afvallen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mias
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: drentshe hoofdstad

afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 22:38

ik heb een vraagje, ik zou graag 10 a 15 kilo af willen vallen.
Heeft iemand een tip wat mij kan helpen. Ik heb al bepaalde dingen gehoord als chroom tabletten en 2 koppen water drinken voor het avond eten.
Maar heeft iemand nog een tip voor mij?? Of weet iemand tabeletten wat werkt, en als je stopt niet direct weer van aankomt?

in ieder geval alvast bedankt

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:43

Gewoon gezond eten, suiker vermijden, veel water drinken en veel sporten, 's avond's een rondje hardlopen ofzo, geen verzadigde vetten en mager vlees ed

alano

Berichten: 976
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Amstelveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:45

ipv frisdrank water drinken scheelt veel. en ipv bijv. koek een appel of wat dan ook...maar vooral gezond eten en al die dingen zoals slimvast (of weet ik veel hoe dat heet) helpt helemaal niks. nooit aan pillen of dingen beginnen gewoon gezond eten.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 03:27

En als je van paardrijden houd gewoon veel gaan rijden.
Of je kunt ook gaan fietsen of lopen

Mias
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: drentshe hoofdstad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 23:10

in iedergeval bedankt voor de reacties. Ik moet mischien wel wat meer water gaan drinken dan.
Aangezien ik in de ochtend een half broodje eet dan tussen door een sinasappel, in de middag 1,5 broodje en een appel tussen door en dan nog mijn avond eten.
ik vindt dat zelf niet veel maar ik val geen kilo af, ik kom alleen maar aan . Dus mischien toch maar aan het water

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:17

Dat is normaal wat je op noemt Jenn18

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:16

Wat is normaal? Als je naar een dietiste gaat kan ze ook nog zeggen dat je te weinig eet om af te vallen. Dat overkwam mijn vader. Hij moest meer eten. Ik zou anders eens met je huisarts gaan praten of je naar een dietiste kan. Ze zal in ieder geval ook zeggen dan dat je toch minimaal 1,5 tot 2 liter water op een dag moet drinken.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:23

Afvallen is een kwestie van minder calorieen binnen krijgen dan je verbruikt.
Je zal dus of je eetpatroon moeten aanpassen, of meer bewegen.

Het kan er echt aan liggen wat voor smeersel je gebruikt op brood, en de bereidingswijze van je avondeten.
als je op brood roomboter met 48+ kaas neemt, geeft dat flink wat meer calorieen dan een boterham met halvajam.
Je kan aardappelen koken, of bakken in vet, scheelt ook.

Als je meer info wilt, of wat hulp kan je me altijd pb'en, ik studeer voeding en vind het altijd leuk om daar wat over te vertellen

Verder raad ik je gewoon aan naar een dietiste te gaan, die kunnen je weer goed verder helpen

Gr. Jocelyn

Mias
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: drentshe hoofdstad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 08:35

Bedankt voor de tips.
@scooby, ik heb meestal 20+ kaas op m'n brood, en we eten nooit aardappelen we eten meestal gekookte rijst en volgens mij is rijst helemaal niet zo vet.
Ik heb van een vriend van mij gehoort dat ik aan de komkommers moet. Het schrijnt dat je door het kauwen meer calorieen verbrandt dan dat het oplevert. Kan dit kloppen?

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:35

Ja, maar dat is echt te verwaarlozen hoeveel calorien je dan verliest. Mag ik vragen hoeveel je weegt en hoelang je bent? Want je zegt zelf dat je helemaal geen tussendoortjes neemt. Hoelang doe je dat al?
Je moet ook niet te weinig gaan eten, is ook niet goed, helpt niet.
Goed bewegen, en vooral gezond eten, niet veel niet weinig, maar gezond!

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:46

Wat versta je onder een broodje? Is dat een boterham of een broodje?
Als je maar 2 boterhammen per dag eet is dat namelijk echt veel te weinig....

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:59

Kun je niet naar de huisarts gaan?
Dat je misschien een schema op stelt, of een bepaald diët dat bij je past?
Want een paar kilo lukt meestal zelf wel, maar 10 - 15 kilo is behoorlijk wat.

En tsjah, het draait niet alleen om weinig eten ; juist om gezond en goed eten, veel bewegen en de juiste dingen.

Mias
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: drentshe hoofdstad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 23:32

@ Lorena ik ben 1.69m lan en ik weeg 85 kilo. ik wil ongeveer naar de 70. Ik eet nog niet zo lang geen tussendoortjes, pas een week a anderhalf.

@Wendy. ik eet s'morgens een half broodje s'middags om half 1 eentje soms twee en dan tegen 4 uur nog een halve. het is gewoon een snee brood. wat je bij de bakker krijgt.
en dan nog een appel en sinasappel en om 7 uur of half 8 warm eten.

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re: afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:42

Je eet te weinig.

Ik ben door begeleiding 22 kg afgevallen. Na 2 zwangerschappen ben ik nu wel weer aangekomen maar dat komt ook door mijn eetpatroon.
Ik ben mij hele leven veroordeeld tot verstandig eten.
En dat is niet altijd leuk en makkelijk.

Je mag eten:
4-6 boterhammen
3 porties fruit
2-3 aardappelen
groente zoveel je lust (uitzondering peulvruchten)
150 gr vlees.
toetje: bv yoghert met fruit of een beetje vla

Best veel dus. En natuurlijk genoeg water.
Kijk eens op voedingcentrum.nl

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:49

Jenn18 je eet eerder te weinig dan te veel. Dan gaat je lichaam denken oh oh er heerst voedselgebrek dus vasthouden die caloriën.
Je helpt heel je stofwisseling om zeep en zal minder afvallen. Als je weer gewoon gaat eten zul je sneller aankomen dan voor je op dieet ging.

