Arbo

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Arbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 08:07

Mag een Arbo arts gegevens opvragen bij de huisarts? Wat doet een Arbo arts eigenlijk?

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:10

je weer terug aan het werk sturen

Druif_01

Berichten: 8845
Geregistreerd: 04-11-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:19

nou ik geloof niet dat mijn arbo arts info heeft opgevraagd bij de huisarts hoor. maar hoezo maak je je daar druk om als ik vragen mag?? Ik ben er een paar weken terug geweest omdat ik mijn enkel heb gebroken, hij stelt een hoop vragen en bekijkt of je je werk weer kunt hervatten, zo niet, of je dan niet zolang op een vervangende plek terecht kunt.

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:45

volgens mij mag dat wel, ik had er de vorige keer wel toestemming voor gegeven. ook kunnen ze gegevens opvragen bij een psycholoog volgens mij. een arbo arts kijkt of je met een goede reden thuis zit en inderdaad wat auk zegt, kijken of je ergens anders terecht kunt als je eigen werk te zwaar is bijvoorbeeld.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:41

Ja een arbo arts mag gegevens opvragen bij je huisarts en nee je huisarts is niet verplicht deze aan de arbo te verstrekken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:02

de arbo arts mag wel gegevens opvragen, maar alleen met jou toestemming. Zo is het mij tenminste uitgelegd door de arbo, ik moest hier ook een formulier voor ondertekenen.

Een arbo arts heeft eens in de zoveel tijd een gesprek met je, om te kijken hoe het gaat, of je bezig bent met reintegreren en hij kijkt of en wanneer je weer aan het werk kunt.
Eventueel wordt er (in overleg met de werkgever) ander werk voor je gezocht (bij je werkgever)

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:42

Ze doen meer dan je weer terug aan het werk krijgen. Het is een stukje controle en ze denken mee hoe je op een gezonde manier weer aan het werk kan. En of er bijvoorbeeld aanpassignen op je werk nodig zijn etc.

Ze mogen niet zomaar je medisch dossier opvragen zonder jou toestemming iig.