Vandaag lenzen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MRV_2016

Berichten: 264
Geregistreerd: 08-04-06

Vandaag lenzen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 07:22

Vandaag ga ik naar de opticiën voor een oogmeting en lenzen 'te passen' (weet even niet hoe ik dat anders moet omschrijven). Heb al een aantal jaren een bril , maar ben dat helemaal zat!
Wie heeft er ook lenzen? Heb je er dan last van met paardrijden (i.v.m. stof)?
Ben wel benieuwd hoe het zal voelen, worden hoogstwaarschijnlijk zachte lenzen.

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:11

Ik kan je geen advies ofzo geven want ik heb geen lenzen of bril, maar wel suc6 wensen!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Re: Vandaag lenzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:32

Ik draag al een jaar of 10 zachte lenzen, en rijd dagelijks paard.
Gaat perfect !

Veel fijner dan een bril (veel makkelijker en comfortabeler).
Met zachte lenzen heb je geen last van stof e.d. hoor, ik heb eigenlijk nog nooit last van m'n lenzen gehad !
Met harde lenzen is die kans veel groter.
Toen de opticiën destijds, toen ik voor het eerst lenzen ging halen, hoorde dat mijn hobby paardrijden was, raadde hij ook direct zachte lenzen aan.

Succes ermee !
(In het begin kan het in- en uitdoen van lenzen wennen zijn, maar dat went snel hoor !)

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vandaag lenzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:24

Ik heb ruim een jaar een bril gehad en nu alweer bijna een jaar lenzen. Ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad met het paardrijden. De eerste paar keren durfde ik mn lenzen niet in tijdens het rijden, bang dat ze eruit zouden waaien !
Maar nooit gebeurt, dus niet iets om bang voor te zijn .

Ik vind lenzen ook veel fijner dan een bril. Geen last van waterspetters tijdens regen, geen beslagen glazen etc.

Ik vind lenzen écht veel fijner !

Edit: Ohja, ik heb ook zachte lenzen !
Laatst bijgewerkt door Maaaike op 11-04-06 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

knightloekie

Berichten: 2799
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Limboland

Re: Vandaag lenzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:28

Ik heb bewust voor zachte lenzen gekozen omdat ik elke dag ga paardrijden Het is super, heb er nooit last van gehad met rijden ook niet als het echt super stoffig was... lenzen zijn alleen oervervelend als de luchtvochtigheid erg laag is...

Marjoleine_1
Berichten: 17
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Beusichem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:35

Heb nu al 12 jaar lenzen en nog nooit een probleem gehad met rijden

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:35

Ik heb harde lenzen en ze bevallen prima. Ik heb ze toendertijd gekregen omdat met een bril mijn afwijking slecht te corrigeren was. Harde lenzen waren het beste vanwege de sterkte die nodig is/was.

Ik heb wel eens stof in m'n ogen, maar kan met 1 of 2 keer knipperen het stofje wel verwijderen. Als het echt te droog/stoffig is, draag ik m'n bril nog wel eens.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:04

Ik heb ook sinds korte tijd lenzen,
in het begin heb ik ze nog niet ingedaan naar de paarden, daarna wel en dat gaat goed
heb wel altijd lenzenhoudertje en vloeistof mee voor het geval dat

succes ermee! het passen en de eerste dagen zijn een ramp [altahns vind ik ]

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:38

Ik heb nu al een jaar of 6, 7 zachte lenzen. Bevalt heel erg goed! Paardrijden is geen probleem. Last van stof heb ik niet, tenzij je in een erg stoffige binnenbak rijdt, dan is het wel wat lastig, maar op zich nog wel te doen.
Ik doe gewoon alles met mijn lenzen. Ik zwem ook gewoon met lenzen in, ik ben nog niet 1 verloren. Je moet natuurlijk niet met je ogen open onder water gaan zwemmen, maar goed .
Valt genoeg mee dus!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:23

Ik heb nu een jaar of 7 zachte lenzen. Ze zijn veel comfortabeler dan een bril. Je kunt er gewoon alles mee.
Het enige nadeel voor mij was het wennen de eerste weken. Ik heb er 3 weken veel moeite mee gehad ze in en uit de te en ze deden de eerste week zeer. Maar dat is bij iedereen anders. Ik ben blij dat ik gewoon doorgezet heb die eerste paar weken.

MRV_2016

Berichten: 264
Geregistreerd: 08-04-06

Re: Vandaag lenzen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 18:27

Nou, ik mocht ze vandaag 4 uurtjes in. Best vaag gevoel maar geen pijn, irratie of rode ogen gehad dus dat viel wel mee. Bij de opticiën vanmorgen ging het in en uitdoen wat onhandig, maar het uitdoen ging eigenlijk al vrij goed (bijna in één keer). Ik had ook mijn nagels geknipt, want vanmorgen nog vrij lange nagels en was telkens bang dat ik de lens kapot zou maken

Het lijkt me ook heel fijn met paardrijden (weet nog niet of ik dat nu al aandurf maar dat komt wel), ik rij dus nooit met mijn bril omdat ik dat niet prettig vind, maar daardoor zie ik dan ook niet zoveel

Ben benieuwd hoe het morgen zal gaan! Dan mogen ze 6 uurtjes in!

