genânt probleem

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xamindu
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-04-06

genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 14:28

Ik heb maar even een schaduwaccount aangemaakt omdat ik me echt heel erg voor deze kwaal schaam en er veel vrienden en kennissen op Bokt komen.

Ik heb al een paar jaar een "uitsteeksel" zitten aan mijn anus. Het is gewoon een stuk vlees van mezelf wat daarzo zit.
Geen probleem zullen jullie denken, maar als ik naar de wc ben geweest is het echt een enorm karwei om alles schoon te krijgen. Ik zit vaak 20 minuten op de wc om alles schoon te krijgen daarzo, alles blijft achter dat vlees zitten (damn wat klinkt dit goor ).
Ik moet van achteren naar voor vegen waardoor ik vaak schimmelinfecties krijg aan mijn vagina.

Ik ben met de 100e schimmelinfectie naar de huisarts geweest en die zag dus mijn "uitsteeksel" hij vertelde me dat ik dit kon laten verwijderen bij de chirurg en ik kreeg een verwijskaart. Het is geen noodzaak zei hij maar het is een stuk makkelijker voor mij...

Nu dus mijn probleem; ik zie het écht niet zitten om met mijn blote gat op een operatietafel te gaan liggen met 2 zusters om me heen en de arts. Waarschijnlijk krijg ik gewoon plaatselijke verdoving en maak ik alles mee.
Daar zit ik ook erg mee. Wie al eens een verdovingsprik heeft gehad kan met me meepraten; die krengen doen ongelofelijk veel zeer. Moet ík die dan in mijn anus geduwd krijgen? mooi dus niet he!! Ik wil dit echt niet Kun je het je voorstellen?

Het is een probleem en ik wil graag van mijn "uitsteeksel" af. Maar om nou die hele plaatselijke verdoving te moeten ondergaan zie ik niet zo zitten... ten eerste dus vanwege die prik en ten tweede vanwege de schaamte. Oke, ik weet het, ze zien wel vaker blote konten maar tóch vind ik het erg.

Iemand die me kan opbeuren en vertellen wat ik nu moet doen? want ik weet het niet meer Ik zie dat hele gebeuren echt niet zitten.
Onder narcose of een lichte roes is ook weer gelijk zo wat... al kies ik daar 100× liever voor dan voor die verdoving!!

Wat zouden jullie in mijn plaats doen???

KirstenFranc
Berichten: 167
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Haarlem, NH en straks Vierpolders ZH :D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:32

Tja als je der zon last van heb moet je gewoon gaan hoor. die operatie mensen zien der tig op een dag en denken heus niet later als ze je zien: heee was dat nou dat ene meisje met die ...? Het is je eigen keuze en als je der last van heb moet je het gewoon doen hoor

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:33

Gelukkig herken ik je probleem totaal niet.

Ik zou zeker gaan - het levert je zo ontzettend veel voordelen op dat het niet eens een discussie is om thuis te blijven. Ja, het zal zeker pijn doen, maar zonder die verdoving is het nog pijnlijker..

Ik zou eerlijk tegen die arts zijn. Durf te vertellen waar je 'bang' voor bent. Zo is mijn pa bijvoorbeeld bang voor de tandarts (of meer, dat de tandarts hem pijn doet) en de tandarts houdt daar rekening mee.

Voor een arts of zuster is elke kont gewoon een kont, daar zou ik me niet druk om maken. Echt niet.

Heel veel sterkte en succes.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:36

ik heb er geen ervaring mee, maar als je zo mee zit zoals in je post het geval lijkt, zou ik er toch voor kiezen het weg te laten halen.
Je geeft zelf aan dat het je leven min of meer beheerst...
Je hebt er moeite mee, het is niet goed voor je gezondheid (als ie infecties), het kost je heel veel tijd en je voelt je er niet goed door.
Het "voor" lijstje is mijns inziens véél lnager dan het "tegen" lijstje zo!
Een dokter en de zusters zijn elke dag talloze konten, dat kan hun écht niet schelen!

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:37

Ik snap je schaamte, maar wat je zegt, zo'n dokter maakt het echt niet voor het eerst mee!

Als je nu al het ongemak wat je ervan bij elkaar neemt, wat dus waarschijnlijk ook wel zo zal blijven als het uitsteeksel blijft zitten, heb je dat dan liever dan even doorbijten voor zo'n prikje en een kleine operatie er aan?

