wanneer chronische bronchitis?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

wanneer chronische bronchitis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 15:15

Hey

Ik vroeg me af wanneer je (als mens) chronische bronchitis hebt?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:56

Als je maanden achtereen bronchitis hebt. Beetje gezonde mensen hebben toch vaak acute (zoals ik wel 2x per jaar)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 17:04

ah ok ik heb namelijk > 6 keer bronchtis per jaar, heb nu dit jaar alweer mijn 2de te pakken

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:59

Ik heb het zelf.
Heb het constant, moet overal rekening mee houden.
Misschien even naar de dok?

Ik heb dus chronische astma/bronchitis, heb er een astmapompje tegen.

Esterdebest
Berichten: 59
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 01:23

Chronische bronchitis wordt gekenmerkt door de aanwezigheid van een slijmveroorzakende hoest gedurende drie maanden per jaar of in twee opeenvolgende jaren zonder dat een onderliggend ziekte de hoest kan verklaren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 08:43

Ik heb zware Chronische Bronchitis sinds dat ik 12 was. Heb het gekregen dankzij een zware verkoudheid die over ging in Bronchitis in combinatie met 2 zwaar rokende ouders die mijn gehoest niet serieus namen. Het is bij mij inmiddels overgegaan in COPD. Vooral nu met temperatuurverschillen heb ik het onzettend benauwd en ik heb een keer zelfs zo hard gehoest dat de adertjes in mijn ogen gesprongen waren

Je komt er niet meer vanaf en mijn longen zijn op dit moment erg slecht. (Heb zelf nooit gerookt trouwens) Dus heel erg voorzichtig zijn

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 13:56

Ik heb ook chronische bronchitis, ben doorgelopen met een behoorlijk griep + infectie vd bovenste luchtwegen. Zonder medicijnen heb ik heel veel slijm in mijn longen en blijf ik aan het hoesten en gorgelen. Daarnaast krijg ik bij inspanning al heel snel te weinig lucht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:45

Heb ik trouwens ook erg veel last van --> slijm, en het is met geen mogelijkheid los te krijgen.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:45

Wat vaak dan helpt is hoestdrank voor taai slijm (ziekte) en huffen helpt vaak ook

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:56

Welshcobfan schreef:
ah ok ik heb namelijk > 6 keer bronchtis per jaar, heb nu dit jaar alweer mijn 2de te pakken


Ja dat dacht ik ook... al een paar jaar. Ga ik een paar weken geleden naar de dokter (was het zoooo zat!) zegt hij doodleuk 'nee hoor, dit is geen bronchitis, het zit niet in je longen, maar in je luchtweg, een stuk hoger dus'. Het was een ontsteking van mijn luchtpijp.
Oh ik kon 'm echt wel schieten!! Dat heb ik dus al heel vaak gehad, ook een paar keer per jaar, en ik vroeg me al af waarom dat 'puf-ding' niet hielp. Had nu antibiotica gekregen, dat duurde even, maar hielp wel uiteindelijk.
En volgens hem hielp hoestdrank toch wel erg goed, voor de volgende keer.
Nou, dan drink ik dat wel doktoren, pfff... net alsof hij mij pas serieus neemt nu ik wat ouder ben en wat meer doordram!