Allergisch voor melk

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Allergisch voor melk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 22:11

Iedere keer als ik iets gegeten of gedronken heb waar melk in zit krijg ik heel erg buikpijn. Net of m'n buik helemaal opblaast, zelfde buikpijn als dat je ongesteld bent. Echt niet fijn dus.
Mijn moeder is allergisch voor melk. Toen ik zei dat ik steeds buikpijn krijg van melk vond ze dat ik me aanstelde omdat zij ook allergisch is voor melk. Ze zei dat dat heus niet van de melk kwam en dat ik niet moest zeuren.
Ik probeer zo min mogelijk melkproducten te drinken en te eten, maar dat gaat niet altijd omdat ik het 'stiekem' moet doen.
Wat vinden jullie dat ik hiermee moet?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:17

Toch even langs de HA voor een allergietest, lactose-intolerantie kan bij mijn weten best erfelijk zijn dus het kan heel goed dat jij het ook hebt. En als je zelf merkt dat je last krijgt inderdaad zo weinig mogelijk zuivelproducten eten.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:51

ik heb precies hetzelfde en het is idd duidelijk van de melk, wanneer ik 1 glas melk drink heb ik er al last van, behalve bij gekookte melk, ik denk datr het 'vervelende stofje' dan doodgekookt is ofzo. ik drink dus absoluut geen melk en wanneer ik heeeeel veel zin heb, drink ik een minislokje puur voor de smaak.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:56

Ik heb er ook last van, maar niet bij yochur of karnemelk. Om een of andere reden heft het zuur het weer wat op ofzo. Ik ben gewoon overgeschakeld op soja melk en geitenmelk.
Geitenmelk smaakt trouwens nauwelijks anders. Sommige mensen trekken hun neus op als je het woord "geitenmelk" zegt, maar die hebebn het nog nooit geprobeerd!

Oh, en sojamelk is veel gezonder, zit veel meer in dan koeienmelk, dus ene goede reden om tegen je moeder te zeggen dat je dat liever hebt!

Over sojamelk:
http://www.soya.be/nl/sojamelk.php
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 21-04-06 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:57

Ik heb een spastische darm en kan ook moeilijk tegen zuivel...
Ik eet daarom ook zelden ijs of vla na het eten...

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Re: Allergisch voor melk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:13

ik was vroeger ook allergisch voor melk enzo,

Moest toen aan de sojamelk, ontzettend vies!
maarja ik moest toch wat,maar als je aan de soja gaat,
probeer dan de soja chocomelk of sojayogi die zijn nog wel te drinken.

Ik ben gelukkig over die allergie heen gegroeid en heb nu nergens meer last van. *klopt af.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:34

Als ik een glas melk drink krijg ik ook gelijk helemaal buikpijn enzo. Bij chocomel heb ik dat ook wel, maar dan minder.

Ik had ook gehoord dat melk in feite helemaal niet goed voor je is (alleen voor baby's) dus ben er maar helemaal mee gestopt.

Ohja, wist je dat er in 1 pak melk ongeveer 1 vingerhoedje pus zit gemiddeld?? De melkkoeien hebben eigenlijk vrijwel altijd ontstoken uiers vanwege het vake melken en hierdoor komt er pus mee... Lekker he!! Was voor mij ook voldoende om de melk maar te laten staan haha.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:37

Ik heb het ook, mijn moeder en oma ook. Volgens mij is het dus ook erfelijk. Ik krijg echt vreselijk jeuk op mijn hoofd na het eten van een melkproduct en krijg ook blaren op mijn voeten.

Ik lust dus absoluut geen glas melk meer, hoewel ik vroeger heel veel dronk. Tosti's kan ik niet laten staan dus eigenlijk mag ik niet klagen

Omg is dat van dat pus waar? Weet je meteen weer waarom je geen melk wil drinken
Laatst bijgewerkt door EvaC op 21-04-06 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrtje_

Berichten: 4158
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:39

Probeer eens sojamelk ipv 'normale' melk.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:42

Stacey schreef:
Ik had ook gehoord dat melk in feite helemaal niet goed voor je is (alleen voor baby's) dus ben er maar helemaal mee gestopt.


Klopt, ken jij een ander zoogdier dat na zijn babytijd nog melk blijft drinken? Ik zeg niet dat het ongezond is maar het is eigenlijk wel heel vreemd.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Allergisch voor melk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:06

garfieldjuh schreef:
ik was vroeger ook allergisch voor melk enzo,

Moest toen aan de sojamelk, ontzettend vies!
maarja ik moest toch wat,maar als je aan de soja gaat,
probeer dan de soja chocomelk of sojayogi die zijn nog wel te drinken.

Sojamelk van tegenwoordig is niet meer te vergelijken met die van vroeger!!! Is echt wel goed te drinken nu en er zijn ook soja drankjes met allerlei smaakjes.

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Allergisch voor melk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:38

Ik heb precies hetzelfde, vooral na melk en ijs. IJs kan ik al helemaal niet meer normaal eten (nouja, ijs van melk dan he, waterijs wel !)
Ik probeer gewoon zo min mogelijk producten te eten waar melk in zit. Al gaat het bij sommige producten wel goed, yogurt en yoghi kan ik namelijk wel gewoon drinken, niet teveel natuurlijk (dan gaat het wel fout) maar 1 glas/beker daarvan per dag gaat wel .
Verder neem ik geen melk meer. Zelfs van pannenkoeken krijg ik last, dus nu voortaan maar pannenkoeken op waterbasis !

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:24

Ik ben er gelukkig overheen gegroeid, maar het scheelde niet veel of ik was er door die koemelkallergie niet meer geweest. Het was nog niet zo bekend en mijn moeder werd afgescheept met 'Ach mevrouw, 1e kindje zeker. Maakt u zich maar niet te veel zorgen...'. Tot er een arts kwam die er wèl vanaf wist.

JessieVD
Berichten: 178
Geregistreerd: 23-11-05

Re: Allergisch voor melk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:07

Er is wel een groot verschil tussen lactose-intolerantie en koemelkallergie. Ikzelf ben 100% lactose-iontolerant en kan dus niet 1 molecule melksuiker verteren. lactse is de melksuiker. Als je buik helemaal opzwelt na het drinken van melk, en dan vooral het deel boven je navel en het voelt alsof je gaat ontploffen en je niet weg kan van de pijn... dan heb je waarschijnlijk hetzelfde... Natuurlijk bestaat dit in graden en zijn er mensen die wel een bepaalde hoeveelheid kunnen verteren.... nuja in mijn geval ben je daar niet veel mee, je moet je maar eens bedenken welke voedingsmiddelen allemaal lactose bevatten...
Moest ik jou zijn, ik zou een ademtest laten doen, dan weet je het zeker... dan moet je op een lactosevrij dieet en dan heb je nooit meer last behalve als het ergens inzit terwijl het niet op de verpakking staat, zoals bv ketchup van heinz, ja ketchup, dan heb je hetzelfde probleem weer...
hoe het zit met koemelkallergie weet ik niet... maar wat betreft lactose ben ik een expert ondertussen :p
als je er wat over wil vragen mag je me altijd pm'en hoor

iig succes ermee!