eetpatronen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

eetpatronen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 15:16

Ik weet dat je als je een goed eetpatroon hebt je minimaal 3x op een dag moet eten..

Ik heb sinds mijn overstap van basisschool naar vmbo tussen de middag niet meer gegeten..
Ik heb totaal geen honger ook niet is zoetigheid etc.. eigenlijk heb ik dat zowiezo nooit.
Ik vind het vreselijk om in het openbaar te moeten eten. ontbijten die ik alleen want dan is iedereen al weg..
en avondeten eet ik op mijn kamer op...

Ik vraag mij nu een beetje af of dat kan komen door vroegere problemen?
Ik loop sinds kort bij een psycholoog en krijg nu een onderzoek en daar kwamen ook zo veel vragen in voor over eet patronen..

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:24

Heb je problemen met ondergewicht, of overgewicht?

ellepel

Berichten: 47431
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: eetpatronen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:26

daar zeg je me wat...
hoe ging dat vroeger bij je thuis? met het hele gezin om tafel? of zijn je ouders gescheiden?

ik at vroeger veel te snel, bij later uitpluizen bleek dat t dus bij mijn vader wegkwam, die had een winkel en was altijd druk druk druk..
dus mijn vader at heel snel, en dus ging ik ook sneller eten zodat ik langer zijn aandacht kon hebben...

heb t mezelf weer afgeleerd, maar denk dat je ook dieper gaat graven dus

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:46

Ik denk wel dat dat kan. Maar eten in het openbaar, dat komt omdat je het niet gewent bent denk ik, maar je zou het jezelf misschien kunnen aanwennen???

imhotep
Berichten: 280
Geregistreerd: 16-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:56

Kan ook zijn dat iemand (pa/ma) je vroeger een of andere manier een slechte indruk hebt meegegeven tijdens het eten dat je het nu uit met schaamte met eten in het openbaar. Misschien met te veel eten dat je gepest was of pa die smekken verafschuwd.
Misschien wel erg lacherig maar het kan gebeuren.

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 16:13

we aten saonds altijd gezamelijk aan tafel..

Ik heb eerder overgewicht maar eet eigenlijk te weinig..
Hier wordt aangewerkt hoor..

Maar dat eten tussen de middag op de een of andere manier gaat het gewoon niet.. is ook al 6 jaar zo dus jah..

Eten in t openbaar bedoel ik dan met name over straat enz
OP school heb ik nog nooit gegeten..
Ik ging laatst met een aantal klasgenootjes mee en een daarvan heeft ernstig overgewicht maar ze gaat dan wel bij de snackbar een milkshake en patat eten.. en dan maar lopen drammen dat ze te zwaar is..

Toen werdt er dus gezegd tegen mij dat ik ook wat moest eten omdat zei zich anders schuldig voelde.. ik ben toen heel kwaad geworden want ik kan hier gewoon niks aan doen.. overgewicht zit heel erg in de familie bij ons en aan het sporten kan het ook niet liggen naardat ik de pil ben gaan slikken ben ik wel aangekomen en toen heb ik pas overgewicht gekregen maar ben zeker niet meer gaan eten!

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:50

Misschien kun je letten op wat je eet, en misschien de 2 porties in 3en delen zegmaar, of zie ik dat verkeerd.

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 19:23

Dat heb ik al gebrpobeert maar dan eet ik nog minder.. tussendemiddag krijg ik nog gee halve botherham op.. en ook al geprobeert om minder te eten sochtends mischien dat ik dan smiddags wel wat naar binnen kreeg maar ook dat werkte niet..

ellepel

Berichten: 47431
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: eetpatronen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:27

Citaat:
Eten in t openbaar bedoel ik dan met name over straat enz
OP school heb ik nog nooit gegeten..
Ik ging laatst met een aantal klasgenootjes mee en een daarvan heeft ernstig overgewicht maar ze gaat dan wel bij de snackbar een milkshake en patat eten.. en dan maar lopen drammen dat ze te zwaar is....


ik denk dat t bij jou heel veel onzekerheid is, jij hebt hetzelfde als wat ik heb:
doordat je al bedacht hebt wat een ander van jou zou vinden beslis je maar vast dat ze t allemaal niet zo mooi vinden...

achteraf blijkt dat t een heel gezellig feessie was geworden en iedereen zich kostelijk heeft vermaakt...dom dat je je zelf dan van te voren depressief maakt met dat soort dingen?
ja nou dan werkt het niet......toch?

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 21:45

zou goed kunnen ja!

ellepel

Berichten: 47431
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: eetpatronen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 23:55

jij moet gewoon eten aan iets leuks zien te koppelen....
zo houd je altijd je verliefde gevoel denk ik:D

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Re: eetpatronen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:43

Als ik jou was zou ik het gewoon eens bespreekbaar maken bij je psycholoog. Hij/zij kan jou hoogstwaarschijnlijk ook meer duidelijkheid geven! Iig is het niet gezond voor je om maar 2 keer per dag te eten!! Suc6 ermee!!!