Prikkende, tranende ogen van lenzen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Prikkende, tranende ogen van lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 16:45

Ik had even een vraagje..

Ik draag nu ruim een jaar lenzen en heb er nog nooit problemen mee gehad. Tot vorige week, bij het indoen van m'n lenzen gaan m'n ogen zo tranen en prikken dat ze er eigenlijk gelijk uitspoelen (net alsof er zeep in je ogen komt). Dit is bij allebei m'n ogen. Ik draag nu dus een week m'n bril al, en dan heb ik nergens last van.
Het lijkt me dus ook dat het niet aan m'n lenzen ligt, anders had ik waarschijnlijk niet van allebei m'n ogen last gehad. Ik heb m'n lenzen al nagekeken op scheurtjes e.d. en ze goed schoongemaakt.

Ik denk dus dat m'n ogen gewoon momenteel erg geirriteerd zijn, of iets dergelijks. Al zijn ze helemaal niet dik of rood. Ik heb over 1,5 week een afspraak bij de opticien, dus dan kan ik het vragen..
Ik heb een hekel aan het dragen van mn bril (al die vlekjes, waterspetters.. bah.. ) en draag dus het liefst m'n lenzen. Ik ga morgen voor 5 dagen weg, en zou dus dan ook graag m'n lenzen willen dragen.

Is er iemand die een idee heeft wat het is? Zie ik iets over het hoofd, of kan ik het met een eenvoudig huis-tuin-en-keukendingetje veranderen?
Zoniet, draag ik lekker m'n bril tot ik wel m'n lenzen weer kan dragen, of vraag ik het over 1,5 week aan de opticien !

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:18

Toevallig van de merk lenzenvloeistof veranderd o.i.d?

Want er is dan een andere samenstelling van de vloeistof wat je ogen niet gewend zijn.

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 17:26

MoonChloe schreef:
Toevallig van de merk lenzenvloeistof veranderd o.i.d?

Want er is dan een andere samenstelling van de vloeistof wat je ogen niet gewend zijn.


Nee ook niet.. gewoon al die tijd dezelfde gebruikt, en nooit problemen gehad!
Maar had inderdaad gekund!

Yannicke

Berichten: 7699
Geregistreerd: 07-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:29

zou ff bij je opticien langs gaan.. ik heb sinds 4 weke lenzen, en heb nergens last van..

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:43

Heb je harde of zachte lenzen?

Sneeuwelfje

Berichten: 220
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:45

heb je elke dag je lenzen gekuisd? lenzen niet langer in dan een maand?
verder kan het ook zijn dat je ogen inderdaad geïrriteerd of zelfs gekwetst zijn. Lenzen opnieuw indoen zou ik zeker niet doen zolang je er last van hebt! Ik heb nl. de signalen genegeerd en zat achteraf met een blessure, en het heeft flink wat geduurd eer dit weer een beetje goedgekomen is (wil je niet onnodig bang maken, maar je hebt maar 2 ogen).

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Re: Prikkende, tranende ogen van lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:46

Net zoals sneeuwelfje raad ik je aan om sowieso je bril te dragen tot je bij de opticien terecht kan! Je kan je ogen behoorlijk beschadigen als je bij irritatie tóch je lenzen inhoudt... Zou het geen hooikoorts kunnen zijn? Ik kreeg na jaren geen problemen ook last van mijn lenzen en toen ik uiteindelijk bij de oogarts kwam, bleek dat er een virus in mijn ogen zat. Het herstel zou wel een jaar kunnen duren, dus ook ik ben weer aan de bril en na heel lang wennen bevalt het nu heel prima eigenlijk! Succes...

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Prikkende, tranende ogen van lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 17:51

Ik heb zachte lenzen.

Precies, Sneeuwelfje, je hebt maar 2 ogen, daarom ben ik ook gelijk gestopt met het dragen van lenzen. Juist om beschadingen verder tegen te gaan !
Ik heb ze altijd netjes schoongemaakt en draag ze nooit langer dan een maand..

Ik hou voorlopig gewoon m'n bril op. Het vervelende is alleen dat ik met bril nergens last van heb.
Hooikoorts? Ja, daar zat ik ook nog aan te denken, maar dan zou ik er met bril toch ook last van moeten hebben? Ik heb namelijk alleen last zodra ik mn lenzen indoe, als ik ze er gelijk weer uithaal is het na wat tranen gelijk weer over !

