Blauwe handen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
allie_mootje
Berichten: 398
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: zuid-holland

Blauwe handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:00

Klinkt misschien raar maar de laatste 2 a 3 maanden worden mijn handen telkens blauw eerst had ik het niet door alleen andere zeiden het dan altijd tegen me en vroegen of ik het koud had ofzo.
Maar nu ik er op let is het toch wel vreemd. Gewoon wat ik ook doe je ziet ze gewoon blauw voor je ogen worden.
Ze zijn ook koud ik denk dat dat ook de reden zou kunnen zijn dat ze blauw worden maar het is ook als ik binnen zit en me lichaam is warm ben ook goed aan gekleed. Zelfs met gymen op school dan ben in beweging krijg je het warm maar me handen blijven koud en blauw.
Onder het paardrijden in de binnenbak. Nu achter de computer, zelfs als ik naast een kachel zit.
En van de week ging het nog even wat verder ik kwam onder de douche vandaan en moest over 10 min eten.
Geen tijd meer om me op temaken, dus ik zit beneden gewoon warm lichaam nog van de douche zegt me moeder opeens wat ben je blauw in je gezicht? en dan heb ik ook die blauwe handen.
Ik ben wel benieuwd of ook iemand van jullie het heeft of dat iemand misschien weet wat de reden kan wezen.

Groetjes Moniek

x_Charlie

Berichten: 2890
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:02

Ik heb ook weleens blauwe handen. Als ik het koud heb dan alleen. Ze zijn dan zelfs een beetje paarsig! Ik heb altijd last van koude handen...

KiekKiek

Berichten: 740
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: NH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:04

ik heb ook last van koude blauwe handen, alleen als ik het koud heb hoor, wel rot hoor

malouuu

Berichten: 1370
Geregistreerd: 24-01-06

Re: Blauwe handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:06

mijn handen worden heel snel blauw, ligt aan de doorbloeding

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:30

Ik heb ook heel snel koude/ blauwe handen. De dokter zei dat het met mijn doorbloeding te maken had en dat ik wisselbaden moest nemen. Moet je eerlijk zeggen dat ik dat nog steeds niet heb geprobeerd...

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: Blauwe handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:54

Ik heb het ook heel vaak, heb ook bijna altijd koude handen/voeten en ik heb het over het algemeen enorm snel koud (zit heel snel te rillen en krijg dan een blauwe mond enzo ).
Het heeft heel vaak te maken met een slechte doorbloeding, wat je kunt proberen is meer sporten en je handen juist met koud water wassen.
(bij mij helpt het niet echt zomer is het enige wat werkt!)

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:55

Ik heb ook wel eens gehoord dat het met doorbloeding te maken heeft. Mijn pa heeft wel eens een paar topjes van zijn vingers afgezaagd die er later aangezet zijn. Bij hem worden die ook snel blauw.

verootjoo
Berichten: 35667
Geregistreerd: 19-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:30

Dat is idd een doorbloedingsprobleem . Daarvoor moet je je bloedvaten 'trainen'. Dit kan door middel van wisselbadennemen voor je handen.

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:30

Een vriendin van mij krijgt buiten altijd helemaal paarse handen, maar dat komt door de kou...