Wie gaat er naar de sportschool?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Wie gaat er naar de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 18:58

- Wie gaat er allemaal naar een sport school?

- Wat voor een onderdelen doe je op de sport school? (bodypumping, aerobics, spinning enzv)

- En wat is de reden dat je naar de sportschool gaat? (afvallen, spier opbouw, conditie enzv)
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 20-04-06 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast: centrale topics mogen alleen na toestemming van de mods geopend worden.

plura
Berichten: 75
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Centraal sportschool topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:34

ik ga! Superleuk , heb daar altijd dolle pret. Niks zo leuk als die stress uit mijn lijf lopen, trappen, kloppen, steppen, etc en daarna lekker rustig moe (maar voldaan.... ).

Onderdelen die ik doe? Dagelijks : hmm, 30min. lopen op loopbandje, 10 min. roeien, 35min. fietsen (geen spinning, das andere training 2x per week), buikspieren om de dag én na dit alles doe ik spieropbouw : 1dag benen, 1dag armen en rug. (nog een 45min bij en alle toestellen staan ong. op 15-20kilo)

De reden....was eigenlijk om af te vallen maar na 5maanden is er 4.5kilo bij !! Ik zie er net hetzelfde uit, enkel mijn bovenbenen zijn breder/gespierder. Dus ik veronderstel dat ik meer spiermassa heb.......... en ik vind het gewoon leuk. De eerste 30min. niet maar eens ik goed bezig ben voel ik me goed en gezond.

En jij ?

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Centraal sportschool topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 22:17

Ik ga morgen voor de eerste keer! Daarom ben ik zo benieuwd wat andere doen...

niekie1967
Berichten: 310
Geregistreerd: 17-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:37

fietsen ,roeien,butterfly etc.
van alles wat om wat strakker te worden

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Re: Centraal sportschool topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:21

Hier nog een dagelijkse bezoeker!

Ik doe bodypump, combat, spinning, impact, en fitness.

Mijn doel is ontspanning, conditie-opbouw (basis voor mountainbike) en strakker worden. Ik vind het heerlijk en ga elke dag met veel plezier!

Fitness doe ik trouwens enkel mijn buik en benen, en soms schouders. Het meeste met een gewicht rond de 30-35kg.

plura
Berichten: 75
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Centraal sportschool topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:13

Wat is impact?

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:33

Hier ook een sportschoolganger
Ik ga 2 keer in de week. Ik train meestal zo'n anderhalf tot 2 uur per keer. Wat ik doen: 15 minuten fietsen, 15 minuten steps, 15 minuten loopband, kracht en heel veel buikspieren.
Doel: Strakker worden Helaas nog geen resultaat

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Centraal sportschool topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:34

- Wie gaat er allemaal naar een sport school?
Ik ga met een vriendin van me, 3x per week een uurtje

- Wat voor een onderdelen doe je op de sport school? (bodypumping, aerobics, spinning enzv)
Over het algemeen Cardio, soms doen we Bodyjam, Pilates of Bodycombat

- En wat is de reden dat je naar de sportschool gaat? (afvallen, spier opbouw, conditie enzv)
Voornamelijk conditie, maar ook omdat ik merkte dat ik begon uit te dijen en wil graag mijn figuur behouden

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Centraal sportschool topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:45

hier nog een sportschool ganger!
ga gemiddeld 4 tot 5x per week.
K doe dan 2x in de week body-combat
1x in de week pilates
Cardio fitness 3x
en krachttraining3x samen met de fitness
en powerplaten voor de fitness en als afkoeler na de fitness en de kracht

K trainde om af tevallen, nu vooral conditie en spieropbouw.
Fitness is vooral hele enden hardlopen op de loopband verschillend van 10 minuten tot 3 kwartier op het zelfde tempo (meestal tussen de 8 en de 10 kmph)
Krachtraining is alle spiergroepen. Rug rond de 50 kilo, benen verschillen per spiergroep van 34 tot 118 kilo, buik 43, armen tussen de 32 en 43 kilo

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Re: Centraal sportschool topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:40

plura schreef:
Wat is impact?


