Ik voel me zo min, pfff

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Ik voel me zo min, pfff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 11:02

Hey,
Ik heb een tijd lang (een jar) thuis gelopen door depressie en doordat ik een eetprobleem heb en daardoor niet goed kan leren en werken. Nu heb ik sinds twee weken weer een ban van 4 dagen bij de action. Gewoon om tussen de mensen te komen en weer wat te doen te hebben. Maar ik voel me nou nog niet bepaalt lekker. Ik voel me namelijk zo opgelaten als ik achter de kassa sta en e staat een rij, dan krijg ik echt de zenuwen en schiet ik in de stress. Heb ook het idee dat ik erg langzaam ben. Ik schiet helemaal in de stress als er jongeren in de winkel komen en ben bang dat ze me gaan lopen jennen. (heb een heel erg pestverleden waar ik niet overheen ben nog, ben 19jaar) Terwijl ik daar gewoon boven moet staan. En soms komen er mensen binnen die ik ken van vroeger die mij hebben getreiterd en dan ben ik gelijk dat meisje weer van vroeger.. Voel me dan heel min over mezelf, en ook heel erg min omdat ik dus doorat ik nog niet kan leren, bij de action moet werken (vinden jullie de action een 'mindere' winkel?) Ik ga wel weer leren, maar dat kan nog wel een poosje duren. (Tot ik beter ben ) En we gaan nu ook de drukke periodes krijgen met de meivakantie en zomer, dus zie daar erg tegenop. Wat te doen en hebben jullie een beetje tips? En zijn er meerdere die hier last van hebben? Ik hoor het wel!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:07

Imka ik kan je niet echt helpen omdat ik zelf geen ervaring heb met depressie.
Maar snap wel dat je jezelf er goed onzeker door kan voelen als je een vervelende jeugd hebt gehad qua pestmomenten.

Ik heb zelf ook ooit in een winkel gewerkt (Albert Heijn) en als het dan wat drukker werd aan mijn kassa vond ik het ook weleens wat spannend worden. Alleen ik heb mezelf aangeleerd dat ik toch niet sneller kan werken en dat mensen gewoon moeten wachten. Vaak gaan er dan ook meerdere kassa's open en gaat de drukte vanzelf weg.
Vinden mensen het vervelend om te lang op je te wachten dan moeten ze maar in een andere rij gaan staan en neem dat niet persoonlijk op. Denk maar zo dat die mensen gewoon geen geduld hebben.

Verder is de Action niet een 'mindere' winkel. Ik ga regelmatig naar de Action omdat ik het een leuke winkel vind om rond te kijken en vaak ook iets te kopen.

Het is toch super dat je weer gaat proberen om te werken, geef jezelf langzaamaan de kans en krijg wat meer zelfvertrouwen dan komt dat allemaal wel goed.

Heel veel succes.

kidding

Berichten: 536
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: emst

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:08

JE MOET TROTS ZIJN DAT JE DAAR WERKT ,TREK JE NIKS AAN VAN DIE ANDERE MENSEN.iK VIND HET EEN ERG LEUKE WINKEL EN ABSOLUUT GEEN MINDERE ZAAK ,BEN BLIJ DAT IE IN ONS DORP ZIT!!!JE MOET MAAR ZO DENKEN WAAROM IS HET ER DAN ZO VRESELIJK DRUK ALS HET EEN MINDERE ZAAK IS .!!!!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Ik voel me zo min, pfff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:09

ik wil als eerste tegen je zeggen,heel dapper dat je weer werkt.
dat is echt een stap in de goede richting!

en je moet je nooit,maar dan ook nooit minder voelen dan een ander,echt nooit.

ik zit er zelf ook best mee dat ik me soms minder voel dan een ander,maar dan schudt mijn vriend me wakker en dan heb ik heel goed door dat het gewoon niet waar is.

als er mensen binnenkomen die je gaan jennen..........niet op reageren,niet naar kijken,niet tegen praten.
als mensen jou zo behandelen,verdienen ze geen respect van je.
bedenk jezelf dat zíj de trieste figuren zijn,en jij niet!

mocht je nog verder willen kletsen,je mag PB-en

en houd altijd in je gedachten,dat mensen die pesten zelf ook heel onzeker zijn

en de action is absoluut geen mindere winkel,ik kom er graag hier in amsterdam!

Mayra_

Berichten: 1989
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Ik voel me zo min, pfff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:15

Ik vind het ook heel dapper van je dat je zo goed doorzet! En je bent echt niet minder als een ander hoor !

Verdere reacktie's/tips zijn hier eigenlijk al gegeven. En waarom zou aktion een "mindere winkel" zijn? Het is er bij ons altijd onwijs druk! Blijkbaar denken andere mensen er ook niet zo over .

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Ik voel me zo min, pfff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:46

Wees trots op jezelf!
Je hebt nu al zoveel bereikt, sta daar bij stil, dan komt de rest vanzelf wel.

Wees trots omdat jij dit baantje hebt gekregen, en niet die stomme jongeren die daar rondlopen.

Wees trots omdat je weer in staat bent om aan het werk te gaan, wees trots, want het gaat de goede kant met je op!

Wees trots dat jij op die stoel zit achter de kassa, moet je eens kijken hoeveel mensen er voor jou gekomen zijn

Wees trots dat jij al die mensen kunt helpen (ook als het druk is), als jij hier niet had gezeten was de rij nog veeel langer geweest.

