Te mager

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:54

Ik heb het net zo.

Ben 1.80m en weeg nog geen 60 kg. Zit meestal tussen de 55 en 60 in. Maar nooit over de 60.
Is altijd al zo geweest, ben er wel blij mee, maar weet dat ik op het moment niet gezond eet. Maak er misbruik van (veel snoepen, snacken en merk dattik wel tekort kom). Krijg thuis wel eens commentaar erop ofzo, en ook van eet eens wat sneller dan kom je wat aan ofzo :S Majah ik weet beter en mn vrienden ook, heb geen annorexia, integendeel

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:02

Hier nog zo'n slankie!
Ik ben ook ong 1.80, en nu 57 kg. Ben vaak rond de 55/57 kg, nooit veel zwaarder. Erg vervelend met broeken kopen, vaak hebben ze de combi niet van lengte- en breedtemaat die ik zoek. Andere kleren vallen mee, die zijn niet moeilijk te krijgen.
Paardrijbroeken zijn altijd te kort maar gelukkig zijn daar de lange sokken voor
Vaak kijken mensen erg op van de hoeveelheid die ik eet, want eet niet zuinig. Daar kan het dus niet aan liggen. Bij mij zal er ook wel iets erfelijks in zitten, mn ouders zijn ook lang en slank.
Het enige waar ik me ontzettend aan erger (en ja het woord is hier ook al gebruikt) is dat mensen je mager noemen. Alsof je niet dikker wil zijn ofzo! Zou er graag 5 kilo bij hebben, denk dat je (te) dun gewoon kan vergelijken met (te) dik, even vervelend voor degene die het aangaat. Maar jammergenoeg zien mensen dat vaak anders.

esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:05

Ben 1,73 weeg 45 kilo. Ben er tevreden mee:)
Alleen met broeken is het soms een big drama

pollyke
Berichten: 110
Geregistreerd: 28-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:40

ik ben net 1.70, 13 jaar en 45 kilo

Chiba
Berichten: 306
Geregistreerd: 09-12-04

Re: Te mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:59

Ik ben ongeveer 1,57 en weeg 44-45 kg. Ben er bijna 22, mijn "zusje " van 13 is nu even groot en zwaar als mij... Ik vind mijn kleren het makkelijkste in een kinderwinkel... en dan nog niet de grootste maat liefst Altijd problemen met broeken.
En ik zie er dan ook nog eens 16 jaar uit. Waardoor ik wel eens de opmerking heb gekregen van een verkoopster toen ik kleren aan het zoeken was in een dameswinkel en niets wilde me passen " zou jij niet nog even kleren gaan kopen in een kinderwinkel, op jou leeftijd kopen ze vaak hun kleren daar nog" Waarop ik dan heel beleefd heb geantwoord dat ik er 21 was, die vrouw werd toen wel even rood, haha

_loekie_
Berichten: 1165
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:54

Ik ben ong. 1.75 meter en ik weg nu +/- 49
Ik eet en snoep echt super veel (lees: ik vreet zo achter elkaar een rol donuts een zak chips een zak snoep enz.) maar niets helpt bij het aankomen nu merk ik wel naarmate ik ouder wordt dat er eens in de 3 maanden een kilotje of iets bij komt.
Wat ook altijd zo typisch is is dat iedereen het maar heel normaal vind om tegen jou te zeggen dat je te dun bent en als jij dan eens tegen iemand zegt dattie te dik is wordt het als een heel drama gezien.

cloaca
Berichten: 659
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: Te mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:54

snelle stofwisseling blijkbaar....
kan je daar trouwens wat aan doen? dat je vet beter verbrand? kan ik wel gebruiken ik wil er 5 kilo af namelijk

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Te mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:27

cloaca schreef:
snelle stofwisseling blijkbaar....
kan je daar trouwens wat aan doen? dat je vet beter verbrand? kan ik wel gebruiken ik wil er 5 kilo af namelijk


Idd snelle stofwisseling...
Weet niet of er wat aan te doen is, vast wel, maar denk omdat er zoveel mensen zijn die het hebben, en er vaak geen problemen mee hebben, ze er weinig aan laten doen en er ook geen tijd en geld aan besteden (denk aan reclames ofzo).

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:53

_loekie_ schreef:
Wat ook altijd zo typisch is is dat iedereen het maar heel normaal vind om tegen jou te zeggen dat je te dun bent en als jij dan eens tegen iemand zegt dattie te dik is wordt het als een heel drama gezien.


ja want dat mag wel gezegd worden

Ik was vanmiddag trouwens met mijn zus naar het plein gegaan en een paar jongens en meisjes (van 15/16) vonden het wel grappig om 'anorexia' tegen ons te schreeuwen. Ja, ik vond het echt hilarisch .

