Te mager

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Te mager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 15:34

Je hoort altijd mensen die willen afvallen, die zichzelf te dik vinden,... maar ik heb dus net het omgekeerde probleem.
Ben nu 15 en ben veel magerder (en ook wat kleiner) als m'n leeftijdsgenoten. Als we 's middags samen aan tafel zitten merk ik dat ik zelfs meer eet als hun, dus daar kan het niet aan liggen. Ik ben voor de rest ook gezond.

Nu ben ik een weekje naar Italië geweest en het eten daar beviel me niet zo, ik had daar meer lichaamsbeweging als thuis,... Toen ik in de spiegel keek viel het me direct op dat ik nóg vermagerd ben en ook m'n pa maakte hier een opmerking over :/
Als ik ga winkelen vind ik bijna geen broeken omdat ze allemaal veel te wijd zijn aan m'n middel.

Zijn er nog mensen met dit probleem? En heeft iemand tips om wat aan te komen?

tinkerabc

Berichten: 426
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: Lelystad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:49

Ik heb dit ook altijd gehad. Ik kon/kan eten wat ik wil, maar aankomen, hoo maar! Ik kon voor kleding altijd goed slagen op de kinderafdeling en was ook erg blij toen ze maatje 34 in het leven riepen!

Mag ik vragen wat je lengte, gewicht en leeftijd is?

Als je nog erg jong bent, kan het zo zijn dat je nog wel aankomt. Dit is bij mij niet het geval geweest. Ik ben 1.68m en weeg 50 kilo. Ik ben nu 27 jaar en ik weeg al sinds mijn 14e ofzo ongeveer hetzelfde. Voor mijn gevoel ben ik niet extreem mager, maar gewoon 'slank'.

Ik heb niet echt tips voor je om aan te komen. Ik denk dat je vooral gevariëerd en gezond moet eten. Meer kan je niet doen toch?

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:54

probleeem vroeger ook gehad
toen ik 14/15 was kreeg ik een vet dieet om aan te komen
als ik foto's van mezelf zie van die tijd, leek wel een graten pakhuis
moest naa de dokter van mijn moerder, aangekomen bij de goede man
wegen en meten ik woog toen rond de 55 kilo en was 180cm lang
eerste wat de goede man vroeg
wat doe je na het eten, ik begreep er geen biet van
die man dacht dat ik mijn vingers in mijn keel stopte
niet dus.
ging op dieet hielp geen biet.voelde me alleen beroerder
na onderzoeke bleek ik last te hebben van een spatische dikke darm.
geen vet eten, geen gekruid eten,
veel voedsel eten waar zemelen in zitten
ik trok geen bikini aan dan kon je me ribben tellen, mijn heupen waren 2 uitstekende botten.
ben nu 35 jaar en ben niet meer zo mager als vroeger

Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 16:03

@tinkerabc: Ben ongeveer 1m60 en weeg rond de 45kg. Ik word 16 in juli.

Fitmen

Berichten: 84
Geregistreerd: 10-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:06

Ik denk dat jij gewoon een snelle stofwisseling hebt. Wellicht is fitness iets voor je?

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:22

Amaris schreef:
@tinkerabc: Ben ongeveer 1m60 en weeg rond de 45kg. Ik word 16 in juli.



Zoiets woog ik ook op die leeftijd. Toen ik naar de middelbare school ging woog ik 30 kg en ik weet nog goed dat dat opliep van 40 naar 45. Ik was altijd slank, at goed en was gezond. Ik ben uitgegroeid naar 1m72 (ongeveer) en woog eerst 56 kg, nu ben ik afgevallen tot 53.

Het ligt ook veel aan je model, bij de één zie je botten zitten en bij de ander niet. Een vriendin van mij woog bv 10kg meer dan ik, maar had erg kleine borsten en daardoor leek ze magerder en dachten mensen dat ze anorexia had (wat ik trouwens heel erg vind, dat mensen daar zo mee beledigen, anorexia is niet niks). Van mij hebben ze dat gelukkig nooit gezegd, ik ben ook gewoon tenger gebouwd dus alles is wel in verhouding.

Hou je gewicht gewoon in de gaten, je bent nu zestien dus wordt heus nog wel zwaarder rond je 20e zie je er waarschijnlijk weer anders uit. Wees blij dat je nu nog geen extra vetlaag hebt; dat is een teken dat je lichaam alles wat je eet verbruikt. Zo lang jij je goed voelt (ook met sporten enz) hoef je je nergens druk om te maken en ik zou zeker niet wanhopig proberen aan te komen voor de mensen om je heen. Commentaar hebben ze toch wel.

tinkerabc

Berichten: 426
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: Lelystad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:42

@Ronja: ja, dat was ook zo'n beetje wat ik bedoelde te zeggen...