Je schrijft dat je pas sinds anderhalve week geen tussendoortjes meer eet. Dan kun je ook geen wonderen verwachten. Die 15 kilo is er ook niet in anderhalve week aangekomen.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re: afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:38

Ibalia schreef:
Je eet te weinig.

Ik ben door begeleiding 22 kg afgevallen. Na 2 zwangerschappen ben ik nu wel weer aangekomen maar dat komt ook door mijn eetpatroon.
Ik ben mij hele leven veroordeeld tot verstandig eten.
En dat is niet altijd leuk en makkelijk.

Je mag eten:
4-6 boterhammen
3 porties fruit
2-3 aardappelen
groente zoveel je lust (uitzondering peulvruchten)
150 gr vlees.
toetje: bv yoghert met fruit of een beetje vla

Best veel dus. En natuurlijk genoeg water.
Kijk eens op voedingcentrum.nl


Het is heeel erg afhankelijk van je postuur, beweging, je oude eetgewoontes, leeftijd, lengte ed. wat je mag eten op een dag!

Als ik dit eet op een dag, ben ik binnen een maand meer dan 8 kg aangekomen! terwijl het voor jou werkt om ermee af te vallen..

Wiesje

Berichten: 2919
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:42

Daarbij is heel laat avondeten ook niet goed, omdat je in de avond veel minder actief bent dan overdag (dus je verbrand het niet meer en gaat het opslaan als reserve).
Jij eet wel heel weinig als ik dat zo lees. Ik was al lang tegen de vlakte gegaan met deze hoeveelheid

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:45

Ik heb dit advies gekregen van een dietiste. Misschien is het dan voor jou een tip om via de huisarts naar een dietiste te gaan

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:48

Als je te weinig eet schakeld jouw lichaam over op een soort survival-mode. Dan houd hij dus zoveel mogelijk vet vast omdat er blijkbaar een tekort aan eten is. Dan heb je en honger, en je valt niks af. Dus niet doen! Gewoon voldoende blijven eten, maar dan kleinere porties. En lekker gezond, dus fruit als tussendoortje of ontbijt. S avonds misschien de koolhydraten proberen te mijden, bijvoorbeeld aardappelen, daar word je snel dik van. En inderdaad voldoende drinken. Heel veel succes!

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:52

Hahah lees net dat dit al gezegd is Sorry ..

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:09

LCharlotte schreef:
Als je te weinig eet schakeld jouw lichaam over op een soort survival-mode. Dan houd hij dus zoveel mogelijk vet vast omdat er blijkbaar een tekort aan eten is. Dan heb je en honger, en je valt niks af. Dus niet doen! Gewoon voldoende blijven eten, maar dan kleinere porties. En lekker gezond, dus fruit als tussendoortje of ontbijt. S avonds misschien de koolhydraten proberen te mijden, bijvoorbeeld aardappelen, daar word je snel dik van. En inderdaad voldoende drinken. Heel veel succes!


Idd.. ik heb geleerd dat je min. 6x per dag moet eten (al is het maar een apel of stukje komkommer) dit om idd je stofwisseling op gang te houden..

Ik heb de TS al dieet gestuurd, zal hem hier ook een nog een keertje posten:

07:00 bakje magere yochurt met fruit en een glas thee
10:00 een appel of een stukje ontbeidkoek met een glas thee
12:00 een paar cracots met kaas en een glas fruit ontbeit
14:00 een kopje cup-a-soep
16:00 een halve komkommer met aromat
18:00 avond eten (veel groente en een stukje vlees)

De reden dat ik een koolhydraat en vetarm dieeet heb is omdat ik er niet tegen kan! Ik ben met dit dieet 8 kg afgevallen en dat hou ik er ook op deze manier af.. Dit combineer ik wel met veel sporten en iedere dag 2 liter water (of thee, of aanmaaklimo..)

adnariM
Berichten: 4421
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Loenen (Vel)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:19

Ik wou ook afvallen en de huisarts zei dat ik 's ochtends geen yoghurt mocht eten maar dat ik echt een snee bruin brood moest eten...
Mar nu lees ik vaak, dat als je af wil vallen, yoghurt moet eten
Wat zou dan toch het beste zijn.

Ik ben nu 3 kilo kwijt in één maand en dit alleen door frisdrank te laten staan en alleen maar water te drinken. Het is misschien niet zo veel in één maand maar hoe sneller je afvalt hoe sneller het er daarna weer op komt...

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:21

Een stevig ontbijt is heel belangrijk om de spijsvertering op gang te krijgen.

Het dieet van M3isSi3j is gewoon een crashdieet, zou ik niet aan beginnen. Op een gegeven moment heb je genoeg van de honger en kom je net zo hard weer aan.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:29

Wendy schreef:

Het dieet van M3isSi3j is gewoon een crashdieet, zou ik niet aan beginnen. Op een gegeven moment heb je genoeg van de honger en kom je net zo hard weer aan.


Dit is ook geen dieet waar ik aan begonnen ben om af te vallen! Ik ben 188 en weeg nog geen 70 kg, ik hoef niet af te vallen! Mijn probleem is dat ik van koolhydraten en vetten zn gigantisch pijn in mn buik krijg dat ik niet meer kan eten! Met dit dieet kan ik alles doen wat ik wil doen, blijf ik op gewicht en kan ik blijven eten..

DAt had ik er al onder gezet.. Ik wou hem eigelijk ook hier niet posten omdat ik dit al wist..

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:35

Dat jij het doet kan ik inkomen, maar waarom stuur je het dan naar iemand die deze problemen niet heeft?