Gestopt met de pil

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Gestopt met de pil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 13:46

Ik Januari ben ik gestopt met de pil. Mijn poging was om tot juli er vanaf te blijven. Ik ben namelijk al 3 jaar aan de pil. En er dus ook vrij vroeg mee begonnen. 13 Jaar, vanwege de puistjes die ik toen had.
Aangezien ik de pil op het moment toch niet echt nodig had. Had ik besloten op advies van mijn moeder om er even mee te stoppen. Aangezien de pil toch niet zo goed voor je is als vroeger.

In januari was ik ongesteld geworden. 1 dag ongeveer maar. Vervolgens heb ik heel Februari en Maart overgeslagen. Vorige week ben ik het pas weer geworden. 2 dagen intotaal maar. En ook maar een heel klein beetje. Maar dat is niet echt het probleem.
Sinds ik ben gestopt met de pil ben ik 5 kilo afgevallen. Ik eet tegenwoordig nog maar heel wenig en mijn hormonen kloppen niet echt meer.
Ik moet mijn haar nou bv om de dag wassen. Voorheen kon ik rustig 1 week mijn haar niet wassen, toen spoelde ik ze alleen iedere dag uit.
Ik heb dit hele weekeind gewerkt ('s avonds in de horeca) en rond 1 uur voelde ik mij eigen zo slecht. Zo slap, terwijl ik niks aan honger had. Na 1 half kopje soep zat ik al super vol. Ook ben ik de hele dag door aan het hoesten.

Mijn "grootste" probleem is nog wel dat ik van een kleine C-cup naar een kleine B-cup ben gegaan. Niet alleen ik merk dat maar ook mijn vrienden. Ik heb echt een super platte buik gekregen. Maar het vet op mijn heupen bv gaat er totaal niet vanaf.

Zouden deze problemen allemaal door het stoppen van de pil zijn gekomen?

_Buddha
Berichten: 2289
Geregistreerd: 27-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:49

Ja, veel kans van wel, omdat je ook meestal wat aankomt wanneer je met de pil begint. Als je er echt zo mee zit? Gewoon weer beginnen (zou ik doen dan tenminste..) Maar dat je je niet zo goed voelt is denk ik heel normaal , je lichaam was er natuurlijk heel erg aan gewend succes verder

sans6

Berichten: 7896
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: Gestopt met de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:51

Steffie89 schreef:
Ik Januari ben ik gestopt met de pil. Mijn poging was om tot juli er vanaf te blijven. Ik ben namelijk al 3 jaar aan de pil. En er dus ook vrij vroeg mee begonnen. 13 Jaar, vanwege de puistjes die ik toen had.
Aangezien ik de pil op het moment toch niet echt nodig had. Had ik besloten op advies van mijn moeder om er even mee te stoppen. Aangezien de pil toch niet zo goed voor je is als vroeger.

In januari was ik ongesteld geworden. 1 dag ongeveer maar. Vervolgens heb ik heel Februari en Maart overgeslagen. Vorige week ben ik het pas weer geworden. 2 dagen intotaal maar. En ook maar een heel klein beetje. Maar dat is niet echt het probleem.
Sinds ik ben gestopt met de pil ben ik 5 kilo afgevallen. Ik eet tegenwoordig nog maar heel wenig en mijn hormonen kloppen niet echt meer.
Ik moet mijn haar nou bv om de dag wassen. Voorheen kon ik rustig 1 week mijn haar niet wassen, toen spoelde ik ze alleen iedere dag uit.
Ik heb dit hele weekeind gewerkt ('s avonds in de horeca) en rond 1 uur voelde ik mij eigen zo slecht. Zo slap, terwijl ik niks aan honger had. Na 1 half kopje soep zat ik al super vol. Ook ben ik de hele dag door aan het hoesten.

Mijn "grootste" probleem is nog wel dat ik van een kleine C-cup naar een kleine B-cup ben gegaan. Niet alleen ik merk dat maar ook mijn vrienden. Ik heb echt een super platte buik gekregen. Maar het vet op mijn heupen bv gaat er totaal niet vanaf.

Zouden deze problemen allemaal door het stoppen van de pil zijn gekomen?




ik moet ook stoppen met de pil, als ik dit zo lees vind ik het ineens niet zo erg meer...

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:56

Ik denk dat het ook van de pil komt!!
Ik ben zelf aan hormonen (groeiremmers), en ben er nu sinds 3 weken mee gestopt. Ben af en toe erg moe en ben ook al 2 kilo afgevallen, mijn ongesteldheid is ook heel erg in de war!!!
Snap er ook niks meer van dus ik denk wel dat het met de hormonen te maken heeft!

KirstenFranc
Berichten: 167
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Haarlem, NH en straks Vierpolders ZH :D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:59

das balen! maja je bent nu 16? Waarom stop je dan met de pil. De meeste meisjes beginnen er dan pas mee want ja vriendjes en enzo... Ik denk dat je lichaam er wel weer vanzelf aan gaat wennen het zal wel ff duren. Geniet tot dan maar van je lekkere figuurtje :p want het zit er zo weer aan. Sterkte ermee en anders als je blijft twijfelen bel je toch je huisarts?
kusjes kirsten

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 14:03

sans6, Normaal gesproken zou ik hier ook blij mee zijn

KirstenFranc; Om het moment heb ik toch geen vriendje. Ben ook niet zo typ die na het stappen met iemand de bosjes meteen in duikt.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:27

Ja dat klopt. Van de pil wordt je wat voller, je borsten een beetje groter en ik merkte toen ik stopte met de pil dat ik minder moodswings had en minder migraine-aanvallen. Het kan wel even duren eer je cyclus weer op de rit is hoor, geen zorgen.

Overigens is de pil juist minder zwaar dan vroeger maar steeds meer mensen stappen er vanaf omdat blijkt dat het geklooi in je hormoonhuishouding toch behoorlijk wat effecten heeft!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:37