pijnlijke pols

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chris_Fire
Berichten: 1031
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: nuland

pijnlijke pols

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 15:14

Ik heb nou eigenlijk al een jaar last van mijn pols. Tussendoor is het poosje 'weg' geweest en kwam het alleen als ik verkeerd draaide ofzo. Nu sinds 2 maanden heb ik er dag en nacht last van, alleen soms iets meer dan anders. Als ik er een beetje mee draai, hoor je mijn botten van alle kanten kraken. Het is eigenlijk allebij de polsen alleen rechts meer dan links. Iets optillen gaat bijna niet want dat houden mijn polsen echt niet. Ja iets lichts wel maar als er een beetje gewicht bij zit, dan doet het echt teveel pijn. En na veel inspanning heb ik er paar uur zoveel last van dat het net lijkt alsof hij er elk moment af kan vallen. Iemand misschien idee wat dit kan zijn? We zijn 1 keer naar de dokter geweest omdat we toen ook ergens anders voor moesten, maar die zei er eigenlijk niet zoveel van. (dat was ook in de tijd dat het minder pijn deed).

groetjes margo

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:48

Ik zou ten eerste gewoon weer teug gaan naar de dokter.
Ik heb een overbelaste pols gehad en veel koelen hielp tegen de pijn.

Knakken is niet erg (heb ik ook zo vaak als ik door mijn knieƫn buig). Klinkt toch als een overbelasting. Nooit helemaal ontlasten want dan worden ze alleen maar zwakker, op den duur zelfs je polsen gaan trainen zodat ze sterker worden.

Des noods naar de fysio

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:21

Ga idd echt naar de HA dit klinkt niet erg lekker!
Zelf heb ik ook ernstig knakkende polsen maar heb er verder geen last van (behalve dat ik 2 maanden geleden mijn linker pols had gebroken met boarden:P)
Succes ermee!

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:58

ik heb een peesonsteking in mn pols (zie mn topic) en daar lijkt het wel een beetje op

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:04

fjordjes schreef:
ik heb een peesonsteking in mn pols (zie mn topic) en daar lijkt het wel een beetje op

had ik ook dat knakte ook nogal...en heb ook best lang geduurd van sept tot maart mag nu weer rustig wat gaan doen..nouja officieel want heb gewoon alles normaal gedaan, door en spuit werd t minder. dat gips heb ik ook maar paar dagen aangedaan..
zou gewoon terug gaan na je ha..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:37

Inderdaad naar de HA gaan en je niet laten afschepen!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:57

Ook voor peesontstekingen is koelen goed, opwarmen door bijv. verband is slecht en kan het juist alleen maar verergeren

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:15

Gewoon even langs de ha gaan.
Misschien is het overbelast of heb je een peesontsteking, de ha kan je dit vertellen en wat je daaraan kan doen.

Het gevoel ken ik wel. Ik heb mijn pols een tijd overbelast gehad en hij is nog steeds zwak. kraakt ook aan alle kanten en zit regelmatig vast

Chris_Fire
Berichten: 1031
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: nuland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 22:49

Als ik het koel, dan doet het alleen maar meer zeer en wordt dikker. Kan dit kwaad? Is het dan nog goed?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:49

Hoe lang en vaak koel je nu?

Naranga

Berichten: 1699
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: My house in the middle of the street

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 00:02

Ik zou gewoon even langs de fysio of ha gaan. Die kunnen er naar kijken en je dan vertellen wat het is en wat je eraan kan (laten) doen. Als je zelf gaat proberen heb je kans dat je juist het verkeerde doet. En zoals al gezegd, als je helemaal niets meer kunt/doet met je polsen zullen ze vaak alleen nog maar zwakker worden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 06:54

Ik heb het ook gehad en af en toe nog steeds, ook geen kracht en kan al helemaal geen druk zetten. Had het ook alleen met rechts, na een hele tijd aanmodderen kwam eruit dat ik een lichte vorm van RSI heb nooit opgekomen Wij dachten allemaal aan een peesonsteking, maar het is nu toch wel overduidelijk dat het met RSI te maken heeft

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 07:24

mijn dochter ging ziekenhuis in en uit en er is nooit iets uit gekomen, gelukkig is het wel minder geworden.

Chris_Fire
Berichten: 1031
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: nuland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 13:37

Cow_horse schreef:
Hoe lang en vaak koel je nu?


Gisteren heb ik 1 keer ongeveer 5 minuutjes gekoeld.

Morgenochtend heb ik afspraak met de huisarts. Ik ben benieuwd. Bedankt voor de tips.

Chris_Fire
Berichten: 1031
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: nuland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 22:34

De dokter dacht ook aan een peesontsteking. Heb pillen gekregen en moet met inspannen een zwachtel om. Hoop dat het beter wordt..

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:41

Heb het ook regelmatig.
Ben er mee naar de dokter geweest en die kwam er bij mij mee dat ik hem overbelast heb dan.
Dus naar de fysio ermee... en een brace erom...
Dan is het met een week weer weg, maar het komt om de zoveel tijd wel terug.
Vervelend, want je kan niks...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:51

Ben geen voorstander van een brace, aan de ene kant kan je het niet belasten en heeftie lekker rust, aan de andere kant als je hem langdurig gebruikt wordt je pols alleen maar zwakker.
(Leuk als je een fysio vriend hebt, die je alles haarfijn uitlegt )

Met sporten gebruikte ik hem als ik zwaarder ging trainen, licht trainen deed ik zonder om me pols juist sterker te krijgen, maar dat moet je wel goed opbouwen

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:30

Toen mijn zus haar pols flink overbelast had, kreeg ze een brace van de fysio.
Toen ik mijn pols overbelast had kreeg ik een brace van de dokter.


Ik denk het beste dat je kunt doen is naar de fysio gaan of met je huisarts overleggen.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:26

Ik had een keer peesontsteking gehad...was niet fijn
Had er best wel last van. Nu is het zo goed als over.
Ik moest gewoon koelen, als het echt erg pijn deed steunverband...en verder gewoon rust...