Migraine na auto-ongeluk?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Migraine na auto-ongeluk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 18:13

9 februari jongstleden heb ik een auto ongeluk gehad op de snelweg. Ik ben achterop een VW transporter geklapt, en heb een flinke klap in mijn nek gekregen. In eerste instantie deed het geen zeer, alleen had ik een pijnlijk scheenbeen.

Ongeveer een maand na het ongeluk kreeg ik aparte verschijnselen. Dat begon met tunnelzicht, een verlamd gevoel in mijn ledematen en coordinatieproblemen. Na ongeveer 3 kwartier trok dat weg, en liep het gevoel langzaam over in ontzettende hoofdpijn aan de rechtervoorkant van mijn hoofd. Hier heb ik verder de hele dag last van gehad en de volgende morgen had ik een zwaar gevoel in mijn hoofd. Ik heb mijn hele leven geen hoofdpijn gekend, vandaar dat het zo typisch is.

Toen ik na ging denken besefte ik me dat dit wel eens de symptonen van migraine konden zijn. Omdat mijn neef en tante ook migraine hebben, zou dit bij mij ook het geval kunnen zijn. Nu heb ik die aanvallen vaak op de laatste dag van gezinnen waar ik werk. Ik werk in de kraamzorg, waar ik vaak 8 dagen ben. En op dag 8, als het einde in zicht is, lijkt het wel of mijn lichaam aangeeft dat het zo genoeg is, en met migraine komt.

Nou is mijn vraag of je migraine over kunt houden aan een ongeval, en óf dit wel migraine is uberhaupt. Naar de huisarts gaan doe ik misschien binnenkort, maar tot die tijd wilde ik graag andere ervaringen horen.

Alvast bedankt.

Mi_Amore

Berichten: 14850
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:35

Kan het soms niet zijn dat je een wiplash hebt? Je hebt er de tekenen van... Ik zou hier echt niet mee wachten, ik zou naar de huisdokter gaan!

Het kan goed zijn dat ie je dan doorstuurd naar het ziekenhuis voor platen te laten nemen. Misschien is er iets geraakt, een kleine zenuw ofzo? Zou het zeker eens laten nakijken!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 10:20

Hier heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht. Ik heb net op internet gezocht, en ik heb inderdaad wel een aantal van de klachten van een wiplash. Ik denk dat ik toch maar eens naar de huisarts moet...

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:38

ik heb je een pm gestuurt .

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:50

Migraine krijg je niet zomaar. Het is genetisch of je hebt er aanleg voor. Je krijgt het dus niet zomaar na een auto-ongeluk.

Ik zou toch even langs de huisarts gaan, lijkt op een wiplash...

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:23

mijn broer had altijd hele erge aanvallen van migraine,heeft toen een auto ongeluk gehad,en is er sindsdien helemaal vanaf!!!!!
dus waarom zou het andersom niet kunnen??

debbiejansen
Berichten: 25
Geregistreerd: 04-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:20

heb je aan tbegin wel eens waas voor je ogen of druk achter de ogen ik we l namelijk ??