genânt probleem

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xamindu
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-04-06

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 17:40

Ik heb dankzij jullie wel de knoop doorgehakt nu; ik ga ervoor!

Morgenochtend bel ik voor een afspraak. Waarschijnlijk kan ik toch pas over 2 maanden terecht. Ik ga me van tevoren wel voorbereiden op het gesprek, wil echt vanalles vragen aan de chirurg.
Ben nog steeds niet van die angst af, maar dat zal wel niet gebeuren.

Bedankt!

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:59

Heel veel sterkte alvast!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:40

Goed dat je die afspraak gaat maken. Je moet je niet zo`n zorgen maken. Zij hebben al van alles gezien en kijken echt niet op van jouw probleem. Jij bent er straks heel blij mee, dat weet ik zeker.
lijkt me een ontzettende pijnlijke smak die je hebt gemaakt, auw...
effe doorzetten en straks is je probleem verleden tijd.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:54

Heel veel sterkte alvast, ik begrijp je echt goed..

Ik durf al niet eens naar mijn huisarts voor zoiets dus wat dat aan gaat vind ik je al goed

Maak die afspraak maar, dan ben je van alle ellende af, en je moet maar zo zien, die chirurgen zien dit soort dingen vaak genoeg toch ?

dubje
Berichten: 32
Geregistreerd: 14-08-05

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:22

Het is zeker goed dat je de keus hebt gemaakt om een afspraak te maken! Ik werk zelf op de OK en wij kijken echt niet op van jou probleem. De chirurgen willen jou helpen om je van dit probleem af te helpen. Het is logische dat je je ervoor schaamt. Ik zou gewoon om dormicum vragen, dan ben je lekker suf en weet je niet eens meer dat je een verdoving gehad hebt. En over de keus van verdoving zou ik met de anesthesist overleggen.
veel sterkte verder!!

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:28

als je er echt graag vanaf wil moet je het gewoon doen, niet denken maar doen!
ik heb laatst ook een inwendig onderzoek gehad (omdat ik té vaak last heb van ernstige blaasontstekingen) en ja dan moet je ook uit de kleren... die mensen zien het iedere dag, en stellen je goed op je gemak hoor! ik zag er ook enorm tegen op om daar zo te zitten, maar denk zo: daarna ben je ervanaf! (ik weet het, klinkt simpeler dan dat het is!)

succes!

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:31

Veel sterkte en ik hoop voor je dat dit nare probleem snel kan worden opgelost.
Het lijkt mij ook niet makkelijk om te gaan maar geen arts zal er van op kijken, ze zijn het gewent.

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:34

je moet maar zo denken: bij een bevalling zien ze ook heel veel
sterkte

samyrah
Berichten: 144
Geregistreerd: 06-04-06

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:36

Heel goed van je dat je de knoop hebt doorgehakt. Wie weet stellen ze zelf wel een algehele narcose voor. Ik heb pas een operatie aan mijn voet gehad en aan mij vroegen ze wat ik liever wilde. Ik heb gekozen voor een algehele narcose. Leg het gewoon voor aan de chirurg. Heel veel sterkte en blijf eraan denken dat het straks alleen maar beter wordt...

VonDutch

Berichten: 2413
Geregistreerd: 10-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:47

Succes ermee, en goed dat je er voor gaat !

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:52

heel goed van je !! heel veel succes !
en voor die verdovingsprik hebben ze ook een soort gel, die verdoofd de huid dan een beetje, dan voel je de prik niet zo erg !
misschien komen ze daar zelf al mee, maar anders gewoon eens naar vragen !

supergoed van je hoor !! succes en wat zul jij je super voelen als het allemaal achter de rug is

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:10

Ik zat ook altijd zo op te hikken tegen spuiten etc ivm verwijderen van een aantal moedervlekken. Maar geloof me, als je het eenmaal achter de rug is ben je echt wel blij dat je het hebt gedaan

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:14

Goed zo ga er voor !!! En schrijf idd je vragen op !!! Dan ben je zeker van wat je staat te gebeuren !!

xamindu
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-04-06

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 20:17

Bedankt voor de lieve reacties

Wel spannend hoor, om morgen die afspraak te maken. Brr.
Hopelijk mag ik inderdaad wat verdovende middelen o.i.d. zodat ik er maar weinig van meemaak

Nogmaals bedankt!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:21

Ik studeer verpleegkunde en heb over je uitsteeksel wat een aambei of hemorrhoïd wordt genoemd geleerd; dit krijg je doordat een soort bloedvat in het anaal kanaal uitzet en naar buiten komt hangen. Dit kan je krijgen door obstipatie ( niet naar het wc kunnen gaan), bij een bevalling en zwangerschap, dor te lang op het toilet te blijven zitten enz...

