Hardloopvraag

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duvel91
Berichten: 873
Geregistreerd: 25-11-04

Hardloopvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 16:04

Heej,

Ik ga samen met een vriendin een hardloopschema volgen, omdat we graag wat meer conditie willen.

Maar nou staat er op de site waar ik het schema vandaan heb, dat je altijd 5 minuten warming up en cooling down moet doen.

Wie lopen er hier nog meer hard? Doe je een warming up en/of cooling down? Zo ja, wat doe je dan als warming up/cooling down?

Alvast bedankt .

(Dit schema willen we gaan volgen http://www.trimm.nl/els/schema.html )

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:31

Ik doe als warming up eerst een stukje op een lekker vlot/stevig tempo lopen naar de bossen. evenejtes een keertje mijn been spieren oprekken en dan begin ik met hardlopen.
Na het einde van het hardlopen maak ik een sprint en vanaf het punt waar ik begonnen was loop ik weer naar huis, eerst een klein stukje doorlopen en de laatste meters gewoon relaxt lopen

Veel succes met het schema!

odilia

Berichten: 1206
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Hongarije

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:54

Ik ga eerst als rustige warming up 10 min. fietsen. Dan een klein strukje joggen, rekken en strekken en dan maar hardlopen, ik bouw de thempo langzaam op tot dat ik op het eind een sprint inzet. Dan even weer rekken en strekken en dan op de fiets naar huis.
En nog een tip, let heel goed op je ademhaling tijdens het hardlopen. regelmatig in en uitademen. zo houd je het langer vol en is het beter voor je longen.

Veel succes!!

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:08

Hmm; dat schema ziet er wel goed uit.
Toevallig wil ik ook weer wat meer gaan hardlopen & heb ik een waardeloze conditie dus ga ik het ook maar is proberen met dit schema!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:43


lottehaf
Berichten: 146
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Hardloopvraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:09

ik loop ook hard en doe tussendoor vaak rek oefeningen om geen spierepijn te krijgen,
als opwarming doe ik ook rek oefeningen en na het rennen ook.
na het hardlopen is het goed om even rustig te gaan lopen net als wanneer je je paard gaat uitstappen, je kan dan even op adem komen en je koelt daardoor rustig af.