Vraag: Allergisch voor paarden (dieren)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dikkie81

Berichten: 191
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Assen

Vraag: Allergisch voor paarden (dieren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 11:00

Ik heb even een vraagje:

Sinds kort heb ik weer een eigen paardje. Dat gaat allemaal heel lekker, en ben heel blij met hem!

Helaas is mijn man allergisch voor paarden (en dieren, en pollen enz. enz.). Hij vind paarden helemaal het einde, en gaat graag mee. Maar hij moet dit bekopen met niesbuien, jeukende handen/gezicht en tranderige ogen. Dit houd nog wel een paar uur aan als we allang weer thuis zijn (soms de hele nacht door).
Hij heeft een neuspray van de ha tegen hooikoorts. En hormoonzalf en vaseline tegen jeuk. Maar deze werken nauwelijks bij de allergie voor paarden. Paardenspullen (ook jas en laarzen) houden we altijd uit de buurt van hem (schuur). Rijkleding was ik altijd direct.

Heeft iemand tips om de allergische reactie te verminderen?

Heeft iemand hier ervaring mee en hoe ga je ermee om?


Simpelste oplossing is hem gewoon niet mee laten gaan. Maar ja eenmaal besmet met het paardenvirus, dan is dat geen optie natuurlijk!

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:12

Om een allergische reactie te verminderen/ te laten stoppen kun je bij de dokter vragen om antihistaminica, als ik het niet fout schrijf.

Ik heb zelf ook een paardenallergie, maar ik ben behandeld bij een man in Hoogezand (Polling). Hij doet aan bioresonatietherapie. Hoe het werkt weet ik niet, maar het heeft wel geholpen. Helemaal van de allergie af ben ik niet, maar het is wel minder geworden.
Heb je je paardje op een eigen stal staan? Mischien dat je daar een oude wasmachine neer kunt zetten en dat je je daar omkleed oid.
Ga je in de auto naar je paardje? Probeer toch op[ fiets te gaan, de haren zitten dan ook in de auto.

Dikkie81

Berichten: 191
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Vraag: Allergisch voor paarden (dieren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 12:05

Bedankt voor je reactie.

Je tip over antihistaminica ga ik even bij de ha vragen. Hij gebruikt al wat medicijnen, dus moet even vragen of hij niet al zoiets heeft.

Over bioresonatietherapie zou ik graag wat meer willen weten (mag ook per pb). Hoe duur was het (en word het misschien vergoed)? en heb je er ook bijwerkingen van gehad? En heb je ook een adres of telefoonnummer, Hoogezand is niet zo ver voor ons.

Paardje staat in het weiland zonder stal o.i.d. Ik kan er ook niet op de fiets heen dat is te ver. Ik heb wel schoonmaak- en babydoekjes in de auto. Het meeste vuil en haren van mijn kleding en handen enzo haal ik er daar dus wel af.

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:18

Ik heb hier geloof ik een boek over bioresonantietherapie, en anders probeer ik wel even nog wat van mijn eigen ervaringen te vertellen *herinnert*.
Bij bioresonantietherapie wordt gebruik gemaakt van zgn. 'trillingen'.
Eerst word getest waar je allergisch voor bent, die man heeft dan een klein buisje met wat extract van bv. paardenharen, pinda's oid. erin en dat stopt hij dan in een potje wat verbonden is met een apparaat. Aan dat apparaat zitten allemaal metertjes, en hij heeft dan een ijzeren staafje die ook weer in dat apparaatje geplugd zit en dat staafje houd hij dan tegen de zijkant van je middelvinger. Er slaat dan een van die wijzertjes uit, en als het wijzertje dan langzaam terugloopt ben je allergisch voor de stof.
Je krijgt dan 2 ijzeren 'ballen' in je hand (denk aan jeu de boules) en die moet je dan een tijdje vasthouden. Je voelt er niets van, maar er gebeurt dus blijkbaar wel wat. Het schijnt zo te zijn dat er iets is met trillingen en met allergie en daar is dan iets mis mee, en door tegentrillingen bestrijd hij de allergie.
Je moet na de tijd ong. 1.5 liter spa blauw drinken, vanwege afvalstoffen die eruit moeten.
Je moet wel een aantal keer terugkomen, maar na een tijdje loopt het wijzertje niet meer terug.
Het is wel zo dat na een aantal jaar de allergie wel weer [deels] kan terugkomen. Mijn vader bijvoorbeeld is heel erg allergisch voor melk, met de bioresonantietherapie heeft hij een tijdlang melkproducten kunnen eten, maar als hij teveel nam was het weer mis. Nu kan hij het helemaal niet meer hebben, maar de therapie is dan ook alweer zo'n 3,4 jaar geleden.
Ik zal even op google kijken voor prijzen&adres.

Saika
Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-12-03

Re: Vraag: Allergisch voor paarden (dieren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:42

Ik ben zelf allergisch voor paarden en slik elke dag een tablet Telfast, een anti histamine, mij voorgeschreven door de allergoloog. Daarmee is het heel goed uit te houden, moet alleen niet echt veel borstelen enzo, maar misschien heeft je man daar iets aan!