Allergie test

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Allergie test

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 20:38

Hai hai!

Wie van jullie heeft dat wel eens laten doen? Een allergie test?
En hoe gaat dit precies in zijn werk?
Ik wil binnenkort een afspraak maken bij de dokter hiervoor...
Maar wil even op de hoogte gebracht worden van 1 en ander, gewoon nieuwsgierig hoor..

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:34

Ik ben getest (al heel vaak ).
Het kan via je bloed worden getest, maar ook via pleisters. (Misschien ook nog wel op andere manieren, maar daar weet ik niks van). In mijn geval kreeg ik 2 lange pleisters op m'n rug met allemaal verschillende stofjes er op. Dit moest 3 dagen geloof ik blijven zitten en daarna konden ze aan m'n huid zien waar ik allergisch voor was.

Dais_

Berichten: 4047
Geregistreerd: 06-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:38

lindatje schreef:
Ik ben getest (al heel vaak ).
Het kan via je bloed worden getest, maar ook via pleisters. (Misschien ook nog wel op andere manieren, maar daar weet ik niks van). In mijn geval kreeg ik 2 lange pleisters op m'n rug met allemaal verschillende stofjes er op. Dit moest 3 dagen geloof ik blijven zitten en daarna konden ze aan m'n huid zien waar ik allergisch voor was.



Ik heb3 dagen met pleisters op mijn rug gelopen en krasjes gehad op mijn arm. Dit kan ook op je rug indien je geen pleister op je rug hebt gehad
Laatst bijgewerkt door Dais_ op 10-04-06 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 21:38

Aha, okee, en is der ooit wat uitgekomen?
Mag je dan wel gewoon douchen met die pleisters eigenlijk? Haha

Dais_

Berichten: 4047
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Allergie test

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:41

Nee, je mag niet douchen. En ik was zo blij dat die pleister van mijn rug af was! Mocht ik nog niet douchen... Want die dag erna kunnen ze de resultaten pas bekijken. Dus ik mocht in totaal 3 dagen niet douchen.


En bij mij kwam er niks uit...

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 21:42

Aai dat is balen...
Wat waren eigenlijk jou/jullie klachten waardoor je uberhaupt die test heb laten doen?

Alytuiere

Berichten: 1164
Geregistreerd: 09-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:44

vriendin van mij had eveneens de pleisters. Heb er zelf ook al een keer over nagedacht om een test te laten doen maar mn huisarts vond het nog niet nodig

Dais_

Berichten: 4047
Geregistreerd: 06-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:59

Paulusjuh schreef:
Aai dat is balen...
Wat waren eigenlijk jou/jullie klachten waardoor je uberhaupt die test heb laten doen?



Ik had/heb hele erge eczeem gehad op de bovenkant van mijn voeten, mijn oksels en knieholtes. Ik werd er echt helemaal gestoord van en na 9 maanden huisartsbezoekjes, een ontstoken huid, nog meer allergie uitslag en eczeem mocht ik eindelijk naar een huidarts en deze hebben de test gedaan. Helaas kwam er niks uit en nu weet ik alsnog niet waar ik allergisch voor ben. Ik heb in ieder geval een zalf meegekregen en die werkt goed. En als ik di eniet bij heb dan smeer ik er gewoon vaseline op of purol, als het maar vet is.. Dat helpt gelukkig heel veel. En zo weet ik momenteel mijn eczeem te onderdrukken. Maar als ik zenuwen heb of iets dergelijks word het erger..

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:14

Paulusjuh schreef:
Aha, okee, en is der ooit wat uitgekomen?
Mag je dan wel gewoon douchen met die pleisters eigenlijk? Haha

Nee, helaas niet.
En je mag idd niet douchen

Paulusjuh schreef:
Aai dat is balen...
Wat waren eigenlijk jou/jullie klachten waardoor je uberhaupt die test heb laten doen?

Ik was erg moe en kreeg soms op de meest rare plekken uitslag.

AthenaWytske

Berichten: 482
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Kortessem, België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:54

Ik heb ook enkele testen ondergaan...
Een bloedtest en een test met naaldjes... Dan werd ik geprikt met 'besmette' naalden. Die waren met allerlei dingen zoals konijn, kat, hond, paard etc besmet en waar ik op reageerde was allergisch aan.

katrienh

Berichten: 2655
Geregistreerd: 16-01-05

Re: Allergie test

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:13

Het ligt er ook aan wat voor allergie je denkt te hebben. Bij pollenallergie, hooikoorts etc nemen ze gewoon bloed af en sturen ze het op (naar ziekenhuis ) en enkele dagen later heeft de HA de uitslag en moet je terug op visite of telefoontje doen. Zo ging het bij mij toch

Mij lijkt bloedafname prettiger dan testen op de huid. Bij het eerste moet je enkel wat bloed afgeven en verder geen last.
Ik weet niet of je zelf kan kiezen.
Succes in ieder geval

Emori

Berichten: 13129
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:21

Ik heb testen gehad via mijn bloed, en met prikjes in mijn arm (volgens mij met prikjes, ik was 6 ofzo toen dat gebeurde :S )
Als de prikjes bultjes werden, was ik allergisch
ben voor heel veel dingen allergisch

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Re: Allergie test

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:25

Ik heb een bloedtest gedaan en krasjes op mijn arm.

Ik heb beide niet echt als vervelend ervaren. Hoewel de krasjes wel een klein beetje jeukte.

Ik ben allergisch voor huisstofmijt.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:29

Bij mij is recent astma geconstateerd en vorige week is er bloed afgenomen voor allergietest. Ik kan donderdag voor de uitslag naar de dokter bellen.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:24

Allergietesten gaan bij mij altijd via mijn bloed, bloedprikken dus.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Allergie test

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:39

Ik ben via plakkers op mijn rug getest, via gewoon bloedonderzoek en via prikjes op mijn onderarm. Bij die laatste worden er nummertjes op je arm geschreven, daarnaast een druppeltje met een bepaald alergeen, waar ze een prikje in geven.
Na 1 of 2 dagen lezen ze het af.

Het gewone bloedonderzoek is trouwens niet helemaal betrouwbaar, ze kunnen niet alle allergien in je bloed vinden.

Daarnaast kunnen de allergien die je hebt veranderen, je kunt "er overheen groeien" en je kunt ook nieuwe allergien ontwikkelen (ben ik erg goed in ).

Ik heb al een hele rits klachten gehad, waaronder astma, hooikoorts, eczeem, extreme vermoeidheid, buikklachten, opgezette mond. Mijn klachten wisselen ook nog steeds, wat het er niet echt makkelijk op maakt.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:18

ik heb altijdt krasjes in mijn arm gekregen, hierop druppels met allerlij zooi in, en als je alergish was kwam er na 4 minuten een buldje op hehe test klaar afvegen en gewoon verder met je leven

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:55

ik was twee dagen oud toen kreeg ik de eerste testen al.
heb laatst weer nieuwe gehad met plakkers en bloedtesten.
Niks spannends hoor, wordt wat getrokken of op je rug geplakt en je krijgt de uitslag ervan...

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:51

Heb ik vroeger ook gehad toen ik klein was (okee, goed, ben ik nu nog steeds, maar allez.)

Iets met kleurtjes was dat.