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:16

Dan is het waarschijnlijk geen hooikoorts, dan zou je iig iets moeten merken met bril op. Sterkte en de opticien zal vast uitsluitsel geven...

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:32

Ik heb het ook gehad. Onwijs veel last van mijn ogen.

Ben naar de opticien geweest en andere vloeistof gekregen. Ook draag ik mijn lenzen geen 4 weken. De laatste week doet het anders ook heel zeer.

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Prikkende, tranende ogen van lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 19:35

Bedankt in ieder geval voor de reacties.
Ik ga nu 5 dagen weg (met mn stageklas 5 dagen op kamp ) en draag gewoon lekker m'n bril, als ik terugkom heb ik al een afspraak bij de opticien staan..

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:56

Toen ik nog lenzen had had ik het ook , vooral als ik eerst in een ruimte gezeten had waar gerookt werd. Als ik het vermijde die rook ruimtes en eerst me lenzen in deed voor dat ik ging roken was het al een stuk minder

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re: Prikkende, tranende ogen van lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:36

Misschien samenstelling van de lenzen verkeert of een scheurtje in de lens ofzo

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:19

Heb je toevallig je flesje vloeistof al langere tijd open? Dit kan het dan ook nog zijn.
Ik kreeg namelijk ook van het ene op het andere moment last, langs de opticiën geweest, nieuw flesje vloeistof meegekregen, waarschijnlijk was die andere niet helemaal goed meer. Is het proberen waard natuurlijk.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:20

Ik heb hetzelfde, heb inmiddels al drie weken mijn bril op.

Mag ik vragen bij welke opticien je zit, mag evt ook via pm. Ik ben namelijk naar een andere opticien gegaan, daar bleek dat mijn ogen behoorlijk ontstoken zijn. Dat ik niet tegen lenzenvloeistof met bepaalde ingrediënten kan, dat de lenzen niet bij mijn ogen pasten etc..

Overigens heb ik me laten vertellen dat eind vorig jaar de samenstelling van bijna alle lenzenvloeistoffen ongemerkt is veranderd. Maar of dat waar is weet ik niet.

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Prikkende, tranende ogen van lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 20:54

Bedankt voor de verdere reacties..
Inmiddels bijna een week verder en nog niet mn lenzen in kunnen hebben..

Ik zal straks even een andere fles pakken, misschien dat het daaraan ligt. Dat is inderdaad het proberen waard.
Scheurtje is het niet, ik heb ze al zoo vaak gecontroleerd.

Citaat:
Mag ik vragen bij welke opticien je zit, mag evt ook via pm. Ik ben namelijk naar een andere opticien gegaan, daar bleek dat mijn ogen behoorlijk ontstoken zijn. Dat ik niet tegen lenzenvloeistof met bepaalde ingrediënten kan, dat de lenzen niet bij mijn ogen pasten etc..


Ik zit bij Hans Anders.. ik denk ook dat mijn ogen onstoken zijn, o.i.d. anders zou ik er neit zolang last van hebben (nu al ruim 2 weken).
Dinsdag heb ik een afspraak gemaakt, om alles na te laten kijken en te checken. Tot die tijd.. lekker mn bril !

Caitje
Berichten: 197
Geregistreerd: 04-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:57

ik had ook last van prikkende en tranende ogen, toch maar naar de huisarts gegaan (van mijn leraar op school mocht ik niet meer de les in, eerst naar de huisart zei ze )
Maar goed.. mijn ogen waren helemaal dik en prikte ook heel erg.
Onstoken ogen, medicijnen gekregen en na 2 weken of zo was alles weer normaal!
Heel veel succes, hoop dat je niet meer zo lang last hebt van je ogen!
Lisette

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re: Prikkende, tranende ogen van lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:45

Maaaike schreef:
Bedankt voor de verdere reacties..
Inmiddels bijna een week verder en nog niet mn lenzen in kunnen hebben..

Ik zal straks even een andere fles pakken, misschien dat het daaraan ligt. Dat is inderdaad het proberen waard.
Scheurtje is het niet, ik heb ze al zoo vaak gecontroleerd.

