Hoe wisten jullie dat je zwanger was?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Hoe wisten jullie dat je zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 19:49

Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat het hier raak is!

Volgens mij is het nog wat te vroeg voor een test, zou over 2 weken pas ongesteld moeten worden.
Maar, wat opgezette borsten, raar/kramperig gevoel in mijn onderbuik, plotseling weer puistjes, humeurig, en vooral erg MOE

Mocht ik echt zwanger blijken te zijn, dan is het niet geplanned, maar voor ons allebei wel erg welkom

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 23:10

door een testje omdat ik altijd te ongeduldig was om mijn menstruatie af te wachten. Ik heb maandenlang van alles gevoeld (tot kotsen toe) terwijl er niks aan de hand was en uitgerekend met mijn zwangerschap heb ik dus tot week 6 helemaal NIKS gevoeld!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 09:16

hoe ik erachter kwam, nou eigleijk was me moeder het haha
ik zat op de bank en plotseling werd ik binnen een paar tellen doodziek, heeft een dag of 2 geduurt. Me moeder was op dat moment bij me thuis en die zei, ga jij even langs de apotheek voor een test. Dus ik, waarom dat, nou gewoon, je heb dat familie kwaaltje, ik had het, mijn zussen, jou zussen. En ja hoor, zwanger. Bij me dochter ging het precies zo. Volgens de dokter komt het , omdat me lichaam heftig reageert op het innestelen van de vrucht. Daarna een normale zwangerschap heb. Een normale bevalling en 1 stuit bevalling.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:34

Volgens mij kun je gewoon een test doen, hoor. Daar hoef je je menstruatie niet voor af te wachten.

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Re: Hoe wisten jullie dat je zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:39

MMaxje schreef:
Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat het hier raak is!

Volgens mij is het nog wat te vroeg voor een test, zou over 2 weken pas ongesteld moeten worden.
Maar, wat opgezette borsten, raar/kramperig gevoel in mijn onderbuik, plotseling weer puistjes, humeurig, en vooral erg MOE

Mocht ik echt zwanger blijken te zijn, dan is het niet geplanned, maar voor ons allebei wel erg welkom


Was het dan een ongelukje ofzo? Ja blijkbaar wel haha anders was het wel gepland En als het voor jullie beide welkom is: Gefeliciteerd dan alvast

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:06

Yorghos schreef:
Volgens mij kun je gewoon een test doen, hoor. Daar hoef je je menstruatie niet voor af te wachten.


Je moet in elk geval 1 dag overtijd zijn
(en dan nog kan het zijn dat je te weinig HCG hebt om positief te geven, en een week later pas positief test)

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Hoe wisten jullie dat je zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:16

MMaxje schreef:
Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat het hier raak is!

Volgens mij is het nog wat te vroeg voor een test, zou over 2 weken pas ongesteld moeten worden.
Maar, wat opgezette borsten, raar/kramperig gevoel in mijn onderbuik, plotseling weer puistjes, humeurig, en vooral erg MOE

Mocht ik echt zwanger blijken te zijn, dan is het niet geplanned, maar voor ons allebei wel erg welkom


Met deze klachten zou ik elke maand zwanger zijn. Ik zeg altijd dat ik vast mijn eisprong weer heb of vreselijk vruchtbaar ben

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Hoe wisten jullie dat je zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:05

kramp in je buik heeft met zwanger niets te maken, zou echt niet goed zijn.

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: Hoe wisten jullie dat je zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 17:06

marleen_usar schreef:
kramp in je buik heeft met zwanger niets te maken, zou echt niet goed zijn.


Nee, maar het is een ander gevoel dan normaal, nog niet eerder gebeurd dit trouwens...

Even afwachten dus nog, wel spannend hoor

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Hoe wisten jullie dat je zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:51

mijn borsten werden gelijk groter en je zag die blauwe aderen heel erg.

kamaron
Berichten: 2573
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: omg eindhoven

Re: Hoe wisten jullie dat je zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:55

marleen_usar schreef:
kramp in je buik heeft met zwanger niets te maken, zou echt niet goed zijn.

toch is het normaal hoor...
en ook logisch....je lijf veranderd veranderd van top tot teen....dus ook je baarmoeder

Ik wist het doordat ik kots en kostmisselijk was vooral snachts opeens....werd er zelfs wakker van,
SPIERPIJN in mijn borsten niet normaal meer....
en moe en vooral humeurig en jankerig.....
en na de test was het helemaal zeker

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:30

ik ging zitten op een tribune(was op een evenement) en ik voelde het!
echt belachelijk,want was nog niet eens overtijd,maar ik voelde het echt!!!!
kwam thuis,deed een test,negatief.
volgende dag werken(taarten bakken)werd kotsmisselijk van de lucht van vers gebakken appeltaart(ruikt toch echt lekker),toen ik thuis kwam weer een test gedaan,en jawel,die was wel positief!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:37

Test laten doen

Mijn nicht hoorde van haar dochtertje (2 jaar) dat ze zwanger zou zijn. MIjn nicht had zoiets van jaa zal wel. En wat blijkt, zij was ook echt zwanger

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:15

Ik had helemaal nergens last van, alleen af en toe een beetje moe, maar verder helemaal niks

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:21

Ik had ook nergens last van.Mijn moeder wist het eerder dan ik.We gingen in november naar Jumping Amsterdam en gingen daarvoor bij mijn tante langs die daar in de buurt woonde.Mijn tante belde de volgende dag mijn moeder en vroeg of ik zwanger was.Mijn moeder wist van niks maar mijn tante had een soort aura om mij heen gezien en zodoende dacht ze dat ik zwanger was en dat was dus ook zo Trouwens :Ik heb me de hele zwangerschap beter gevoeld dan ooit tevoren......

