probleempje nav seks

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anoootje
Berichten: 10
Geregistreerd: 24-04-06

probleempje nav seks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 11:20

omdat ik liever niet heb dat iedereen die mij hier kent, mijn sexuele ervaringen weet, maar een schaduw account...

ik ben nogal klein, geen brede heupen, en rijd fanatiek paard.
toen ik net 16 was ontmaagd, met nogal redelijk wat pijn (en bloed)

daarna redelijk vaak seks gehad, maar eigenlijk altijd met pijn in het begin.
en deze jonges zijn allemaal niet bijzonder groot geschapen.
alleen ben ik volgens mij erg 'nauw'

nu was het afgelopen weekend zo, dat het helemaal niet lukte.
heeft iemand enig idee hoe het komt, en wat ik eraan kan doen?!

bedankt alvast!

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: probleempje nav seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:22

Was je niet erg gespannen? Het kan dat je (onbewust) je spieren aan hebt gespannen omdat je bang was dat het pijn zou doen.
Verder kan ik je ook niet helpen vrees ik...

anoootje
Berichten: 10
Geregistreerd: 24-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 11:23

hm hm... lijkt me niet echt eerlijk gezegd..
hij is mijn vriend, en hebben regelmatig seks!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:23

Maak eens een afspraak bij je gynaecoloog. Het kan dat je een infectie hebt of last hebt van focale vulvitus.

Je zegt ook dat je met nogal wat pijn ontmaagd bent, dit kan er ook mee te maken hebben dat je onbewust je bekkenbodemspieren heel erg aanspant. Het schijnt dat je door paardrijden enorm ontwikkelde bb-spieren hebt namelijk.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: probleempje nav seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:26

(ooit ergens gelezen): iemand met hetzelfde probleem als jij. Het antwoord was ongeveer:dat je glijmiddel kon gebruiken, maar dan wel op WATERBASIS en NIET OP OLIEBASIS want dat laatste scheurt de condoom. miss heb je er wat aan?

anoootje
Berichten: 10
Geregistreerd: 24-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 11:27

Maudje schreef:
Maak eens een afspraak bij je gynaecoloog. Het kan dat je een infectie hebt of last hebt van focale vulvitus.

Je zegt ook dat je met nogal wat pijn ontmaagd bent, dit kan er ook mee te maken hebben dat je onbewust je bekkenbodemspieren heel erg aanspant. Het schijnt dat je door paardrijden enorm ontwikkelde bb-spieren hebt namelijk.


ja, maar stel ik zou een infectie hebben, of een focale vulvitus zou ik dat toch zeker moeten voelen lijkt me?!

het is alleen dat ik eigenlijk bij seks altijd in het begin pijn heb, en het 'erin' gaan, gaat moeilijk.
en dit weekend lukte het dus gewoon helemaal niet!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:01

Een infectie schijn je niet altijd te voelen helaas.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:31

ben je niet "te droog" dan doet het vaak ook zeer. Als de vagina vochtig is, dan glijd de penis er ook makelijker in. En probeer te ontspannen en er zeker van genieten. (gaat moeilijk wanneer je pijn heb snap ik ook wel)

anoootje
Berichten: 10
Geregistreerd: 24-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 10:52

Esmeralda schreef:
ben je niet "te droog" dan doet het vaak ook zeer. Als de vagina vochtig is, dan glijd de penis er ook makelijker in. En probeer te ontspannen en er zeker van genieten. (gaat moeilijk wanneer je pijn heb snap ik ook wel)



nee, dat sowieso niet..! goed voorspel doet wonderen... maar ik ben gewoon te smal ofzo, lijkt wel!

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:57

afspraak maken bij een gynecoloog. misschien heeft hij/zij de gouden tip voor je of kan t "probleem"makkelijk opgelost worden. Ik zou er zeker niet mee rond blijven lopen.

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:59

glijmiddel, glijmiddel en nog eens glijmiddel.....in eerste instantie zoveel gebruiken dat het absoluut geen pijn doet...
Daarna kun je afbouwen omdat je lichaam zich instelt op "de daad" zonder pijn.

Nu weet je van te voren al dat er eerst pijn gaat komen en span je onbewust je spieren aan, zelfs als je je bewust probeert te ontspannen werkt dat alleen maar averechts.
Mocht je wel op deze weg doorgaan, sluit je lichaam zich helemaal af en is er een mogelijkheid om vaginisme te ontwikkelen ( verkramping van de schede zodat penetratie onmogelijk wordt )

Zit je er echt heel erg mee, maak dan eens een afspraak met een arts , het is absoluut niet iets om je voor te schamen.

Betrek ook vooral je vriend hierin, zodat het niet iets wordt dat alleen bij jou wordt neergelegd.
Succes ermee!!

anoootje
Berichten: 10
Geregistreerd: 24-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 11:19

ik zit een beetje te dubben.
mijn ouders zijn echt uit het stenen tijdperk, en denken dus ook dat ik nog nooit seks heb gehad.. (al was de eerste keer 2 jaar geleden)
ik ben bang dat als ik dit tegen ze zeg, ze echt heel boos gaan worden.. (ik ben bijna 18) wat ik natuurlijk ook onzin vind, maarja zo zitten die mensen nu eenmaal in mekaar, vooral mijn vader.

ik zou graag naar een gynecoloog gaan... maar kan dit ook zonder dat zij het komen te weten?!