High impact...
Dat is mega zware training van 3 kwartier, waarna ik echt drijfnat ben. 3 kwartier met zeer hoge hartslag trainen. Doen ook altijd vrij weinig mensen aan mee trouwens.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:48

ik heb gefitnessed, ge tae bo'd en gespinned
maar ben weer een geblesseerd dus nu mag ik were alleen zwemmen

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Centraal sportschool topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 16:53

Ik ga 3 keer in de week fitnessen, en ik ga nou 1 keer in de week bodysteppen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re: Centraal sportschool topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:54

pubelia schreef:
- Wie gaat er allemaal naar een sport school?
Ikke Nu al 3 jaar

- Wat voor een onderdelen doe je op de sport school? (bodypumping, aerobics, spinning enzv)
Fitness (binnekort ga ik misschien over naar een andere sportschool en dan wordt het 1x per week pilates en 3x fitness)

- En wat is de reden dat je naar de sportschool gaat? (afvallen, spier opbouw, conditie enzv)
Afvallen nog niet eens qua gewicht maar meer wat van me heupen/zijkant buik weg (niet dat ik dik ben hoor). Een beetje spieropbouw (niet zoals mannen) en ook voor conditie


plura
Berichten: 75
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Centraal sportschool topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:10

Vraagje : kwamen jullie de eerste maanden ook een paar kilo's bij?
Ik ga nu ong. 3maanden 6x per week en er is 4.5kilo bij. Uiterlijk merk ik eigenlijk niks, zie er net hetzelfde uit.
Is dit normaal?

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:18

1x in de week. eerst 20 minuten hardlopen, daarna wat kracht onderdele, van zoveel mogelijk spiergroepen. Mijn earobe/landurige uithoudingsvermogen train ik thuis met hardlopen in de bossen verder. Mijn doel is voornamelijk spieren opbouw.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:29

Ik zou wel naar een sportschool willen, en dan voor de groepslessen (bodypump e.d.) maar het is hier zoo duur. Bij de sportschool hier betaal je iets van 40 euro voor 1 keer in de week sporten. Nu zou ik zowiezo twee keer per week willen, maar dit wordt me echt te duur. Helaas.

Fitness is minder mijn ding. Paar keer gedaan, maar ben te snel afgeleid en verveel me snel.

Thats_Me

Berichten: 10954
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:53

ik ga ongeveer 2 keer per week samen met een vriendin. We doen dan cardio. Ik begin met fietsen, daarna steppen of loopband. Roeien 1-2km. Buikspieroefeningen. En ik eindig vaak op de loopband om even uit te stappen.
Vind het leuk gewoon lekker bezig zijn heerlijk!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re: Centraal sportschool topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:52

plura schreef:
Vraagje : kwamen jullie de eerste maanden ook een paar kilo's bij?
Ik ga nu ong. 3maanden 6x per week en er is 4.5kilo bij. Uiterlijk merk ik eigenlijk niks, zie er net hetzelfde uit.
Is dit normaal?


Vaak kom je inderdaad iets aan, omdat je spierweefsel kweekt

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: Centraal sportschool topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:57

ik ga 1 of 2 keer in de week en doe fitniss, vooral conditieopbouw en spieren omdat ik erg pfeiffer heb gehad en nu weer wil proberen een beetje conditie te krijgen. Ik wil ook wat afvallen, maar daar sport ik nu eigenlijk nog te weinig voor, maar op dit moment kan ik gewoon niet meer dan dat ik nu doe, dus dat is wel vervelend.

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Centraal sportschool topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 22:10

Ik betaal (zonder club kosten) 47 euro per maand. En ik kan 7 dagen in de week terecht ieder uur dat ze open zijn...

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:47

Ik begin met cardio training, fietsen, hardlopen en steppen en daarna ga ik verder met een stuk of 10 apparaten waarbij het complete lichaam getraind wordt.
Ik heb niet een specifiek doel voor ogen, ik ga omdat ik het gezellig vind en daarbij is het natuurlijk goed voor je.

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:48

Ik wil graag beginnen, maar ik wil niet in mijn eentje :S Wie wil er met mij mee??

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:09

Ik ga nu sinds twee maanden naar de sportschool en vind het echt super. Dat had ik zelf overigens nooit gedacht. Ik vond mezelf helemaal geen sportschool typetje.
Ik ga nu 2 a 3 keer per week en dan altijd heel verschillende dingen.
- Bodyshape
- bodystep (maar sinds de nieuwe release kan ik het niet meer bijhouden )
- bodypump
- bodybalance
- freestep
- Cardio (harlopen, fietsen, roeien) Vooral roeien vind ik geweldig, want de calorieen vliegen eraf.
- en vanmorgen ben ik de eerste keer gaan hardlopen (buiten) met de eigenaresse van de sportschool en dat wel ook helemaal leuk.

Ik betaal nu nog 32 euro per maand en dan kan ik onbeperkt gaan (24/7) Vanaf komende maand gaan we terug naar 29 euro omdat de sportschool wordt opgenomen in ons bedrijfsfitness plan.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:56

Ik ga in mei naar de sport school

MaiMai

Berichten: 1222
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:58

Ik ga bijna elke dag naar de sportschool. Ik volg steps en eleikopump, een soort bodypump, en ga nu een les ontwikkelen met een BOSU. Verder fitness ik veel, met name voor mijn conditie...