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:46

Welshfanatic schreef:
Ik heb het net zo.

Ben 1.80m en weeg nog geen 60 kg. Zit meestal tussen de 55 en 60 in. Maar nooit over de 60.
Is altijd al zo geweest, ben er wel blij mee, maar weet dat ik op het moment niet gezond eet. Maak er misbruik van (veel snoepen, snacken en merk dattik wel tekort kom). Krijg thuis wel eens commentaar erop ofzo, en ook van eet eens wat sneller dan kom je wat aan ofzo :S Majah ik weet beter en mn vrienden ook, heb geen annorexia, integendeel



Ja ik kan het weten Op msn is ze de helft van de tijd wel weg om even sauzijzenbroodjes in de oven te duwen of dan gaat ze weer een pak koekies pakken etc etc.

Helaas als ik wat eet zit het er gelijk aan..

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:15

Quarterh0rse schreef:
Welshfanatic schreef:
Ik heb het net zo.

Ben 1.80m en weeg nog geen 60 kg. Zit meestal tussen de 55 en 60 in. Maar nooit over de 60.
Is altijd al zo geweest, ben er wel blij mee, maar weet dat ik op het moment niet gezond eet. Maak er misbruik van (veel snoepen, snacken en merk dattik wel tekort kom). Krijg thuis wel eens commentaar erop ofzo, en ook van eet eens wat sneller dan kom je wat aan ofzo :S Majah ik weet beter en mn vrienden ook, heb geen annorexia, integendeel



Ja ik kan het weten Op msn is ze de helft van de tijd wel weg om even sauzijzenbroodjes in de oven te duwen of dan gaat ze weer een pak koekies pakken etc etc.

Helaas als ik wat eet zit het er gelijk aan..


Uh Oh betrapt... noujah het bewijs dan

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Re: Te mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:04

ik ben een paar weken geleden begonnen aan m'n dik-dieet.

paar berichten terug schreef ik al dat ik niet extreem dun ben,
maar ik wil er gewoon een paar kilo bij dan voel ik me fijner.


Ik eet nu zo;

Smorgens normaal 1 boterham, ipv van 1 nu 2
(smorgens wil het niet altijd lukken,maar dan maar een peperkoek ofzo erbij,
als het iig maar iets meer is dan normaal.)

In elke pauze van school, eet ik wel iets van koekjes/liga's.
En in de grote pauze 2 boterhammen + iets van een appel.

avond eten; ik probeer iets meer op te scheppen dan dat ik normaal zou doen, niet overdreven veel,
maar net 2 aardappels meer enzo.

En s'avonds rond 7uur ofzo vaak nog een appel oid.

En ik kom totaal niet makkelijk aan,maar dit begint te helpen! ik merk wel dat ik nu wat aan het aankomen ben.
Zoiets kun je misschien ook proberen,en af en toe ben je het gewoon zat 'zoveel' eten,
maar gewoon jezelf aanleren wat meer te eten,
dan gaat het naar een paar dagen makkelijker!

Succes ermee.

marloe

Berichten: 4836
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Cuijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:08

Zoiets heb ik ook. Ik ben 1.75 en weeg 50 kg. (Ik word dit jaar 16.)

Dat met de broeken heb ik ook. Ik kan ook eten wat ik wil, maar kom niet veel aan. Snoep ook best veel trouwens.

Maarja, m'n moeder had dit vroeger precies zo, en dat is goed gekomen, dus.

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:40

Echt ongezond licht ben je niet hoor.
Als je gewoon verder goed in je vel zit en eigenlijk nooit ziek ben (op een gewoon griepje of verkoudheidje na die iedereen wel eens krijgt) zou ik me er niet zo druk om maken.

Ik ben 21, 160 en weeg gemiddeld ong 43 kg. Nu ff minder omdat ik 3 weken geleden echt flink de griep te pakken gehad heb(voor het eerst sinds jaren) maar ik ga er van uit dat dat er zo weer aan zit.

Ik eet ook gewoon goed (ongeveer even veel als mijn zusje en ouders) en snoep ook best veel maar dikker word ik niet.
Ik doe nu pittig lichamelijk werk(3 dagen in de week werk ik aan m'n opleiding hoefsmid en ben ik op school aan het smeden of loopt ik met een smid mee en daarnaast heb ik de zorg over 8 pony's die iedere dag uitgemest moeten worden en dergelijke), maar val daar niets van af.
Ik ben aardig constant kwa gewicht, of ik nu flink lichamelijk werk doe of niet.

