thermobroek? Dat maakt voor inde winter ook echt verschil!

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 16:15

Ja heb wel een termo broek maar eigenlijk weinig aan,toch maar doen volgende winter denk ....

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:40

Ik ken het ook... ziet er erg charmant uit.. heb een keer van iemannd te horen gekregen dat ik me niet zo vaak moest laten slaan haha

Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

Re: Horse riders pernionis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:01

jeps, hier nog een slachtoffer

Ik heb de blauwe plekken bij mijn zitbotjes zitten. Erg charmant moet ik zeggen.... Ik heb een zeer kl*te rijdend zadel en het komt daardoor.

Nouja, vriendlief had er geen problemen mee, was weer eens een andere kleur zei ie

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:34

Ik had vorige jaar een rode bult op mijn bovenbenen (aan de zijkant/buitenkant) dat werd met douchen blauw en het jeukte ook.
Na een tijdje werden die plekken groter en groter en open wonden, echt 10 keer bij de dokter gezeten om vervolgens doorgewezen te worden naar de dematoloog. Daar huidmonster genomen etc. en het kwam idd door de kou.
Nu heb ik er wel weer last van maar niet zo erg, smeer het gewoon elke dag in met zwitsal of nivea en doe onder mijn rijbroek een wielrennersbroekje

knightloekie

Berichten: 2799
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Limboland

Re: Horse riders pernionis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:30

haha.. en ze hebben er gewoon ook een naam voor
Ik had der nog nooit van gehoord, maar opzich wel logisch hoe je het uitlegd

dingetje
Berichten: 3590
Geregistreerd: 21-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:31

Ik heb er wel eens van gehoord. Er heeft ook eens een stukje over dit onderwerp in de Paard & Sport gestaan...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:30

Ik heb er ook last van. Zelfs deze winter, hoewel ik al een half jaar geen paard meer heb gereden. Ik krijg op beide bovenbenen enorme blauwpaarse vlekken, na het douchen jeuken ze soms ook heel erg.
Ik draag met koud weer een lange thermo onderbroek en smeer mijn velletje in na het douchen. Dat scheelt wel iets, maar ben toch blij als het weer zomer wordt...

Gulpje

Berichten: 8076
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:27

Ik heb gelukkig geen blauwe plekken, maar wel ruwe bovenbenen als het heel koud wordt. Gelukkig wordt het nu weer mooi weer inderdaad, beter voor onze huidjes!

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:03

Ik heb het niet, maar 's winters rij ik als het om een buitenbak gaat heel charmant met een maillot onder mijn rijbroek