groen kleuren van een ring?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

groen kleuren van een ring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 14:40

ik weet niet of het hier goed staat, maargoed...

ik heb dus heel vaak, als ik ringen draag die geen zilver zijn dat ik groen wordt op de huid eronder (zoals nu ook weer)
ik draag graag ringen, ik heb een tijd 2 ringen op iedere hand gedregen (gedragen?)
maar 2 ervan werden te klein, en de andere 2 zijn gebroken, dus nu ben ik helaas ringloos behalve een klein mooi zilverkleurig ringetje, die helaas geen zilver is en mijn huid is dus alweer groen, en als ik hem langer draag wordt men huid zwart

om het kort te zeggen
=> hebben nog meer mensen hier last van?
=> is er iets dat je ertegen kunt doen (behalve niet meer dragen )

noraahlover

Berichten: 2046
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:44

ik heb ook van die ringen ja, die worden dan groen als je ze langer draagt, ik dacht dat ik de oplossing had gevonden, maar dat is dus niet zo, ik dacht dus, als ze niet meer nat worden, en je ze alleen overdag omhoud en niet snachts, dan lieten ze niet meer af. Maar helaas, dat werkt ook niet, het duurde alleen wat langer voordat ze groen werden....

Ik weet verder ook geen oplossing meer, ik draag ze dus ook niet meer, ik heb nu een echt zilveren ring, en die heb ik dus nu altijd om, moet er nog maar us 1tje bij sparen

Ik ben ook benieuwd naar een oplossing, misschien is er hier iemand die dat weet, maar ik dacht het dus te weten, wat dus niet zo was

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 14:45

ik heb hem gisteren omgedaan, en vanmorgen was ik al groen, niet in het water gezeten ermee ofzo...
ik had eens zoeen besteld met zon mood-steentje erop
na 10 minuten was ik al groen, een halfuur later was het al donker, en een paar uur later was men huid zwart

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:49

Schoonmaken en dan blanke nagellak er op smeren (heel dun). Ik denk dat het wel helpt zo

NieneWiep

Berichten: 6733
Geregistreerd: 15-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:51

Tsja volgens mij kun je er niet zoveel aan doen.. gewoon echte zilveren ringen kopen haha

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:51

Ja blanke nagellak, volgens mij wordt het groen van het nikkel erin.

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:53

groen komt door koper, goedkope ringen zijn van koper en die zijn "verzilverd" als het zilveren laagje eraf gaat gaat het koper oxideren met de huid en word je groen.

door er een laagje nagellak (kleurloze!) op te smeren, vooral aan de binnenkant, ga je dit tegen

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: Belgiƫ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:33

Ik ben allergisch aan 'fake' ringen en zilver... Ik kan enkel tegen puur goud en witgoud.

En net zoals LiSSy zegt, een laaje doorzichtige nakellak op je ring smeren... Helpt echt!

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 19:45

ga ik direct uitproberen!
na hoeveel tijd moet je herlakken?

Nicky__

Berichten: 2892
Geregistreerd: 04-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:46

ik had dit ook, nagellak werkst super!
je moet herlakken als de onder kant een beetje ruw begint te voelen

Lientjee

Berichten: 12376
Geregistreerd: 23-10-05
Woonplaats: Baarle-Nassau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:40

Ik heb ook een zo'n ring waarbij ik dat heb, bij de andere heb ik dat niet... Ga dat ook maar eens proberen met die nagellak denk ik

Myrtje_

Berichten: 4158
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:42

Hier heb ik ook last van, bij de ene ring wel en bij de andere niet. Maar had een horloge die ook groen afgaf, toen had mn moeder het omgedaan en bij haar was het niet gebeurt..

noraahlover

Berichten: 2046
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:49

ik ga het dan ook maar eens proberen met nagellak, ben benieuwd of het helpt !

__baron__

Berichten: 1152
Geregistreerd: 15-04-05
Woonplaats: dedemsvaart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:15

bij mij gebeurt het ook altijd dat is standaard heb dus ook alleen maar goud om ik kan overigens ook niet tegen zilver of staal of iets dergerlijks alleen tegen goud... (vind vriendlief ook zo leuk )

geluksvogel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 29-12-05
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:18

ik heb dat ook en ben ermee naar een juwelier gegaan en die zei je dat dan allergisch bent voor nikkel!!! dus moet je niet meer ringen dragen zoals moetringen ofzoiets met je stemming en gewoon ringen zonder nikkel of silver of goud dus tsja jammer van je ringen maar ik draag nu sommige aan een ketting. heb je ze toch nog in gebruik