Citaat:
Mag ik vragen bij welke opticien je zit, mag evt ook via pm. Ik ben namelijk naar een andere opticien gegaan, daar bleek dat mijn ogen behoorlijk ontstoken zijn. Dat ik niet tegen lenzenvloeistof met bepaalde ingrediënten kan, dat de lenzen niet bij mijn ogen pasten etc..


Ik zit bij Hans Anders.. ik denk ook dat mijn ogen onstoken zijn, o.i.d. anders zou ik er neit zolang last van hebben (nu al ruim 2 weken).
Dinsdag heb ik een afspraak gemaakt, om alles na te laten kijken en te checken. Tot die tijd.. lekker mn bril !

Daar zat ik ook. Zij hebben al die tijd niets aan mijn ogen gezien, ook afgelopen weekend niet. Ben inmiddels bij twee andere opticiens geweest die allebei vonden dat ik mijn lenzen voorlopig níet in mocht.

Weet je, Hans Anders is een goede opticien, voor brillen sowieso. Het enige nadeel is dat ze maar één soort lens hebben. Dus wanneer die om wat voor reden dan ook niet geschikt blijkt te zijn voor je oog heb je pech.

Ik raad je aan om ook nog bij een andere opticien langs te gaan. Misschien is het bij jou anders, maar je weet nooit.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 23:57

Ik had hier ook even last van laatst...
Ik denk dat het met het weer te maken heeft ofzoiets.
Heb je ook helemaal rode ogen?
Heb je toevallig ook niet wat op je hand gehad (een creme ofzo) en toen ze uit gedaan en schoongemaakt?
Dat schijnt ook te kunnen zonder dat je het door hebt en daar kunnen ze heel erg door gaan irriteren. *oke...geeft het eerlijk toe...heeft zonnebrandcréme in haar lenzen weten te krijgen Naar optiecien geweest maar dat schijnt meer voor te komen

Bij mij is het vanzelf weer over gegaan die rode ogen door weekje rust en schone lenzen er in (heb maandlenzen)
Nu doen ze het weer goed

Maaikelove

Berichten: 1393
Geregistreerd: 11-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:12

Er kan ook een heel miniscuul dingetje in zitten wat de pijn veroorzaakt, als dat bij mijn ogen zo is, dat ze steeds pijn doen met lenzen in, dan gooi ik de oude lenzen weg en pak ik gewoon een nieuw pakje, ook al heb ik de lenzen nog maar 2 weken in ofzo, op je ogen moet je zuinig zijn

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:20

ik heb zelf harde lenzen, sinds december 2005...
ik draag ze nu gewoon dagelijks, heel de dag.
ik voel ze amper, en ze zitten gewoon goed dus.
nu het mooier en dus ook droger wee wordt, krijg ik wel last, zeker met rijden in een stoffige bak, of in de buitenbak als het zand een beetje opwaaid enzo... met opstooien, vreselijk, gewoon het gevoel alsof me ogen eruit branden ofzo.

maar ik ehb speciale druppels van de opticien, clens1000 ofzo heet het gloof ik, en als ik dat in me oog druppel, is het gelijk weg.

het kan trouwens ook zijn, dat je ogen geirriteerd zijn, als je bijv. verkouden bent ofzo, dna kunnen lenzen ook erg pijnlijk zijn op je oog...

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Prikkende, tranende ogen van lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 19:50

Nog steeds last, en nieuwe lenzen proberen kan niet, dit was mn laatste paar maandlenzen. Draag nu al ruim 2 weken mn bril, maar morgen ga ik naar de opticien, dus zal er even goed naar vragen.

Mn ogen zijn ook totaal niet zichtbaar geirriteerd, niet rood of iets dergelijks. Het is alleen tranen en prikken als ik ze indoe.
Neem deze lenzen morgen gewoon mee en ga de opticien even heel erg vragen wat dit nou is !

En als ik niets met zijn antwoord kan, kan ik altijd idd even bij een andere opticien navragen !

Saika
Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-12-03

Re: Prikkende, tranende ogen van lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:05

Ik kan je alleen maar aanraden om naar een GOEDE opticien te gaan, waar ook optometristen e.d. werken. Ik neem aan dat je enkele weken geleden de berichten in de kranten ook gelezen hebt over de "goedkope" opticiens?
Wees maar voorzichtig, je hebt maar 1 stel ogen.