Gekneusde ribben

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Gekneusde ribben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 22:17

Heeft iemand enig idee hoe lang je hier last van blijft houden?

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:36

dat ligt aan de mate van kneuzing.
Ik weet wel dat bij mij kneuzingen zeerder deden dan de gebroken ribben.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:37

Lang. Ik had er een half jaar later nog soms last van. Beterschap ermee.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 00:49

Ik heb vorig jaar mijn ribben en gebroken en een aantal gekneusd gehad, de eerste weken waren echt een hel. Ik heb er ongeveer een half jaar last van gehad. De ene dag wat meer dan de andere dag! Ik ben nu ruim een jaar verder na het ongeluk, de laatste weken heb ik wel weer behoorlijk veel last van mijn ribben. Misschien dat het weer er ook invloed op heeft

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 06:51

ik heb vorig jaar mijn ribben zwaar gekneusd. heb 6 weken thuis gezeten voordat ik weer wat kon werken. ik heb het nog heel lang nagevoeld, zeker met niezen en hoesten enzo. (ik had de ribben op m'n rug gekneusd) nu een jaar later voel ik het af en toe nog, zeker als ik ziek ben!
sterkte

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Re: Gekneusde ribben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 09:02

Hmz... dat klinkt niet positief

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:46

Het is echt van belang dat je heel rustig aan doet in het begin. En ik zou je aanraden om (behalve 's nachts misschien) geen pijnstillers te slikken. Als je pijnstillers slikt forceer je de boel veel eerder namelijk.

Ik heb er zo'n 1,5 jaar last van gehad.... maar komt ook doordat het een paar keer als gevolg van een val opnieuw opspeelde.
Sterkte ermee

Jessicauvita

Berichten: 2579
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Den Helder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:50

Ik heb er een halfjaar tot een jaar last van gehad. Het werd wel minder maar af en toe kwam die pijn weer.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:04

Ik heb in 1997 6 van mijn ribben gebroken gehad wat minder pijnlijk was dan al mijn ribben kneuzen, wederom na een val van het paard c.a. 1 jaar later. Heb zeker wel 6maanden flinke pijn gehad en vooral hoesten en lachen deden erg veel pijn.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:33

Hier ook nog zo'n valpartij van een paard vanuit volle galop, midden in een houten hek.
Een aantal gekneusde ribben en flink gekneusde knie.
De ribben werden na een week of 6/8 snel minder pijnlijk, steeds minder intens tot alleen af en toe nog. Eigenlijk volede ik er na een maand of 4 vrijwel nooit meer iets van.

Mijn knie doet, nu 7 maanden later nog steeds regelmatig pijn. Vooral als ik er op bepaalde plaatsen tegenaan stoot of duw.

Gelukkig kon ik na een week of 5 voorzichtig weer op het paard klimmen (vooral stap) maar er moest niets onverwachts gebeuren en het paard moest ook niet aan de teugels trekken.

Ik heb weken niet met mijn pony aan de hand kunnen lopen omdat ik hem niet vast kon houden als hij zou trekken, hangen of wegspringen. Dat was wel heel lastig.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:10

Ik ben zelf afgelopen vrijdag van de trap gevallen. Hierbij heb ik dus ook mijn ribben en linker schouderblad gekneusd.
Volgens de dokter kan dit helingsproces heel lang duren. Het kan zo zijn dat het op en neer gaat.. eerste weken wel last, dan weer even niet en daarna ineens weer wel.
Hoe dan ook.. hoop dat het gauw over gaat.

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:18

Ik heb vorig jaar juni door een val van een pony mijn ribben gekneusd.
Nu tot op de dag van vandaag heb ik soms nog last met tillen of rare beweging.
STerkte ermee!!

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:42

Helaas, een week of 6 geleden ben ik ook van een jong paard gevallen (lees: gelanceerd!) en heb dus ook mn ribben gekneusd. De eerste weken waren een drama, maar het wordt nu al steeds minder. Mar je kan het maanden erna nog voelen hoor, al wordt het gelukkig langzaam aan steeds minder!