Moon

Berichten: 3925
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Hardenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:31

ikl heb ook lenzen, sinds kort =) ook heel erg happy bij..
ik rijd altijd in een stoffige manege en ik heb er nooit last van.. maar ik zou voor de zekerheid altijd het houdertje en schone lenzenvloeistof mee nemen...
ojaa.. sterkte met het in en uitdoenn.. vintik nu nogsteeds wel irritant.. traanogen enzoo

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Vandaag lenzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:55

ik heb ook al jaren lenzen, heerlijk, geen last van stof enzo
Het in en uit doen is even wennen en in het begin werd ik ook flink chaggo toen het niet lukte, maar als je het eenmaal door hebt is het een eitje

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:07

ik heb ook sinds de zomervakantie lenzen
eerst van de hans anders, is een maand of 2 goed gegaan, maar dan kort na elkaar infecties op mijn ogen gehad.
een tijdje geen lenzen ingehad, en dan overgeschakel naar de pearl. daar ben ik erg tevreden over.

ik ga ook gewoon op de brommer met lenzen erin, zijn nog nooit uitgewaaid , gewoon stof is niet echt irritant, maar wel stof als ik het paard aan het poetsen ben of als ik hooi afhaal van de zolder, dan komt er wel eens een stukje in, maar enkele keren goed knipperen.
wat ik wel aanraad is bij de oogarts vragen achter oogdruppels (kunsttranen) die geschikt zijn voor lenzen. ik heb een klein groen flesje, en het is erg handig als je wegbent, en je ogen komen erg droog (bv door sigaretterook, stof) of er zit een vuiltje in, even druppen en je bent weer goed

MRV_2016

Berichten: 264
Geregistreerd: 08-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 12:22

dutske schreef:
ik heb ook sinds de zomervakantie lenzen
eerst van de hans anders, is een maand of 2 goed gegaan, maar dan kort na elkaar infecties op mijn ogen gehad.
een tijdje geen lenzen ingehad, en dan overgeschakel naar de pearl. daar ben ik erg tevreden over.


Ik heb ze ook bij de Hans Anders vandaan, hopelijk krijg ik hier geen last van... Hebben meer mensen lenzen van Hans Anders?

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:38

Ik heb ook lenzen. Met de paarden heb ik er eigenlijk niet vaker dan normaal last van. Als er iets in je oog komt is het niet echt aangenaam, maar zonder lenzen ook niet.
Ik had eerst halfjaar lenzen maar aan het eind kreeg ik er altijd last van, nu heb ik maandlenzen en dat gaat stukken beter

Yannicke

Berichten: 7699
Geregistreerd: 07-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:17

heb nu ook sinds 3 weken zachte lenzen, was mn bril ook helemaal zat! het bevalt erg goed, zitten comfortabel, en je hebt er absoluut geen last van met rijden!

Happiness

Berichten: 4356
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:18

Ik heb lenzen. al een hele tijd.
Het zit perfect heb er nooit last van!

MRV_2016

Berichten: 264
Geregistreerd: 08-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 18:26

Vandaag derde dag! Mocht ze nu 8 uur in. Indoen gaat alweer beter en uitdoen lukt prima! Bevalt goed!

Yannicke

Berichten: 7699
Geregistreerd: 07-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:56

elke dag 2 uur meer ongeveer??

MRV_2016

Berichten: 264
Geregistreerd: 08-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 21:54

Ja klopt! Morgen 10 uur, dan 12 uur en dan mag het geloof ik de hele dag! Zaterdag voor het eerst ermee paardrijden! Kan ik eindelijk de letters zien

MRV_2016

Berichten: 264
Geregistreerd: 08-04-06

Re: Vandaag lenzen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 18:38

Vandaag in gehad met paardrijden en ging erg goed! Paardje was enorm aan het verharen en vloog allemaal de lucht in, maar gelukkig geen last van gehad!

quicklylover

Berichten: 379
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Vught

Re: Vandaag lenzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:12

ik heb nu ook sinds 6 weken zachte lenzen.. bij mij gaat het heel goed hoor je voelt er ook niks van(ik vergeet ze snachts altijd uit te doen ) maar met rijden gaat ook goed

Oekie

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-12-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:52

mooi dat het zo goed bevalt!!
ik heb nog maar net een bril, maar moet binnenkort weer naar de oogarts ( voor m'n oogdruk ) en dan ga ik ook vragen ik ook al lenzen mag hebben:)...
met paardrijden heb ik mijn bril ook de hele tijd af.
lijkt me niet echt prettig rijden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:23

Ik heb nu sinds 2 weken zachte lenzen. Bevalt goed.