koortslip

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HarryM
Berichten: 420
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Ergens

koortslip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 14:57

ja ja en wie heeft het weer net een weekend voor dat zij eens lekker uitgaat

jahoor ik

maar ja nou probeer ik er op allerlei manieren zo veel mogelijk te zorgen dat hij voor zaterdag avond weg is

heeft er iemand een goede verlossende tip ?


zalfje tegen de koortsuitslag hoef al niet meer hij is al open alleen nu moet ie nog weg

groetjes leonihuis

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:05

Tja; de enige oplossing is volgens mij er niet aankomen & zalfje tegen koortslip erop smeren.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:24

Het leed dat DE koortslip heet .
*Ik heb er zelf ook last van* Gewoon blijven smeren, ondanks dat het voor geen meter lijkt te helpen

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:26

je 'zeggen' dat een ijsklontje helpt en ze 'zeggen' dathet ook helpt om een hete kop koffie te pakken, daar een matlen lepen in en dan erop drukken... Ik probeer het niet uit omdat ik er meestal optijd bij ben en kan beginnen met smeren en dus snel weg is...

Annemarie89

Berichten: 2353
Geregistreerd: 14-02-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:29

Ik heb mn lip ook open liggen..
Weet niet of het een koortslip was; het is bij mij gelukkig al bijna weer weg..

Denk ook gewoon zo'n zalfje er toch maar op?

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:30

zovirax, duur maar het helpt!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:43

LZP --> MW

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:20

is het ook waar dat een koortslip in principe hetzelfde is als herpes... dus dat je als je een koortslip heb geen orale seks moet hebben (geven iig ) of is dat een fabeltje iemand kwam daar laatst mee en vroeg me nou af of dat echt waar is. Ik zelf heb gelukkig geen last van koortslip maar het lijkt me behoorlijk banketstaaf als het herpes word als je iemand oraal bevredigd met een koortslip

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:24

Een koortslip is inderdaad een herpes variant.

Sinds kort kan je bij de apotheek stickers kopen die je op de koortslip plakt. Daardoor krijg je geen korstje en heelt het dus sneller. Bovendien is het besmettingsgevaar kleiner.

Ik heb ze nog niet geprobeerd omdat ik er medicijnen tegen heb omdat ik ze te vaak had, maar het lijkt me zeker een goede uitvinding!

KisSs_Girl

Berichten: 2642
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Overal & nergens waar ik me vermaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:25

Tandenpasta!!
Echt,ik heb er vaak last van,en als je er voor het slapen gaan tandenpasta op doet is hij zo weg

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:14

Als je een koortslip hebt, betekent dat dat je te weinig vitamine C binnen krijgt.
Je eet dan veel te weinig vers fruit.
Bij mij hielp veel water drinken en lekker je lippen vet houden goed
Veel succes & hoop dat 'ie snel weg is!

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:17

Nou ik eet veel vers fruit en ik heb het ook regelmatig... zolang ik drink uit onze eigen glazen krijg ik het niet, maar als ik iets op een evenement of kroeg drink, waar de glazen in een bak met water gespoeld worden, heb ik gegarandeerd een koortslip!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:21

Gurly14 schreef:
Als je een koortslip hebt, betekent dat dat je te weinig vitamine C binnen krijgt.
Je eet dan veel te weinig vers fruit.


Dit is echt onzin.

Ik kreeg toen ik jonger was elke keer een koortslip als ik ongesteld moest worden. Had helemaal níets met vitamine C te maken.
Ook wanneer ik een paar nachten achter elkaar slacht had geslapen kreeg ik er één.
Het heeft met je weerstand te maken.
Stress, menstruatie en griep kunnen allemaal bijdragen aan het krijgen van een koorts lip...

HarryM
Berichten: 420
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 18:43

hehe eindelijk eens tijd gehad om te reageren

hij word al minder gelukkig omdat ik men lippen goed vet houd

ik zal tegen me date zeggen dat hij een risico loopt als hij rare dingen in zen hoofd haald hahahahah

nou bedankt voor de tips en reacties

kussies leonihuis

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:46

Ik heb er ook één nu, HELAAS

Heeft idd met je weerstand te maken. Nu is mijn weerstand ook minder doordat ik ontzettend druk ben, slecht eet, geen ritme heb etc. etc.
Ik zou er iig niet aan zitten en dan maar hopen dat ie op tijd weg is

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:49

Ik heb er nu ook 1.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:52

batje schreef:
Ik heb ze nog niet geprobeerd omdat ik er medicijnen tegen heb omdat ik ze te vaak had, maar het lijkt me zeker een goede uitvinding!


Hoevaak is vaak??
Ik wilde ook graag pillen omdat ik gemiddeld een keer per maand ben getroffen door een koortslip, maar ik kreeg ze niet van de dokter...

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:56

Ylana schreef:
Gurly14 schreef:
Als je een koortslip hebt, betekent dat dat je te weinig vitamine C binnen krijgt.
Je eet dan veel te weinig vers fruit.


Dit is echt onzin.

Ik kreeg toen ik jonger was elke keer een koortslip als ik ongesteld moest worden. Had helemaal níets met vitamine C te maken.
Ook wanneer ik een paar nachten achter elkaar slacht had geslapen kreeg ik er één.
Het heeft met je weerstand te maken.
Stress, menstruatie en griep kunnen allemaal bijdragen aan het krijgen van een koorts lip...