Bij kleintjes gaat men deze droogspuiten, dit wil zeggen dat ze er een irriterende stof gaan inspuiten waardoor de het begint te ontsteken en de bloedvatwanden aan elkaar komen te plakken, bij grotere gaan ze hemorrhoidectomie uitvoeren, hier gaan ze dan de ambei heelkundig verwijderen.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:26

Lientje, even terug lezen , ze heeft een ongeluk gehad toen ze jong was dus het is geen aambei of zo..... Het is echt een stukje vlees zeg maar.

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:48

Ik begrijp je angst heel erg goed, maar ik vind het super van je dat je de knoop heb doorgehakt!

Als alles straks achter de rug is kan je trots op jezelf zijn!

Heel veel succes!!

katrienh

Berichten: 2655
Geregistreerd: 16-01-05

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:00

Súper van je !!
Je zal echt onwijs blij zijn als je er vanaf bent, nog even doorbijten !

jootje1
Berichten: 65
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: Zeddam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:06

je kan gewoon om een flinke roes vragen, dan doen ze dat, als je ze verteld dat je bang bent houden ze daar rekening mee!

Heel veel succes!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:18

ik heb coccygodynie(zenuwpijn aan stuitje),en hiervoor moet ik een paar keer per jaar naar de pijnarts.
dat betekent dat ik in mijn blote kont,op de o.k tafel lig,en als ze er met de naald(er word een vloeistof ingespoten)niet goed bij kunnen,ik op "z'n hondjes" moet gaan zitten,dus recht met mijn blote kont,in die man zijn gezicht!!!
nou geloof me,fijn is anders,maar die mensen zien wel vaker konten,geslachtdelen,buiken,etc.etc.
ik voel me dan ook erg opgelaten,maar het is niet anders.

Nicky__

Berichten: 2892
Geregistreerd: 04-01-06

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:23

Tyrza schreef:
Ik zat ook altijd zo op te hikken tegen spuiten etc ivm verwijderen van een aantal moedervlekken. Maar geloof me, als je het eenmaal achter de rug is ben je echt wel blij dat je het hebt gedaan


precies, ik denk altijd,'er zijn veel ergere dingen, dan een stom dingetje laten weghalen'
dit heeft my op de been gehouden, en niet af te bellen!
sucses, en denk aan leuke dingen ( bokt ofzo )

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:23

Hij lijkt mij ook dus echt NIET leuk om op zo'n operatieftafel te liggen en dat ze bij je kont opereren. Ik zou me ook doodschamen.

Toch denk ik dat je je je leven al genoeg hebt geschaamd, en dat zal je hele leven doorgaan. Daarom zou ik het zelf wel chirurgisch laten verwijderen, want beter je 1 keer goed schamen dan nog je hele jeven je moeten schamen!!
In ieder geval heel veel succes met je beslissing!

tienus63

Berichten: 12157
Geregistreerd: 09-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:35

Het probleem wat TS beschrijft wordt uitgebreid behandeld in het RTV Oost programme, Punt van Zorg, desbetreffende uitzending is via internet te bekijken, zie www.rtvoost.nl -->tv programma's --> Punt van zorg en dan even zoeken naar de betreffende uitzending.

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:11

gewoon laten doen meis, het scheelt jou straks een hoop werk en schimmel infecties.
En by the way, als je eigen huisarts het wel mag zien/gezien heeft, waarom andere artsen dan niet? t zijn allemaal onbekenden, en na die operatie hoef je ze nooit meer te zien, dus zou als k jou was je niet meer zo zorgen maken en het gewoon doen

xamindu
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-04-06

Re: genânt probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 18:20

@ Mexx 2:

Ja, dat zou ik dus inderdaad het ergste vinden: op zijn hondjes daarzo op de operatietafel liggen

Heb vandaag de chirurg gebeld. Ik word morgen teruggebeld voor een datum, op het moment dat ik belde was er een computerstoring zodat ze niet direct een datum konden vaststellen... Hopelijk gebeurt dit snel.

Heb met mijn vriend afgesproken dat hij mij moet dwingen om te gaan haha. Dus als ik op het laatste moment te zenuwachtig ben dan duwt ie me gewoon de auto in
Brrr, krijg nu al de zenuwen....

Onwijs bedankt voor jullie reacties!