Vertel gewoon eerlijk tegen de arts dat je het een beetje eng vind, de stap om er naar toe te gaan is 9 van de 10 keer erger dan er werkelijk zijn. Zo'n arts stelt je op je gemak en dan komt het helemaal goed

Heel veel succes ermee!

Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:37

ik zou het gewoon laten doen. Je hebt er meer voordelen dan nadelen mee. Als je schrikt hebt voor plaatselijke verdoving kan je mss vragen om gehele verdoving?

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:39

Ik zou er niet eens over hoeven denken: gewoon gaan!

Enne.. wat betreft die blote kont: het is maar een kont.. Trust me: niks speciaals! Als je het vervelend vindt om bij te zijn kun je een roesje vragen, dat is misschien wat prettiger?

Succes ermee, het lijkt me erg vervelend!

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:40

Misja schreef:
Enne.. wat betreft die blote kont: het is maar een kont.. Trust me: niks speciaals!



en die heeft iedereen!

Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:41

Meisje toch

Die arts kijkt daar echt al niet meer van op hoor en die weet ook wel dat je je daarvoor schaamt, dat zal iedereen wel doen die hij behandelt.

Even op je tanden bijten en je bent er van verlost

Succes!

Mango_

Berichten: 5309
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Dronten

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:41

Ik snap heel goed dat je je schaamt

Maar als ik jou was zou ik toch gaan, die artsen en zuster zien zoveel daar Het levert jou waarschijnlijk veel meer voordelen op.

Succes ermee!

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:46

Mijn vriendin heeft ook zo'n uitsteeksel. Inderdaad vrij lastig, maar onze huisarts heeft haar nooit verteld dat t met een operatie opgelost kan worden... toch maar es vragen dan. Scheelt een hoop ellende, en minder wasgoed

xamindu
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-04-06

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 14:47

bedankt voor de lieve reacties

Ja, ik zou in principe nog over de schaamte heen kunnen komen....
Maar de prik!
Ik ben totaal niet bang voor prikken, daar ligt het niet aan. Maar daarzo lijkt me geen pretje.
Moet je eens indenken dat ze daarin gaan prikken, ik krijg nu al kippevel!

Kan dat zomaar? om een roesje vragen? Want eigenlijk zie ik dat wel zitten...

This allemaal niet fijn maar ik denk dat ik het toch maar moet ondergaan

postbodesiem

Berichten: 523
Geregistreerd: 23-09-05

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:51

Gewoon door de zure appel heenbijten, mijn eerste uitstrijkje vond ik ook een drama, met je blote doos uitgespreid op tafel en dan ook nog eens een huisarts die er in zit te wroeten, wat vond ik het erg !

Heb mezelf na die behandeling op wat lekkers getrakteerd (dikke vette slagroomsoes ) en ben het snel weer vergeten.

Dus kop op en stap over die drempel hoe moeilijk het ook lijkt !

ElskedZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Utrecht en Z-H

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:52

Hoi, kan me voorstellen dat je dit genânt vind....
Heeft je huisarts deze infor gegeven of heeft de chirurg dit gedaan??
Naar het verhaal lijkt het wel of je niet goed voor bent gelicht....
Maar ik weet niet of je al bij de chirurg geweest bent en deze met jouw de operatie heeft besproken???
Ga er even vanuit dat je nog niet bij de chirurg bent geweest
Misschien kan hij/zij je wel uitleggen wat ze gaan doen, en dan kan je ook vertellen, dat je tegen die verdovingsprikken op ziet, maar moet het echt werkelijk zo gebeuren....
Heb het met de chirurg erover dat je ertegen op ziet, en dat je wel van dit probleem af wilt, zodat jullie samen een goede oplossing kunnen vinden.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:53

Voor ons makkelijk praten. Maar zoveel lichamelijk ongemak, wat door een operatie op te lossen is, daar zou ik toch voor kiezen. En ... artsen en verpleegkundigen zijn echt wel wat gewend. Even nog wat doorstaan, maar dan ben je er voor je verdere leven van af. Succes met je besluit.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:56

ai, dat lijkt me erg vervelend en ik begrijp dat je je schaamt. Gelukkig herken ik het probleem niet.
Als je besluit het weg te laten halen dan kun je ook kiezen vooreen roesje en die krijg je eerst voordat je de verdovingsspuiten krijgt.

ijspeert

Berichten: 939
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Overal ter wereld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:59

Als je echt zo bang bent.
Overleg met de dokter die je helpt en vraag gerust om een roesje.
Ze zijn in het ziekenhuis welk meer gewent.
Ik zelf heb liever daar een prikje dan een ruggenprik.

