hoeveel verbrand je op de hometrainer ? nog meer afvallers?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

hoeveel verbrand je op de hometrainer ? nog meer afvallers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:47

ik ben sinds kort aan het sporten, ben al vanaf januari aan het afvallen en ben er inmiddels 11 kwijt en daardoor word ik steeds fanatieker met het sporten Ik sport thuis, heb een cross trainer staan waar de verbrande calorien op word aan gegeven maar op mn home trainer staat dat dus niet. Als je hem gewoon op een lichte/normale stand heb staan en dan heel snel fietst (richting spinning) hoeveel verbrand je dan per minuut? of per 10 min?

en verbrand je ook nog wat met situps? of is dat alleen om je spieren te trainen?


en zijn er nog meer bokkers aan het dieten? ik heb er nu 11 af en wil er nog zeker 19 af hebben

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: hoeveel verbrand je op de hometrainer ? nog meer afvalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:35


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:00

Ligt er maar net aan hoe hard je fietst, hoe je fietst interval, constant en aan je snelheid. Je vertelt het wel globaal maar elke hometrainer is anders.
Als ik op level 3 fiets en op de 70 zit qua snelheid en doe interval dan verbrand ik zo'n 130-150 calorieen in 15 minuten.

Ik fiets vaak op 5 maar das weer een ander verhaal

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:27

Kun je wel zien dat elke home trainer anders is. Als ik fiets fiets ik op level 10 en dan met een snelheid van 80 tot 90. Maar ik verbrand dan helemaal geen 130-150 calorieen. Ik mag blij zijn als ik net over de 100 zit in 18 minuten.
Gewoon op de hometrainer dan. Spinning is wel zwaarder.

rosanrosan

Berichten: 1227
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Amersfoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:36

Hoi!
Ik ben sinds kort aan het spinnen.
Ik vind het echt het einde (lijkt al een soort verslaving
Ik wil ook +/- 20 kilo kwijt.
Bij mij lukt het sporten perfect, ga er elke dag heen, 3x per week spinnen andere dagen fietsen/buikspieren trainen.
Wat mij alleen niet lukt is het op het eten letten..
Wat doe jij met je eten breitling? (Ik vind 11 kilo namelijk al heel goed!)

gr rosan

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 16:46

ik eet niet eens zo heel gezond want ik lust namelijk geen groente maar probeer gewoon zo min mogelijk te snoepen (in het weekend eet ik wel een paar chipies ofzo) en drink heel erg veel water. En het komt denk ik voornamelijk door het water drinken! en verder eet ik alleen wit brood omdat ik geen bruin brood lust en doe daar mager beleg op, eet ook vaak crusli met magere yoghurt of crackers met mager vleeswaren