Bultjes die groter worden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Bultjes die groter worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 21:26

Hoi iedereen.
Ik heb een allergie voor varkensvlees en melk[producten].
Dit is heel lastig en ik moet die dingen toch echt binnen krijgen om een beetje gezond te blijven.
Ik krijg er vetbultjes van [over mijn gehele huid, van gezicht tot onderbenen], maar als ik er aan krab/wrijf [mijn armen] dan worden de bultjes groter en mijn huid wordt dan heel warm tot bijna heet.
Weet iemand hoe dit komt en de oplossing?

Groetjes

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:51

nou zoals je al zegt ben je allergisch voor melk en varkensvlees dat is dan toch de oorzaak. je kan melk vervangen door soja melk of paardenmelk (is wel heel duur) ipv varkensvlees zijn er nog zat andere soorten vlees die je kunt eten, kip is ook niet zo vreselijk duur. varkensvlees is wel het ongezondste vlees wat je kan eten ik vind het nog niet zo gek dat moslims het niet eten. tegen de jeuk kan je misschien lidocaïne-vaseline nemen. dit is een vettige zalf met lidocaïne erin en dat verdooft het een beetje.
ik hoop dat je er iets aan heb en misschien kan je anders nog naar een diëtiste gaan.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 22:30

Ik ben ook sinds 2 daagjes vegetariër nu en ik drink ook nooit melk ofzo. Van de zalfjes ben ik zelf eigenlijk niet zo

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 23:38

je hebt ook een soort vleesvervangers, tofu ofzo of groentenburgers. beide vind ik ze niet te vreten maar je hebt wel valess, dat is van de campina is gemaakt van zuivel, en je kan het gewoon eten er zit een bijna te verwaarlozen zuivel in, m'n moeder heeft een melk intolerantie dus die zit een beetje met hetzelfde probleem en die eet ook gewoon die valess geen problemen mee

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:29

poeh, ik heb ook koemelk-allergie maar heb daar gelukkig geen last van (ik zal je niet lastig vallen met de ranzige details die melk bij mij veroorzaken )

Maar ik zou dan toch proberen helemaal te stoppen met de melk en het vlees. En gaat het dan niet weg, dan zou ik toch echt even naar de dokter gaan...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:37

Door er aan te zitten verhoog je de doorbloeding, waardoor er ook meer stofjes aangevoerd worden die zorgen voor de allergische reacties van je lichaam.

Oplossing: AFBLIJVEN! Eventueel proberen te koelen.

Varkensvlees en melk heb je niet per se nodig, gezien je leeftijd zou ik melkproducten wel vervangen door sojaproducten waaraan calcium en de nodige vitamines toegevoegd zijn (Alpro bijv.), zodat je dat toch nog binnenkrijgt.

Dus in de eerste plaats varkensvlees en melkproducten mijden.