SI gewricht blokkade (bekken blokkade)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

SI gewricht blokkade (bekken blokkade)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 14:40

Ik moet dit even kwijt, en misschien zijn er lotgenoten die hier ook over willen praten:

Ik heb afgelopen vrijdag van de fysio te horen gekregen dat ik zeer waarschijnlijk een SI gewricht blokkade, ook wel bekken blokkade, heb opgelopen . Doordat ik na mijn hernia operatie in 1998 niet meer goed heb durven bewegen, is het eea vast komen te zitten en scheef gaan staan (opmerkelijk detail: bij One Desire is een week daarvoor vastgesteld dat hij een scheef en vastzittend bekken heeft. Hoezo lijken paard en ik op elkaar?). Mijn klachten zijn lage rugpijn, uitstraling naar mijn been. Dit laatste is zo erg dat ik vannacht tot 2 keer toe bijna flauw gevallen ben. Slapen doe ik al een poosje niet goed meer. Ik kan momenteel alleen nog maar op mijn rug liggen met opgetrokken benen. Anders houdingen zijn onverdraagelijk mbt de pijn. Verder heb ik minder kracht in mijn been, en dus de neiging er door heen te zakken. Ook heb ik constant trillende spiertjes (vergelijkbaar met het bekende trillende ooglid) in dat been.

Ik heb nu 2 weken lig rust voorgeschreven gekregen, in combinatie met veel bewegen. Paardrijden probeer ik nog steeds te doen, en tot nu toe gaat dat pijnloos. Bewegen gaat sowieso over het algemeen goed. Soms doet bewegen echter wel pijn. Stilstaan, zitten en liggen zijn pijnlijk.

Ik ben bij tijd en wijlen behoorlijk overstuur, en zie het dan allemaal ff niet meer zitten. Ik ben sowieso al een doemdenker en zie onze vakantie naar Amerika (over 4,5 week) al in het water vallen.

Verder gaat mijn man a.s. zondag voor 3 weken naar het buitenland ivm z'n werk (dat gebeurt regelmatig). Hij heeft proberen te regelen dat iemand anders zou gaan, maar het gaat echt niet lukken

Nou, sorry voor mijn geklaag, maar ik moest het ff van me afschrijven.

Groetjes

Suzanne

Blend
Berichten: 278
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: SI gewricht blokkade (bekken blokkade)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:25

Jeetje wat erg voor je! Ik heb wel een tijdje bij de fysio gelopen omdat ik zo'n last had van een pijnlijke rug en benen en voeten. Toen bleek ook mijn bekken aan één kant vast te zitten. Ik had ook zo'n rare dikke spier net boven mijn bil. Uiteindelijk is dit nu weg door de fysio en steunzolen. Maar ja dat is niks in vergelijking wat jij hebt.....

Heel veel sterkte, en ik hoop voor je dat je nog op reis kan

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:45

mijn bekken zijn 'vergroeit' met de uitsteeksels van een ruggenwervel die wat te grof zijn.
het is af en toe idd heel erg pijnlijk!

OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 11:22

Sinds gisteravond heb ik geen gevoel meer in de huid van mijn knie. Heb net contact gehad met mijn fysio. Hij denkt nu toch aan de tussenwervelschijf

Wil ik een MRI, dan schijn je dus eerst 6 weken met klachten te moeten rondlopen, voordat ik een verwijzing naar de neuroloog krijg

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:53

hey suuz maar je loopt toch al lang met klachten rond? Ja die ziekenhuizen erg he (weet er alles van)! succes ermee en asl er iets is of moet gebeuren dan hoor ik het wel.
Groetjes

OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 14:21

Ja, dat klopt. Maar vandaag en gisteren hoorde ik weer dat je eerst je ontlasting en urine moet laten lopen, voordat de neuroloog je wilt behandelen. Wat een systeem hier in Nederland! Mijn tante woont in Duitsland, en daar word je gelijk behandelt.

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:56

en hoe willen ze dat dan controleren ik neem niet aan dat er de hele dag iemand met je meeloopt om te kijken of jij het in je broek doet. Niet dan? je moet hier in nederland gewoon een beetje door duwen.

OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 20:40

Dat niet, zie het al voor me. Maar ik denk dat ze dat wel zullen zien met bepaalde tests die ze doen.

Heb wel 1 voordeel aan deze hele ellende: ben 3 kg kwijt in nog geen week tijd.