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 02:20

Mijn zusje kwam er achter omdat ze niet meer ongsteld werdt en haar borsten deden zeer en waren ook opgezet en ze at niet meer veel begon rare dingen te eten voorbeeld ze luste nooit een broodje pindakaas maar toen ineens wel en al van dat soort dingen

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:59

Maar soms kan het toch zijn dat je nog wel een keer ongesteld ofzo bent terwijl je al zwanger bent?

kamaron
Berichten: 2573
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: omg eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:01

QuijoSavan schreef:
Maar soms kan het toch zijn dat je nog wel een keer ongesteld ofzo bent terwijl je al zwanger bent?

ja idd
sterker nog die pas een maand 8 ofzo er achter komen....of pas als ze bevallende zijn...HELP zoiets zal je overkomen..

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:34

QuijoSavan schreef:
Maar soms kan het toch zijn dat je nog wel een keer ongesteld ofzo bent terwijl je al zwanger bent?


yep, ik heb regelmatig last van bloedverlies nu ik zwanger ben en na controle op van alles en nog wat blijkt dat het OF een probleem met de placenta is (niet te hopen dus) OF dat mijn hormonen in de war zijn en ik een soort menstruatie krijg. Zucht... en ik verheugde me zo op 9 maanden geen ellende met tampons en maandverbanden

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:16

Citaat:
Je moet in elk geval 1 dag overtijd zijn

Nee hoor je kan ook voor je NOD posi testen

Bij de 1e merkte ik dat ik pindakaas ineens niet meer lekker vond, mijn reukvermogen was zeer sterk (helaas is dit niet meer afgenomen en nu bij de 2e zwangerschap nog sterker)
En ik ben altijd heel erg op tijd met mijn menstruatie.,....die bleef uit dus dacht ga maar eens snel testen...BINGO!
Had het niet verwacht want we waren pas net een week of 6 bezig met oefenen ha ha.
Bij de 2e merkte ik het al heel snel..een week voor dat ik eigenlijk ongesteld moest worden...
Ook hier had ik het eigenlijk niet verwacht...we hadden net pas groen licht van de artsen....hup in 1 wip was het gedaan ha ha ha.

Zou nog ff wachten en over een week 2 als je ongi moet worden er ff een testje tegen aan gooien...

Succes!!

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:24

kan wel , ik heb zelf een dag voor mijn NOD positief getest. Maar, er zijn genoeg vrouwen die pas een week naderhand positief testen dus an sich kun je beter het geld besparen en nog even een paar dagen geduld oefenen of je uberhaupt ongesteld wordt. (zei degene die tien maanden lang voor de NOD al testte ). Officieel is het een dag na je NOD, omdat dan het HCG genoeg aangemaakt zou zijn (bij de een dus wel, bij de ander nog niet)

Joonsel

Berichten: 6748
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:29

MoonChloe schreef:
Test laten doen

Mijn nicht hoorde van haar dochtertje (2 jaar) dat ze zwanger zou zijn. MIjn nicht had zoiets van jaa zal wel. En wat blijkt, zij was ook echt zwanger


Toen ons mam zwanger was van mijn broertje (ik was toen ongeveer 1,5) zei ik ook: Mama, zit baby in he?
En ons mam en ons pap snapten niet dat ik dat wist, ze hebben het nooit verteld ofzo.
Wel apart...

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:36

Urielle schreef:
kan wel , ik heb zelf een dag voor mijn NOD positief getest. Maar, er zijn genoeg vrouwen die pas een week naderhand positief testen dus an sich kun je beter het geld besparen en nog even een paar dagen geduld oefenen of je uberhaupt ongesteld wordt. (zei degene die tien maanden lang voor de NOD al testte ). Officieel is het een dag na je NOD, omdat dan het HCG genoeg aangemaakt zou zijn (bij de een dus wel, bij de ander nog niet)

Ja dat klopt...als je geld wilt besparen dan moet je idd niet zo snel testen.
Hihi was jij er zo een die elke keer ging testen??
Ik vond het zonde van het geld ha ha...heb dus ook niet veel getest maar wel snel omdat ik zo dra ik zwanger was moest stoppen met bepaalde medicatie.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:41

Ja, ik vond het ook zonde, maar ik had die testen standaard in mijn badkamerkast liggen en elke maand was de verleiding weer te groot Maar vandaar dus ook mijn wijze en ervaren raad om het NIET te doen, die menstruatie komt vanzelf wel - of niet.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:50

Haha dan ben ik een vreemde...ik durfde niet eens een test te kopen ha ha ha ha maar uiteindelijk dus toch maar gedaan..