Jeukende benen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Jeukende benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 18:49

Heb nu sinds een weekje ofzo ongelooflijk jeukende bovenbenen, vooral aan het eind van de dag.
Ik word er helemaal knettergek van, maar ik kan niet bedenken waar het van komt.
Je ziet namelijk helemaal niets( ja als ik heb lopen krabben dan wordt het wat rood, maar er zitten geen bultjes of rood of warm ofzo).
Weet iemand wat het is, of moet ik gewoon toch maar even langs de dokter gaan?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:53

Misschien draag je een stof waar je benen niet tegen kunnen? Of ga je zweten in je broek en krijg je dan een allergische reactie? Ik weet het verder ook niet.....heb geen idee !

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:56

Ik zou het ook niet weten..
Maar 1 tip geef ik je wel: Ophouden met krabben! Echt niet doen! Misschien is het een jeukend stofje wat je op je benen hebt en als je dan gaat krabben dan verspreidt je het alleen maar..
Ik spreek uit ervaring Ik ging afgelopen zomer bollen pellen en dat jeukte als een gek! Je wou zo graag even krabben en als je dat deedt dan kon ik wel janken zo erg..
En anders even met je benen onder de douche.. Dat wil vaak ook nog wel eens helpen

Misschien ook nog even een allergietestje doen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:04

Gebruik je misschien een ander wasmiddel of andere wasverzachter dan normaal? Dan zou het kunnen dat je huid daarop reageert.
Of heb je een broek aan die langs je benen schuurt met lopen / fietsen? Daar kun je ook flinke jeuk en irritatie van krijgen.

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 19:08

Ik heb eigenlijk vooral dezelfde spijkerbroek aangehad waar ik nog nooit last van heb gehad!!

En ik probeer ook niet te krabben maar ik word er echt knetter van!!

Ik heb wel altijd als het voorjaar eraan komt dat mn weerstand "op" is, en dan heb ik heel snel eczeem achtige dingen, maar dat is meer op mijn armen en zie je ook echt..

Wasverzachter gebruikt mn moeder sowieso al nooit, kan ik nl absoluut niet tegen, ben ik hardstikke allergisch voor, zal ff vragen of mam ander wasmiddel heeft, reageer ik ook altijd ngo wel op..

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:14

Komt het niet omdat je huid gewoon erg droog is? Ik heb het vaak als ik me een poosje niet ingesmeerd heb met bodylotion.

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 19:19

Ja dat heb ik vaak op mn schenen, maar dat jeukt anders..
Heb er al baby olie op gedaan, andere spullen dat het vet word, het is echt aan de binnenkant van mn bovenbenen!

kadansjee

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Apeldoorn/Kootwijk, studerende in Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:11

Ik weet het waarschijnlijk!!!!!!
Ik had er vorig jaar ook gigantisch last van en dan overal!!!
Ik kon mezelf wel doodkrabben en kon helemaal niet slapen ervan.
Maar bij mij waren het paardenvlieges, die komen in het voorjaar maar door het ontregelde weer kunnen ze ook op mensen overspringen (dat doen ze normaal dus niet). Dat was bij mij het probleem. Ik heb er verder niks aan gedaan omdat ik geen antibiotica wil nemen (lang verhaal, als je geïntreseerd bent leg ik het wel uit). Het ging vanzelf weer over..

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 20:46

Hm maar ik heb op het moment geen paard meer.(staat tijdelijk ergens anders), ben in de afgelopen weken 1 of 2 keer op stal geweest, en 1 keer bij mn eigen paard! Maar hoe zag het er bij jou uit? Je ziet nl nix..

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:47

misschien inderdaad erg droog? ik heb dit ook echt maanden gehad bij mn benen en armen, tegenwoordig smeer ik ze een paar keer in de week goed in en ben ik er voor een groot deel vanaf bij mij komt het overigens waarschijnlijk door teveel douchen

Charaz

Berichten: 24346
Geregistreerd: 12-04-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:43

Pff ik heb dat ook heel vaak en dan vooral 's avonds ja. Echt dat jeukt zo erg, dan kan je wel zeggen niet krabben maar dat jeukt. Niet normaal. Ben ook wel benieuwd hoe het komt.

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:55

Ik heb dat ook. Echt irritant. Alleen aan m'n bovenbenen, en dan vooral de binnenkant. Soms nergens last van, soms lig ik in bed echt zo te krabben voordat ik kan slapen! Niets geen exceem of uitslag, misschien komt het omdat het daar vaak warm is? Als je zit is dat best een warm plekje. Ik weet 't ook niet, insmeren helpt niet dus het is niet droog.

kadansjee

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Apeldoorn/Kootwijk, studerende in Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 07:44

Ik zag ook niks hoor!!! maar 1 keer in contact komen met paarden is al genoeg.. als je er gevoelig voor bent.. je hoeft namelijk maar 1 vliegje mee te nemen en dat verdubbeld etc etc.. je kan het niet op mensen overdragen alleen als ze bij je in bed slapen.. dus je moet alles met 1 of ander spul wassen..

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Jeukende benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:24

Ik heb er ook last van gehad, dan vooral mijn benen maar ook armen. Kwam er later achter dat het kwam omdat mijn moeder wasverzachter gebruikte, en daar was ik allergisch voor. Nu gebruikt ze het nooit meer en heb ik er ook geen last meer van. Ik heb wel gehoord dat er meer mensen niet tegen kunnen.

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 19:34

Ja daar kan ik idd ook neit tegen, dat gebruikt mn moeder dus ook absoluut niet. Ik heb het nagevraagd aan dr, ze heeft geen ander wasmiddel oid gebruikt..
We hebben gistr de HA nog maar gebeld, krijg nu n hormoonzalf en dan moet t beter gaan, gaat t neit beter moet ik even terugkomen.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:36

Als het vooral aan het eind van de dag is kan het met de bloeddoorstroming te maken hebben.
Als ik de hele dag veel gelopen heb enzo en ik ga aan het eind van de dag zitten gaan m'n benen ook wel eens jeuken en ze worden dan een beetje dikker.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:08

Heb je het niet ook ná het douchen? Dan heb je inderdaad gewoon last van een droge huis. Veel water drinken, scrubben en flink smeren helpt meestal goed

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 19:37

Ja dat heb k ook wel eens maar dat is het niet, heeft HA ook gezegd, het is waarschijnlijk iets van een allergie of wat maximiliaan zegt.. Heb nu een zware hormoonzalf..

memerel

Berichten: 1250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Zeist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:20

ik heb bijna elke avond verschrikkelijk jeukende kuiten.. nog nooit eerder gehad... heb ook geen andere broeken aan dan normaal enzo...
elke keer als ik nu ga slapen doe ik sokken over mn pyjamabroek zodat ik niet kan krabben....
heb het ook een hele tijd gehad aan de binnenkant van mn bovenbenen maar dat is nu gelukkig (tijdelijk? ) weg...

Daisza

Berichten: 1073
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:27

ik had het vaak dat als ik haast had.. (stress) dan kreeg ik jeukende benen.. en als ik me benen had geschoren... ik krapte me hele huid kapot.. en kreeg er bloed uitstortingen van!! maar gelukkig is alles weg getrokken...ik had me nagels helemaal kort geknipt zo dat ik niet meer kon krabbe.. en proberen er niet aan tedenken... toen kon ik er niet meer tegen en ging na de doktor.. ik had pilletjes va nde doktor gekregen en dat hielp!!