Fitmen

Berichten: 84
Geregistreerd: 10-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:46

beter kan het niet gezegd worden!

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Te mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:28

ik heb het ook ...

vroeger was ik te mager... ( te dun ) net hoe je het wil noemen...
nu ben ik 1.80 en weeg 54 ... ben gewoon gezond
ik kan heeeel veel eten... en niks aankomen.... als ik ziek ben.. val ik mega snel af ... was binnen 1 week 3 kilo kweit... en woog nog maar 51.
nu ben ik weer aangekomen...
sins ik 15/16 ben... is er was meer vorm gekomen....heb niet veel borsten maar wel wat meer heup... maar nog erg dun...
het komt dus egt wel ! nog zeggen mensen wat ben jij slank !..terweil ik het nu juist wel vind mee vallen... ja mijn bennen en armen zullen dun zijn..ach..
ben nu 16 trouwens

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:32

Amaris schreef:
@tinkerabc: Ben ongeveer 1m60 en weeg rond de 45kg. Ik word 16 in juli.


Meid als je een lichte botstructuur is heb je een hardstikke gezond gewicht! Ik ben 1,65 en weeg 48 en mijn gewicht is heel gezond, door mijn lichte botstructuur, dus doe geen BMI test want die gaat alleen uit van een gewone botstuctuur. Ik denk dat je net zoals ik een snelle stofwisseling hebt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:34

Ronja schreef:
Amaris schreef:



Hou je gewicht gewoon in de gaten, je bent nu zestien dus wordt heus nog wel zwaarder rond je 20e zie je er waarschijnlijk weer anders uit. Wees blij dat je nu nog geen extra vetlaag hebt; dat is een teken dat je lichaam alles wat je eet verbruikt. Zo lang jij je goed voelt (ook met sporten enz) hoef je je nergens druk om te maken en ik zou zeker niet wanhopig proberen aan te komen voor de mensen om je heen. Commentaar hebben ze toch wel.


Ik ben bijna 21 en ik weeg nog exact hetzelfde als op mijn 16de ik zie er ook nog hetzelfde uit

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re: Te mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:55

Ja hier nog zo één.
Broeken vinden is een ramp, truitjes gaat nog wel.
Ik ben nu 19 jaar en weeg net 42 kilo. Het zwaarste dat ik ben geweest is 45 kilo en het lichtste 40 kilo (ik was toen ziek ).
Hoe je dikker kan worden, geen idee, ik ben er zelf ook nog niet achter gekomen.
Blijf gezond en goed eten en aan normale lichaamsbeweging doen.
Mijn zus die heeft dit probleem ook (zit bij ons aan één kant van de familie) en sinds ze uit huis is, is ze 4/5 kilo aangekomen..

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:25

naar een dietiste gaan misschien?die is er niet alleen voor afvallers,ook voor aankomers.
en idd fitness is misschien een goed idee

Debsey
Berichten: 2180
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Ijmuiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:06

Welshcobfan schreef:




Hou je gewicht gewoon in de gaten, je bent nu zestien dus wordt heus nog wel zwaarder rond je 20e zie je er waarschijnlijk weer anders uit. Wees blij dat je nu nog geen extra vetlaag hebt; dat is een teken dat je lichaam alles wat je eet verbruikt. Zo lang jij je goed voelt (ook met sporten enz) hoef je je nergens druk om te maken en ik zou zeker niet wanhopig proberen aan te komen voor de mensen om je heen. Commentaar hebben ze toch wel.


Ik ben bijna 21 en ik weeg nog exact hetzelfde als op mijn 16de ik zie er ook nog hetzelfde uit


ha ha aangenaam.. ik ook!
mijn hoop was dat ik na de zwangerschap wat dikker uit de bus zou komen maar daar ben ik ook maar 4 kilo van aangekomen die vrijwel direkt na de geboorte weer pleiter waren

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:11

Dit probleem heb ik ook gehad.
Ik heb er moeite voor moeten doen om van de 39 kilo naar de 47 kilo te gaan. Hier ging 5 jaar overheen.
Nu een paar jaar later zit ik op een paar kilo meer en dit is het gewicht wat het nu zo'n beetje blijft

Misschien een optie om naar de dokter te gaan, hij zou je eventueel door kunnen verwijzen naar een dietiste