Imitador

Berichten: 1585
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Almere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:49

Ik ben 15, 1.78, 50 kilo, A70. Ik eet niet, ik VREET. Best ongezond, maar ik wel veel fruit etc. Als ik te veel snoep eet, val ik af, aangezien er niet zo veel bouwstoffen inzitten en je er wel vol van raakt.

Ik begin nu langzaam iets minder dun te worden en heb het er best moeilijk mee. Ik ben nog steeds erg slank, maar niet het toonbeeld van anorexia. Ik vind mezelf niet te dik, maar ik vind het wel moeilijk dat ik niet meer de dunste ben, stom he?

Ik vind het ook vervelend dat mensen liepen te zeuren dat ik anorexia had, gelukkig zijn de meesten daar van af, nu ze weten hoeveel ik eet. Maar ze vinden me nog steeds slank geloof ik...

malouuu

Berichten: 1370
Geregistreerd: 24-01-06

Re: Te mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 00:55

pfff, feest der herkenning

ik ben 16, 1,75, weeg 55 kilo

ik eet zo ontzettend veel, veel tussendoortje,veel smiddag veel s avonds.. en aankomen ho maar

kleding heb ik ook wel een probleem, vooral bij jeans, ik ben erg kieskeurig wat spijkerbroeken betreft dus asl ik dr 2 scoor in het jaar zit alles mee, met andere kleding heb ik geen problemen.

maar wat ik het ergste vind is dat gezeik,

nou doe dat maar niet dadelijk breek je je arm, of ja jij hebt niet te klagen, jij bent zo dun, en dat soort opmerkingen.

ik kan me daar zoo ontzettend aan ergeren, mensen vinden niet kunnen dat je zegt dat iemand te dik is maar mensen vinden het de normaalste zaak van de wereld om te zeiken hoe dun je wel niet bent.

laatst had ik wel een goeie maar ook wel weer gemene opmerking, meestal negeer ik de opmerkingen maar deze keer hield ik het niet.

ze hadden een aantal donuts gekocht en we hadden dr twee over, zegt een meisje(dat ik persoonlijk ook niet zo mag) 'oh geef die maar aan malou, zij kan dat wel hebben,ze is toch zo dun' dus ik zeg zo 'ja, jij niet hé!' toen was het stil...

Sophie2
Berichten: 4814
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Winterswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:34

Eet gewoon nog wat vaker een tussendoortje.

(Je mag trouwens wel wat vetjes van mij )

staldoJarig

Berichten: 134
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Te mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:42

ik ben 16 en 1.78m, weeg ook maar 53 kg....ik eet ook echt de heledag door, maar er komt geen kilootje op! en ik kan nergens een goede broek vinden...ik wordt er helemaal gek van!
ik krijgt idd ook vaak opmerkingen over annorexia....
tja, wat doen je er aan?....

margot123

Berichten: 813
Geregistreerd: 09-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:02

bij mij in de klas zijn er mensen die echt 2x per dag naar de spar gaan om de hoek om daar chips enzo te halen, ze zeggen dan wel ja ik kom toch niet aan, maar dan wil ik ze over 10 jaar wel zien. want het meeste vet wat je eet komt er niet meteen bij. ik eet ook best veel (tussen de 4-6 boterhammen op school maar dat is niet vet ofzo)

malouuu

Berichten: 1370
Geregistreerd: 24-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:50

margot123 schreef:
bij mij in de klas zijn er mensen die echt 2x per dag naar de spar gaan om de hoek om daar chips enzo te halen, ze zeggen dan wel ja ik kom toch niet aan, maar dan wil ik ze over 10 jaar wel zien. want het meeste vet wat je eet komt er niet meteen bij. ik eet ook best veel (tussen de 4-6 boterhammen op school maar dat is niet vet ofzo)


dat ligt aan je stofwisseling...

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Re: Te mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:00

garfieldjuh schreef:
ik ben een paar weken geleden begonnen aan m'n dik-dieet.

paar berichten terug schreef ik al dat ik niet extreem dun ben,
maar ik wil er gewoon een paar kilo bij dan voel ik me fijner.


Ik eet nu zo;

Smorgens normaal 1 boterham, ipv van 1 nu 2
(smorgens wil het niet altijd lukken,maar dan maar een peperkoek ofzo erbij,
als het iig maar iets meer is dan normaal.)

In elke pauze van school, eet ik wel iets van koekjes/liga's.
En in de grote pauze 2 boterhammen + iets van een appel.

avond eten; ik probeer iets meer op te scheppen dan dat ik normaal zou doen, niet overdreven veel,
maar net 2 aardappels meer enzo.

En s'avonds rond 7uur ofzo vaak nog een appel oid.