Ik heb het gehoord van een vrouw.
Ze zei dat dat de oorzaak was.
Ik ga ook geen verdere uitleg geven, want dat is niet nodig

HarryM
Berichten: 420
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 19:34

ja ik heb het gelukiig niet zo vaak maar vind het wel onwijs stom heb echt het gevoel dat iedereen er ook oplet

en dat je een lip hebt van 3 cm dik

maar dat is gelukkig meer gevoel dan werkelijkheid nou mijne lijkt over te raken

hoop voor de rest van jullie dat het snel over is natuurlijk


kussies

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: koortslip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:28

Over de schaamte groei je heen.
Vroeger ging ik een week lang de deur niet uit.
Niemand, op mijn ouders en broer na, mocht me zien.
Nu denk ik, ach, wat kan ík er aan doen.
Toevallig heb ik er 3 weken geleden nog één gehad. Ik ben écht niet binnen gebleven.
Het enigste wat ik op dat moment héél erg vind is dat ik mijn dochtertje niet kan kussen en knuffelen.
Dat mis ik vreselijk dan.
Maar dat maak ik goed zodra hij weer verdwenen is.

ikwa
Berichten: 214
Geregistreerd: 05-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:38

ik 'onderdruk' het ook altijd met smeerseltjes vd apotheek, er is nu ook iets nieuws wat helpt als de blaasjes al open zijn, weet niet meer hoe het heet want ben weer eens het tubetje kwijt, dat sleep ik dan 24 uur per dag mee.............en weer kwijt............
maar goed, ook al lukt het onderdrukken, het komt er op een gegeven moment toch uit bij mij en dan loop ik met een giga lip!
Inderdaad niet knuffelen met mijn kindje...........ik heb het van mijn moeder en zij van mijn oma.
en ik geef les op school: zie je al die kinderen al kijken naar mijn gezwel? ik vind het nog steeds erg maar je moet toch werken, de deur uit etc!
Mijn collega zegt dat veel vitamine B slikken helpt.Soms heb ik er een jaar geen last van en dan weer maanden achter elkaar. Vooral nu: lange winter, druk druk etc: weg weerstand! krijg trouwens ook koortslip van labello's enzo.........

maarloesx

Berichten: 345
Geregistreerd: 03-01-05

Re: koortslip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:47

Haha hier meld zich nog iemand met een koortslip

Tja ik laat het gewoon zoals het is.. Heb je het 1 keer gehad dan komt het vaker weer... Ik heb gelezen dat die stof altijd in je lichaam blijft zitten en met warmte, Kou, Stress, griep, minder weerstand, weer weer kan komen

ikwa
Berichten: 214
Geregistreerd: 05-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:58

ja inderdaad, als ik mij goed herinner zit er ergens op de plek achter je oor een 'knopje / kliertje', weet niet hoe t anders te noemen. Hier zit dat herpes virus, slapend zeg maar en als dat dus geactiveerd wordt dan zal het telkens de kop op steken.
Daarom zijn er ook mensen die er nooit een hebben.
wij koortslippen zijn dus (ooit)gezoend/geknuffeld door iemand met actief virus...........ik dus geknuffeld door mamma maar mijn vriend op skivakantie vroeger
zie t maar positief, we hebben veel liefde gekregen...

malouuu

Berichten: 1370
Geregistreerd: 24-01-06

Re: koortslip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:01

Ik heb ook een abbonement op een koortslip;

KisSs_Girl schreef:
Tandenpasta!!
Echt,ik heb er vaak last van,en als je er voor het slapen gaan tandenpasta op doet is hij zo weg


Absoluut niet doen!!
In tandpasta zitten allerlei sterke stoffen die erg slecht zijn voor je huis, vooral voor de dunnen huid van je lippen!!

het krijgen van een koortslip heeft inderdaad te maken met je weerstand, ongesteldheid, weinig slaap, stress, slecht eet ritme etc.

ook al hou je je lippen goed vet, dat maakt niets uit; het heeft met je weerstand te maken

ikzelf voel het altijd al als ie bijna nog niet zichtbaar is, begin dan onmiddelijk al een gek te smeren en hoop dattie binnen twee dagen over is, Ook heeft mij apotheek een hele goede zalf tegen een koortslip, werkt bij mij efectiever dan zovirax.

ik probeer dat blaasje altijd kapot te drukken, want zo gauw dat vocht eruit is droogt ie in. Ik weet trouwens niet of dat goed is hoor

tis ook niet de bedoeling dat je nu als een gek op je koortslip gaat hengsten, maar ik deed altijd vlak voor dat ik de zalf erop deed ff stevig drukken, zodat ie droog is en dan de zalf erop, bij mij werkt het goed, maar ik weet niet of het de juiste manier is hoor

veel succes en hopen dattie snel weg is

met zo´n lap tekst voel ik me trouwens nu echt een koortslip-nerd

maarloesx

Berichten: 345
Geregistreerd: 03-01-05

Re: koortslip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:19

Citaat:
tis ook niet de bedoeling dat je nu als een gek op je koortslip gaat hengsten, maar ik deed altijd vlak voor dat ik de zalf erop deed ff stevig drukken, zodat ie droog is en dan de zalf erop, bij mij werkt het goed, maar ik weet niet of het de juiste manier is hoor



Ik heb je raad meteen op gevolgd.. Poeh wat doet dat pijn.. er kwamen allemaal tranen uit mijn ogen haha