Vegetarisch en lang aanhoudende spierpijn?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Orange

Berichten: 1406
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Vegetarisch en lang aanhoudende spierpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 16:48

Hebben meer mensen last van spierpijn..
Ik ben ongeveer een jaar of 7/8 vegetarier. Ik beweeg redelijk veel fiets 10/15 km per dag, rijd 4/5 x per week paard en turn 1x in de week een uurtje voor de lol. Dit gaat allemaal prima, en kan dit qua conditie goed aan.
Alleen ik heb heel vaak spierpijn, ik ben dan echt zo stijf als een plank en soms duurt het gewoon heel erg lang. Ik heb regelmatig spierpijn die na 1,5 week nog niet over is. Kan dit verband hebben met vegetarisch eten. Ik eet gezond en ook altijd goede vleesvervangers.

GoLizz

Berichten: 2481
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dronten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:50

ik denk het eigenlijk niet ik ben ook vegatarisch en heb niet vaak spierpijn ofzo terwijl ik elke dag paard rij en elke dag zo'n 10 km fiets enzo..

Elmond

Berichten: 895
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Berkelland

Re: Vegetarisch en lang aanhoudende spierpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:50

Er zullen in vlees toch stoffen die je nodig hebt, maar je geeft zelf al aan dat je goede vleesvervangers eet. Nou weet ik niet of echt alles wat je nodig hebt in de vleesvervangers zit, maar dat mag je toch eigenlijk wel aannemen lijkt me! Ik denk dat er ook nog andere redenen kunnen zijn, al weet ik er zo 1,2,3 geen.

_Marleen_

Berichten: 2921
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Edam

Re: Vegetarisch en lang aanhoudende spierpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:57

Ik denk het niet, ik ben ook vegetarisch en heb nergens last van Gewoon idd goede vleesvervangers eten.

xxx

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:00

er zitten in vlees geen stoffen die je op andere manieren niet kunt binnenkrijgen ,
je moet er alleen op letten dat je die stoffen ook idd genoegbinnen krijgt
bij veel spierpijn en een link naar je dieet denk ik aan eiwitten/proteinen
krijg je die wle genoeg binnen ?

Orange

Berichten: 1406
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 15:15

Ja, die krijg ik voldoende binnen. (denk ik)
Zit vrij veel in de vleesvervangers en ik eet
ook regelmatig een eitje.

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:07

je hebt niets tekort hoor, als veggie. Ik ben zelf al vegetariƫr sinds m'n 7ende en nooit problemen mee gehad. Mensen zeggen altijd dat vlees noodzakelijk is, maar dat is een fabeltje! Oorspronkelijk was de mens zelfs een plantener.
dus, even terzake; ik denk dat jij gewoon stroeve/onsoepele spieren hebt, hangt van persoon tot persoon af!

Fleurtje92
Berichten: 438
Geregistreerd: 16-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:42

Ik ben ook vegetarisch het enige wat mij opvalt is dat wondjes er toch lang over doen om te helen. voor de rest helemaal geen problemen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 09:44

Het zou kunnen dat je een magnesium tekort hebt.

Maar neem wel even contact op met je HA voor je eventueel extra magnesium gaat slikken. Kan op zich geen kwaad, maar zou er wel even een telefoontje aan wagen.

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:53

Ik ben 15 en ben 9 jaar vegatarier. Heb er af en toe ook last van. heb nu nog spierpijn van 4 dagen geleden, terwijl dat 10 minuten rondhobbelen op mn paard was. Terwijl ik elke dag rijdt. (alleen toen zonder zadel)

Houdt dit topic in de gaten

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:03

Nee hoor komt niet door de vleesvervangers, en in vlees zit geen enkele stof die we nodig hebben. Ons lichaam verzuurd door het eten van vlees,toen ik het vlees liet staan ben ik gaan ontgiften. Rood vlees blijft 4 dagen in je darmen voordat het verteerd is lijkt me niet echt gezond. Ik eet alleen spiritueel voedsel en het bevalt me prima.

odilia

Berichten: 1206
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Hongarije

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:59

Ik ben ook al een aantal jaren vega en sport ook veel.
Ik heb ook snel last van mijn rug en schouders.
Uiteindelijk naar fysioterapeute gegaan en die zei dat ik teveel sport en dat zo mijn spieren niet de kans hebben om goed te herstellen. Nu sport ik minder en krijg een aantal behandelingen van de fysio die dan mijn rug en schouders los maakt.

Ik denk dat zoiets ook in jouwn geval is. Ik zou voor de zekerheid even naar huisarts of fysiotherapeut (kan je nu zonder verwijsbrief heen) gaan.

EsSther
Berichten: 807
Geregistreerd: 17-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:17

hhhmm ben benieuwd wat marleen_usar onder spiritueel voedsel verstaat??

ik denk wel dat het er mee te maken kan hebben, in vlees zit ijzer, magnesium etc.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:49

ik zou iig eventjes naar de huisarts bellen, die kan je goed advies geven. ik ben alweer ruim 10 jaar vegetarisch, en ik moet ook erg goed op mn eten letten, anders mis ik zo vanalles.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:08

even de huisarts bellen is inderdaad het beste denk ik.
ons lichaam verzuurd trouwens niet door het eten van vlees,hoor..........
in vlees zit ijzer wat we nodig hebben,maar dat zit ook in goede vleesvervangers.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:48

in vlees zitten ook veel vitaminen die maar kort in je lichaam blijven. Je moet dus wel zorgen dat je die op een andere manier vervangt. Het zijn meestal de B-vitamines. Die hebben ook veel invloed op de verbranding. Hoe het precies zit weet ik niet meer. Een goede site waar in lekentaal dingen uitgelegd staan over vitaminen (beetje door het gezweef lezen wellicht): www.kruidenvrouwtje.nl Het is alweer een paar maanden geleden dat ik hier les over had, vandaar dat ik het niet helemaal meer weet.