na het paardrijden verschrikkelijke pijn

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

na het paardrijden verschrikkelijke pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 07:28

Als ik heb paardgereden.. Heb ik verschrikkelijke pijn aan mijn linkerbeen.. .vooral mijn knie en enkel..

Rechts heb ik er helemaal geen last van..

Weet iemand wat dit kan zijn? Zelf dacht ik dat ik die hak te hard uitdruk.. want toen ik hem omhoog deed was het over..

Iemand tips?

Weet niet of het hier goed staat

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:14

Probeer je been iets meer te ontspannen. Druk je je hak zover uit omdat je beugelriemen te kort zijn? Geen geforceerde houding aannemen dus. Probeer anders als je tussen door lang geeft je voet even uit de beugels te doen. Kan je niet een herinnering op je hand zetten? dan zie je het met rijden en ontspan je misschien vaker en sneller. Ook geen knellende delen aan met rijden?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:21

dat heb ik ook wel eens in mn enkel aan de rechterkant, heb het niet altijd, maar soms wel en als ik er dan afstap is het over..

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 17:24

Nou vandaag weer gereden.. waren de beugels ongelijk (verklaard al een hoop) toen goed gedaan.. Was het toch nog aardig lastig.. Zelf heb ik het gevoel dat ik ze inderdaad te hard uitdruk.. en beugels uit werkt heel even.. maar daarna niet meer

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:15

Misschien even bij je instructrice aangeven? Laat die of iemand anders eens kijken hoe je op je paard zit. Ik denk zelf dat je houding niet helemaal goed is.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:49

Heb je ook al eens laten nakijken of je benen wel de gelijke lengte hebben? Dan kun je nog je beugels gelijk hebben, als je benen dat niet zijn zit je nog scheef/heb je meer druk op het ene been, vergeleken met het andere.
Heel veel mensen zijn scheef, zonder dat ze het weten. Laat het maar eens nakijken...

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 06:58

nou ik weet dat mijn linkerbeen 1 cm korter is.. Maar weet niet of 1 cm wat uitmaakt? Ik had het aan mijn instructrice gevraagd en die zei dat ik mijn hak te hard uitdrukte

EvaSuzanne

Berichten: 822
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:53

Het kan ook uit je rug komen denk ik. Als je je bekken niet goed ontspant dan kan er best iets van een zenuw klem komen te zitten lijkt me. Idd even aan je instructeur vragen of je wel goed recht en ontspannen zit.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:15

Als ik op een bepaald zadel rij, krijg ik ook last van mijn enkels en knien. Ligt het daar niet aan?

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:16

O ik zie nu dat het alleen links is

ehm tja flink gebruik maken van de spiegels en je beugels een gaatje langer maken denk ik.