En ik kom totaal niet makkelijk aan,maar dit begint te helpen! ik merk wel dat ik nu wat aan het aankomen ben.
Zoiets kun je misschien ook proberen,en af en toe ben je het gewoon zat 'zoveel' eten,
maar gewoon jezelf aanleren wat meer te eten,
dan gaat het naar een paar dagen makkelijker!

Succes ermee.


hiermee zou ik kilos afvallen!!!

Manderino

Berichten: 1309
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Te mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:36

Amaris schreef:
Je hoort altijd mensen die willen afvallen, die zichzelf te dik vinden,... maar ik heb dus net het omgekeerde probleem.
Ben nu 15 en ben veel magerder (en ook wat kleiner) als m'n leeftijdsgenoten. Als we 's middags samen aan tafel zitten merk ik dat ik zelfs meer eet als hun, dus daar kan het niet aan liggen. Ik ben voor de rest ook gezond.

Nu ben ik een weekje naar Italië geweest en het eten daar beviel me niet zo, ik had daar meer lichaamsbeweging als thuis,... Toen ik in de spiegel keek viel het me direct op dat ik nóg vermagerd ben en ook m'n pa maakte hier een opmerking over :/
Als ik ga winkelen vind ik bijna geen broeken omdat ze allemaal veel te wijd zijn aan m'n middel.

Zijn er nog mensen met dit probleem? En heeft iemand tips om wat aan te komen?




Ik weet precie wat je bedoelt ! ,ik heb dat ook .
ben ja al is ongesteld geweest? (mischien een rare vraag maar als dat bent dan word je meestal wat breder en je krijgt een dikkere kont.
IK ben nu niet meer zo dun .nu ben ik wel gewoon .ja ok er mag wel wat bij .maar ik hoop dat het goedkomt met je

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Re: Te mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:20

Probleem van de TS heb ik dus niet Ben 1.82m en 82kg (22 jaar oud trouwens), dus er mag wel wat vanaf Maar met 15 heb je nog steeds kans dat die vrouwelijkere vormen er nog vanzelf aankomen. Anders gewoon je patroon een beetje aanpassen, niet meer gaan snoepen ofzo, maar gewoon een boterhammetje extra bij het ontbijt, meer gezonde tussendoortjes (zoals een appel?) en/of meer sporten (bv. zwemmen?) om spieren te kweken (zie je er ook steviger uit). Maar verder zou ik als ik jou was juist blij zijn!

Om even terug te komen op wat veel mensen hier zeggen (te dun mag wel gezegd worden, te dik blijkbaar niet). Als iemand zegt "wat ben je dun" wordt dat meer als compliment gezien dan iets anders, als je tegen iemand zegt "je bent te dik" dan is dat bijna gelijk aan bestempelt worden als ongezond en onaantrekkelijk. TE dun is natuurlijk ook ongezond, maar kijk maar eens in de bladen en naar TV, het is wel het "schoonheidsideaal". Als iemand je dun vindt kan er ook een potje jaloezie achter zitten, als iemand je dik vindt weet je wel zeker dat die persoon niet jaloers op je is... Omdat ik wat steviger ben (borsten E-cup wil ook niet helpen ) wordt ik afentoe "mevrouw" genoemd (op een manier waardoor ik me abrupt minstens 50 voel)... Ahum, dus (ietsje te) dik staat ook nog eens gelijk aan "oud"?!! Grrr. (Nou ja, in mijn geval eigen schuld dikke bult)

Ook met kleren kopen is het idd vervelend dat het lijkt alsof alleen mensen met de ideale proporties recht hebben op mooie en goedkope kleren, want als je slanker, kleiner, dikker of groter bent dan gemiddeld, wordt het gelijk moeilijker om leuk en tegelijkertijd goedkoop te shoppen!

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:02

ik heb ook broeken kleiner moeten maken om mijn middel, omdat ik ze anders niet pas :S.
ook heb ik nog helemaal geen borsten, en al mijn vriendinnen wel.
terwijl ik zeker het dubelle eet van hen!! ( zij eten 2 boterhammen, ik 6 en soms 8!!)

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:10

*meld*

Ik ben 1.73 en weeg 46 kilo. Ben nog steeds de gymleraar aan het overtuigen dat ik toch echt geen anorexia heb. Het is inderdaad een ramp met broeken, heb er nu 1 van Indian Rose dat was de enige die me paste van heel Assen, Meppel, Steenwijk en Zwolle bijmekaar. Serieus, heb honderden broeken gepast. Vreselijk

Ik kan me er zo aan ergeren, in de Libelle, Flair en dat soort bladen en op tv gaat het er alleen maar over hoe je moet afvallen. Ik wil aankomen!