Wees trots omdat jij al zoveel geleerd hebt daar, en heb er vertrouwen in dat die snelheid nog wel komt, als je er wat langer werkt.

Houd dit in je hoofd als je het even niet ziet zitten. Maak van elke negatieve gedachte die er in je hoofd rondspookt een positieve gedachte.

Nu klinkt het misschien of ik alles heel goed weet, en nooit onzeker ben, maar dat is minder waar.
Ik heb zelf ook een pest-verleden, en ik voel me vaak onzeker, vooral bij mensen die ik niet ken.
Gelukkig gaat het steeds iets beter met me, hoewel ik daar wel jaren over gedaan heb. (ik ben 19)
Het lukt mij ook zeker niet om altijd postitief te denken over mezelf, maar ik probeer het wel.


Als je hier verder over wilt praten kan dat ook via pm.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:54

Meid wat goed dat je nu in een winkel werkt. En dan al 4 dagen per week. Getuigd echt van doorzettingsvermogen.

Ook vind ik de Action geen minderwaardige winkel. Juist een leuke snuffelwinkel. En aan de drukte te merken als ik in de Action ben vinden veel meeer mensen het een leuke winkel, zelfs de pesters.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:04

Dat baantje is een goede stap, en de eerste weken is het vaak nog een beetje onwennig, daar moet je je niet te druk over maken!
Voor je het weet ben je daar helemaal thuis.
Heb je ook hulp om aan je zelfvertrouwen ed te werken?

imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 19:14

ja, zit al in therapie voor mijn eetprobleem/zelfvertrouwen

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re: Ik voel me zo min, pfff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:01

Als je in de stress schiet, probeer van te voren tegen jezelf te zeggen dat het sneller gaat wanneer je gewoon rustig bent.

Je bent zeker niet minder dan wie dan ook hier. Ik geloof dat je een geweldige meid bent. Daar moet je trots en zuinig mee zijn.

maffe_moses
Berichten: 137
Geregistreerd: 24-04-06
Woonplaats: Apeldoorn.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:10

ik ben 13 jaar en ben ook erg gepest,.. heb er soms nog steeds last van en ben erg verlegen.. ik kom ook de jongens en meisjes af en toe tegen die me flink hebben getreiterd! het is iets wat je moet verwerken en wat tijd nodig heeft,.. praat erover met anderen dat helpt echt! ookal ben je 19, dit moet je weer rustig opbouwen en super dat je weer werkt! dat is al weer een stap nu rustig stapje voor stapje vooruit gaan! neem de tijd!!

kadansjee

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Apeldoorn/Kootwijk, studerende in Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:31

mensen die pesten voelen zich gewoon heel onzeker overzichzelf en pesten daarom andere.. dan wordt hun eigen zwakte nie getoond en hoeven ze ook niet bang te zijn dat ze zelf gepest zullen worden.. het zijn gewoon zielige mensen die geen raad met zichzelf weten en zich geen houding weten te geven.. daarom gaan ze pesten dan is het iig uitgesloten dat hun het pispaaltje worden!!!!!
Dus die mensen zijn minder dan jou!!! en jij niet minder dan hun!!
Die mensen hebben een probleem met zichzelf en later in hun leven komen zichzelf heus wel een keer tegen!!

plura
Berichten: 75
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Ik voel me zo min, pfff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:13

Ik versta je wel, ben net hetzelfde. Ik kan zoo stressen dat ik hyperventileer. Voor mij helpt eigenlijk niks. Ik heb geen ("bewust") laag zelfbeeld maar ik kan bv. niet mensen bedienen of werken rondom andere mensen die niet werken maar wel de aandacht op mij vestigen. Snappie ? Dan denk ik dat ze naar me kijken, of ik wat rood wordt, of ineens valt mijn haar lastig, etc etc. Niks belangrijks dus, maar dan ik het het stress-effect niet meer stoppen.
Het enige wat een beetje helpt , is dat ik weet dat zulk een aanval overgaat. Dus probeer ik me te concentreren op mijn ademhaling, ogen even dicht en een minuutje wachten. Voel ik de spanning zo van me afglijden.
Ben al verschillende goede banen kwijtgeraakt/verlaten . Ik kijk nochtans niet neer op werk, vindt dat werken geen reden is om me te schamen maar onbewust........ Heb met depressies ook al de nodige ervaring. Gaat ook over maar het zit een beetje in je "natuur". Daar zul je zelf wat tegen moeten vechten of op tijd inzien dat je even wat hulp nodig hebt . bv. dokter, medicatie, vrienden om mee te praten, etc etc.

Misschien ben je wat gevoeliger dan de doorsnee mens?
Ik ben zeer gevoelig voor alles (commentaar, geweld -zelfs op tv-, mensen en dierenleed, voeding, hormonen, geuren, etc) ongelooflijk, het minste dingetje raakt me. Misschien ben je net zo?
Veel beterschap en succes.

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:44

als je wilt praten kun je me een PB sturen!!
gr's

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:13

ik kan me wel een beetje indenken wat je bedoelt. Ben zojuist begonnen met een baantje in de supermarkt, heb 2x gewerkt en dan schiet ik ook lekker in de stress als het druk word.
Verder vind ik de action echt een geweldige winkel Altijd leuke spulletjes