smetvrees

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
andrea37
Berichten: 118
Geregistreerd: 28-05-05

smetvrees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 20:44

mijn schoonzuje heeft smet vrees, we hebben geen contact meer met haar, het rare is dat ze niet schoon op haar zelf is ze gaat maar 1 keer per week in bad want anders word haar bad vies en gaat ergens anders naar de wc bv in een sporthal zo blijft haar wc schoon ze verschoont haar bed niet doet er telkens een nieuwe hoes om om de kussensloop heeft ze een vuilnis zak omgedaan ze wil niet geholpen worden want ze mankeert niks alleen heeft ze wel 2 kinderen thuis die gepest worden dat ze stinken het is erg triest heb hulp voor de kinderen gevraagd alleen word er niks mee gedaan wie herkent dit probleem en kan mij meer vertellen ik kan nog veel meer over haar schrijven maar dan ben ik morgen nog bezig

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:14

ooooooooooooooo die heeft dringend hulp nodig. Al was het enkel voor de kindren. Hoe denkt haar man erover? En volgens mij als je dit aankaart op school, dan kunnen die stappen ondernemen voor de kinderen. Maar ik weet niet of je daar op zit te wachten.En wat doet de rest van de familie (jou en haar kant)

Druif_01

Berichten: 8845
Geregistreerd: 04-11-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:58

nou ze heeft in ieder geval dringend hulp nodig (leestekens plaatsen zou wel zo prettig lezen ) ze moet eens naar de huisarts stappen, maar dat moet ze wel zelf doen, en de vraag is of zij dat wel wil....

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:09

Ik zou dit eens met haar man overleggen of de kinderbescherming bellen. Een ouder met zo'n stoornis MOET geholpen worden, daarbij is willen geen optie.

Heb je echt het beste met ze voor en wil haar man niet ingrijpen? Bel dan zelf het maatschappelijk werk of de kinderbescherming.
P.s. als het echt zo is dat de kinderen stinkend op school komen, wat doet de school daar dan aan? Die hebben ook een meldingsplicht bij vermoeden van kindermishandeling of verwaarlozing.

xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

Re: smetvrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:18

Citaat:
maar dat moet ze wel zelf doen, en de vraag is of zij dat wel wil....
In dit geval hoeft ze het niet '' zelf '' te doenn want het schaad ook haar kinderen...En aangezienn ze zelf die verantwoordelijkheid niet meer neemt ze goed te verzorgen(off iig optijd douchen/en kleren enzo)..denk ik echt dat er hulp gezocht moet worden voor haar heb het er idd over met haar man

Manderino

Berichten: 1309
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:56

Ik heb niet echt smetvrees gehad ,nou ja beetje mischien dan .
Ik hoorde een tijdje terug dat de buikgriep " heerste" ik ben al zo bang om kotsen . en me moeder zij vanne ja gewoon goed je hande wassen als je naar wc bent geweest enzo en als je wat gaat eten ook ,koekje etc . maarja ik steeds vaker m,n handen wassen ,ook op school .
na een tijdje waren m,n handen uitgedroogd ,allemaal kleine schilfertjes enzo . echt eng gewoon . En ook had ik ook wel is ,als ik naar de wc ben geweest goed m,n handen wassen want anders is het vies voor de mensen om m,n heen .maar nu ben ik wat makkelijker geworden haha ,en zien m,n handen er weer goed uit

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:17

Oh wat sneu

Professionele hulp lijkt me op z'n plaats.

ellepel

Berichten: 47431
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: smetvrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:12

kan ze geen hulp in de huishouding krijgen?
iemand die 1x per week de boel komt schoonmaken?

zo hoeft ze zelf geen vieze dingen aan te raken en blijft de boel redelijk schoon

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:17

Jammer dat TS zelf niet meer reageert...

ellepel

Berichten: 47431
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: smetvrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:28

ik zie nu pas dat t al een wat ouder bericht is.

Manderino

Berichten: 1309
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:18

Wel sneu voor haar

ikke17
Berichten: 756
Geregistreerd: 27-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:21

Wij hadden een buurvrouw met smetvrees, als ik daar met haar dochtertje speelde moest ik altijd andere kleren van haar dochtertje aan en andere sokken, handen wassen etc. als ze bij ons kwam kwam ze met schoonmaak handschoenen en dr eigen kopje, kind mocht alleen uit pakjes drinken en met een servetje er omheen etc, etc, om gek van te worden!