Veel sterkte

tinkerabc

Berichten: 426
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: Lelystad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:59

Mijn moeder heeft het ook laten weghalen (ik neem aan dat we het hier over aambeien hebben?).
Dat is al wel een hele tijd geleden. Kan me eigenlijk niet herinneren of ze er naderhand nog veel last van heeft gehad.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:00

Volgens mij heb je aambeien.Je kunt het minder laten worden(als het dit inderdaad is)door veel te drinken en vezelrijk te eten.Het is een soort spatader.Soms heb je er weinig last van en soms veel.Dit komt dan doordat je ontlasting te hard is en je moet persen.Ook kun je eventueel zalf proberen.

xamindu
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-04-06

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 15:06

Nee het zijn geen aambeien.

Ik vertel wel even hoe ik eraan ben gekomen, maar ik waarschuw alvast; dit verhaal is geen pretje!!

Toen ik 7 jaar was speelde ik in de tuin. We hadden een ondergrondse regenton met een stevige deksel (dachten mijn ouders). Ik stap met mijn ene voet op het deksel en die klapt naar binnen. De scherpe rand van de regenton kwam dus precies op mijn vagina/anus terecht waar het daarzo flink kapot was. Mijn vagina hebben ze toen gehecht maar dat deel van mijn anus niet. Daar zit dus een lapje vlees dat ooit geheel aan mijn anus heeft gezeten. Deze moet dus verwijderd worden...

Ik zal wel een afspraak maken met de chirurg. Ik ga vragen wat er allemaal mogelijk is...

Enorm bedankt!

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:11

Ik snap goed dat je hiervoor een SA maakt... Dit gooi je niet graag op internet.

Oei wat lijkt me dat een pijnelijke val geweest !!!! Arme jij... (raar trouwens dat ze dat niet meteen hebben 'opgelost')

Een roesje kan je aanvragen en ik denk dat de chirurg echt wel snapt waarom je dat wil !!! Ik denk wel dat je erg blij zult zijn als het gedaan is !!!

Idd een prikje daar lijkt me echt een hel !!! Veel succes en gooi het bij die chirurg gewoon maar op tafel hoor, die snapt je echt wel !!

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:14

ja ,gewoon doen hoor,zowiezo krijg je iets kalmerends,en vaak iets waardoor je later niet meer weet dat je op de OK bent geweest( dat heet dormicum,daar kan je ook om vragen),je kan ook vragen of ze iets in je infuus doen(je krijgt zowiezo een waaknaaldje),dan weet je het later ook niet meer,zo kan je je later dus ook de prik niet meer herinneren.

daarnaast komt er zowiezo een narcotiseur langs,en daar kan je je angst aan uitleggen,en ws zal deze dan een roesje voorstellen...

heel veel succes,en zeker weg laten halen!!

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:16

Ik ben zelf ontzettend bang voor prikken, echt hysterisch bang (klinkt kinderachtig, maarja..) maar toch zou ik voor zoiets het wel ondergaan denk ik. Ik snap heel goed dat zoiets genants is, maar ik denk dat dokters dit en nog veel meer genante dingen zien dus daar zou ik me zeker niet druk om maken.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:30

Gaan, meid! Het lijkt nu een enorme drempel waar je overheen moet, maar dan ben je wel van al je kwalen af. Ik kan me heel goed indenken dat je je schaamt, en dat zou ik dan ook aan de chirurg voorleggen.
Voor de ingreep krijg je zowiezo een afspraak met de chirurg en dan kun je hem al je vragen en je twijfels voorleggen. Het is even vervelend, maar dan ben je overal vanaf.
Succes.

Juco
Berichten: 807
Geregistreerd: 21-03-05

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:36

Ik ben een zuster, heb talloze blote billen gezien. Dat is voor ons echt niets bijzonders.
Bespreek bij het PPO (lich. onderzoek, hartfilmpje en doornemen med. voorgeschiedenis) eens naar de mogelijkheden van verdoving.

Bedenk je wat een voordeel je er van zult hebben en of die minuut erger is dan al het andere ongemak....