Vocht vasthouden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Vocht vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 18:15

Ik hou sinds een paar dagen weer ongelofelijk veel vocht vast, voel me net een ballon! Ik drink genoeg en eet niet zout. Kan iemand mij vertellen wat vochtafdrijvend is? Mijn moeder zei iig al peterselie, maar ja, dat ga je ook niet even zomaar eten!

Tips zijn erg welkom!

xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:01

pff ik weet echt niet wat vochtafdrijvend is.. Misschien moet je toch iets meer drinken?tenminste 2 liter..
sorry meer tips heb ik niet

mangolien
Berichten: 20
Geregistreerd: 31-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:54

veel ananas eten is ook vochtafdrijfend. en volgens mij aardbeien ook want als ik die eet moet ik ook altijd meer naar het toilet.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 03:28

groene thee is vochtafdrijvend
en bier

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 06:24

solidago van Vogel werkt heel goed.

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Vocht vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:44

Asperges. sellerie zijn natuurlijke vochtafdrijvers.

Je kunt ook kelp(zeewier) tabletten halen bij de drogist.

Succes ermee.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:07

Ook proberen de oorzaak op te sporen. Kan hormonaal zijn, kan lever zijn, kan hart zijn.
Verder is het normaal om vlak voor de menstruatie vocht vast te houden, je kunt wel twee kilo zwaarder worden!
Teveel vochtafdrijvende middelen gebruiken kan leiden tot overbelasting van de nieren. Dat is voaral zo als je aan pillen gaat, al zijn die van natuurlijke dingen samengesteld. Nooit te lang achter elkaar gebruiken.

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 13:43

Lusitana, dat weet ik, maar ik zit er nu precies tussenin! Pillen begin ik echt niet aan. Groene thee dacht ik zelf ook al, maar wist het niet meer zeker. Dat zal ik iig eens gaan proberen!

Oorzaak, ik vermoed dat het te maken heeft met alle gebakjes die me worden aangeboden de laatste dagen. Ik eet op zich aardig gezond, maar deze kan ik toch niet weerstaan. Het probleem is alleen dat ik me dus later minder goed ga voelen. Ik weet van mezelf dat mijn gal een zwak punt is, maar wat dat met vocht te maken heeft?

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:20

Ik bedoel ook de zuiver natuurlijke pillen die ananas extract bevatten bv, dat lijkt dan onschuldig, maar ook die kunnen voor overbelastig van de nieren zorgen.

Vocht vasthouden wordt ook wel eens in verband gebracht met hoge bloeddruk.

Misschien toch even een bezoekje aan de huisarts als het na de menstruatie en liters groene thee drinken nog niet weg gaat

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:31

Slechte nieren kunnen ook zorgen voor vochtvasthouden.

Het is dus verstandiger om even langs een huisarts te gaan en erachter te komen waar het vandaan komt. Voordat je allemaal middeltjes gaat eten/drinken.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:32

Maar is het wel vocht wat je vasthoudt na al die gebakjes? Als ik zelf last heb van vocht (dikkere vingers, polsen en enkels) dan drink ik een paar dagen brandnetelthee. Ik heb dan de versie met zoethoutwortel erin voor de smaak.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:34

idd minder koolhydraten eten, daardoor houd je ook vocht vast. Ik had in Amerika hele goede pillen, maar die zijn hier vast niet te krijgen