Bianca6
Berichten: 1319
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Eerst Eindhoven nu KESSENICH BELGIE!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:23

ja zeker! hoeft niemand te weten volgens mij... ff navragen of het in een verzekeringsoverzicht komt te staan of vraag het ff aan de huisarts. hebben allemaal beroepsgeheim

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:24

uiteraard kan dat, als je een beetje goed overweg kan met je huisarts kun je dit via hem/haar doen...zij hebben vertrouwensplicht en mogen het niet tegen je ouders vertellen ( en doen dat ook niet hoor )
Zie je het helemaal niet zitten om hiermee naar je huisarts te gaan, kun je een afspraak maken bij de Rutgers Stichting...
zie link:
http://www.studieinfo.nl/hulpverlening/rutgers%20stichting.htm

Zij kunnen je anoniem verder helpen.

anoootje
Berichten: 10
Geregistreerd: 24-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 11:29

oke.. super bedankt allemaal! ik ga morgen denk ik maar naar de dokter..

ik laat jullie weten hoe het afloopt!

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:29

succes!!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: probleempje nav seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:32

Ik wens je veel succes en hoop dat het beter wordt.
Ik kan verder niets meer schrijven wat er niet al gezegt is!

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:35

Glijmiddel helpt (en dat kun je zo bij de apotheek kopen, hoor) en goed ontspannen ook (wat drinken met alcohol) en denk gewoon: "er kan een baby uit dus er kan ook wel wat kleins in"

Verder is het allemaal wel gezegd. Niemand hoef te weten dat je naar de gynaecoloog gaat.

Poppy

Berichten: 109
Geregistreerd: 04-03-05

Re: probleempje nav seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:37

Heb je wel eens gehoord van de term 'vaginisme'? Ik wil je niet gelijk bang maken hoor. Vaginisme is dus dat je inderdaad te nauw bent, en dit heeft een geestelijke oorzaak. Kan dus komen doordat het je in het begin helemaal niet goed bevallen is, of erg zeer heeft gedaan, of misschien als je seksueel misbruikt bent. Het kan in ieder geval gaan om een (licht) trauma, waardoor de hersenen onbewust de spieren in de vagina aansturen tot sluiting, waardoor je er dus niks in krijgt. Mensen met ernstige vaginisme krijgen er niet eens een vinger in. Ik zou naar de huisarts gaan, die kan je eventueel doorverwijzen. heel veel succes en sterkte ermee.

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:57

is genoemd in posts hierboven....

anoootje
Berichten: 10
Geregistreerd: 24-04-06

Re: probleempje nav seks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 14:41

Poppy schreef:
Heb je wel eens gehoord van de term 'vaginisme'? Ik wil je niet gelijk bang maken hoor. Vaginisme is dus dat je inderdaad te nauw bent, en dit heeft een geestelijke oorzaak. Kan dus komen doordat het je in het begin helemaal niet goed bevallen is, of erg zeer heeft gedaan, of misschien als je seksueel misbruikt bent. Het kan in ieder geval gaan om een (licht) trauma, waardoor de hersenen onbewust de spieren in de vagina aansturen tot sluiting, waardoor je er dus niks in krijgt. Mensen met ernstige vaginisme krijgen er niet eens een vinger in. Ik zou naar de huisarts gaan, die kan je eventueel doorverwijzen. heel veel succes en sterkte ermee.


dit is idd genoemd in dit topic...
maar het is niet zo dat ik de pijn als 'erg' ervaar.. seks is imo leuk, en lekker... alleen in het begin ff een beetje pijnlijden.
misschien dat ik dit idd wel geestelijk doe, zonder dat ik het doorheb!
maar het is niet zo dat ik me express span, ik probeer me juist te ontspannen!

morgen om 8u zit ik bij de dokter, en ben toch wel erg benieuwd!
bedankt voor alle tips!

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:58

Het kan ook zijn dat je gewoon nog niet bent uitgegroeid. Hoe jonger je bent, hoe nauwer. Probeer met glijmiddel. En je bent niet de enige die hier last van heeft hoor. Ik hoor wel meer dat het gevoelig is in het begin. Ik ben benieuwd wat de huisarts ervan denkt. Succes ermee!
Misschien dat je een inwendig onderzoek krijgt, maak ej daar geen zorgen over is helemaal niet raar of pijnlijk!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:27

bij mij doet het ook altijd pijn de eerste 10 seconde, daarna is het weg
Maar ik zou idd even langs de dokter gaan voor de zekerheid, laat even weten hoe t afloopt
suc6 en sterkte ermee meis!

Veline

Berichten: 175
Geregistreerd: 08-11-05
Woonplaats: Driebergen

Re: probleempje nav seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:52

Ik had eerst ook steeds pijn, tijdens maar meestal na het vrijen. Ben toen naar de gyneacoloog geweest, bleek ik allergies te zijn voor iets wat in sperma zit heel l*llig, maar ja, ben blij dat ik nu weet wat het is en er wat aan kan doen

ellepel

Berichten: 47431
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: probleempje nav seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:59

je kunt inderdaad vrij nauw zijn en als t dan ook maar een beetje pijn doet span je onwillekeurig allerlei spieren aan zodat t voor je partner nog veel moeilijker word om naar binnen te komen.

zeer zeker glijmiddel gaan gebruiken, sensilube is goed en kun je kopen bij elke drogist.
dan nog leren ontspannen, wat belangrijk is dat je een vriend hebt die echt met je meedenkt, je moet hem vertrouwen dat hij stopt als t gewoon niet lukt.

laat je nog even weten wat de dokter zei?