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Te mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:13

ik ben dus door wat voor lichamelijke aandoening ook(ben nog steeds bezig met allerlij onderzoeken) 8 kilo afgevallen waardoor ik er echt mager uitzie. Ik voel mezelf ontzettend lelijk, alles steekt uit en ik heb het idee alsof m'n vel aan alle kanten los zit.
Ik ben altijd al klein geweest en maak me daar geen zorgen over, ik eet als een idioot en eet per dag twee keer warm.
Mijn reden voor zo enorm afvallen weet ik niet en ik wordt daar gestressd door waardoor er helemaal geen vet meer wordt opgenomen...ach het went.
Al m'n kleding hangt aan m'n lijf en niks zit meer zoals het hoort...ik kan je dus een handje geven

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:16

Ik heb dat ook (gehad) ..Ik weet niet of het bij mij al helemaal over is.. Maar wat ik al las.. Het kan best zijn dat je een snelle stofwisseling hebt.. Ik at ongelovelijk veel maar kwam nergens van aan.. Ik viel alleen maar af.. Nu is het al minder en ben ik de laatste 2 jaar denk ik 10 kilo aangekomen Dus ben nu 60 kg en ong 1.70/1.75 m lang

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:19

Ik ben ook erg mager, mijn heupbotten steken ook zo lekker uit Sommige mensen denken zelfs dat ik anorexia heb.
Ik kan inderdaad ook eten wat ik wil, maar ik kom echt geen kilo aan. Ik ben nu 18, 1.80m lang en ik weeg al een hele tijd 55 kg.
Tips om aan te komen heb ik dus niet voor je

x_Charlie

Berichten: 2890
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:23

Ik vind me zelf ook te dun, zou best wel wat steviger willen zijn. Ik ben 1.70 lang, 14 jaar en weeg 49 kg..Volgens mij duurt het nou eenmaal even wat langer bij bepaalde meisjes voordat ze wat meer 'vet' krijgen. Ik blijf gewoon normaal eten,wat ik altijd al doe, gewoon 3 maal per dag eten. Dan moet het gewoon wel goed komen! Ik blijf dit topic wel even volgen!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:29

het schijnt trouwens dat als je fenegriek door je eten neemt dat het je lichaam meer doet hunkeren naar voedselinname(dus niet persee naar eten zelf!) en dat het dus meer gaat benutten uit je voedsel...weet niet of je er ook dikker van wordt

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Re: Te mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:56

Ik ben 18 jaar, 1.72 lang, en ik weeg 59 kg. Vroeger was ik altijd heel dun, mensen dachten serieus dat ik eetproblemen had. Maar ik was gewoon ontzettend in de groei, en zolang dat bezig was zou ik in de breedte niet aankomen.

Je bent 15? Rond die tijd ben ik dus ook dikker geworden in de breedte. Niet vet en nog lang niet stevig, maar ik behoud nu wel mijn figuur. Ik eet nog altijd even veel, ik drink nog altijd even veel. Maar mijn verbranding gaat zo snel, dat hou je niet voor mogelijk.

Als je eenmaal in de lengte uitgegroeit bent, zul je in de breedte ook gaan uitrekken. Probeer hoe dan ook, als het eten vies is, door te eten. Want als je heel makkelijk afvalt, en niet makkelijk aankomt, moet je voorzichtig zijn.

Ik ben zelf aan de pil, dus daar wordt je ook wat dikker van. Ik denk als ik niet aan de pil was geweest, dat ik geen eens een cup a75 had gehad :S

Hebben over het algemeen alle dunne meiden, cup A75? Zou dat gewoon komen omdat de groei niet zo wil vlotten?

Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 22:20

Wel... hier in elk geval ook een cup 75A. Schaamde me daar vroeger wel voor omdat de meeste van m'n vriendinnen veel meer hebben, maar daar ben ik inmiddels over

@Shaar: Ik krijg ook dikwijls opmerkingen over anorexia. Iets in de aard van: Pas maar op dat je geen anorexia krijgt.
Ohja, van mager zijn krijg je echt wel anorexia

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:27

Ik heb ook maar cup b ben 1,72 ofzo en weeg 52 kilo. MAar ik voel me goed, eet gezond en beweeg genoeg.

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Te mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:31

BounceBabe schreef:
Hebben over het algemeen alle dunne meiden, cup A75? Zou dat gewoon komen omdat de groei niet zo wil vlotten?


Ik ben 1.73, weeg 49 kg, en heb A70.
Ik denk dat daar wel een soort verband in zit. Een goede vriendin van mij is wat 'steviger' en heeft C80 ofzo

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: Te mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:43

2 stalgenoten van mij zijn ook echt mager.

HUn hebben ook moeite met broeken kopen en andere kleding wantveel is te groot