2 liter water per dag

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:30

Ik kom makkelijk aan 2 liter water

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:43

koffie en thee tellen toch niet mee
Volgens mij is het water wel het beste.
Ik kom ook wel aan 2 liter water. Maar een groot nadeel is wel dat je dan heel vaak naar de wc moet. Ook niet te veel in 1 keer drinken als je het op wilt bouwen. Gewoon steeds een aantal slokken.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:45

Waarom zou je twee liter kaal water per dag willen/moeten drinken?

MaiMai

Berichten: 1222
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:57

Dat vraag ik me ook af. Ik werk als voedingsassistente en ik moet regelmatig patienten helpen 1,5-2 liter vocht per dag binnen te krijgen. En dan telt alles mee, tot appelmoes toe!

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:02

Als je ook bijvoorbeeld een poosje de eetmeter of een voedingswijzer invult, en dan het liefste een exemplaar waarbij alles over de dag wordt opgeteld en daarna wordt uitgesplitst naar 'water', 'vitamines' etc. etc. etc. dan zie je ook dat alle vocht (ook dat in appelmoes endergelijke) wordt meegetelt in de telling voor 'water'.

Het gaat om de hoeveelheid vocht, niet specifiek om kaal water.

En ja, een mens heeft anderhalf tot twee liter vocht per dag nodig om te overleven.

Waarom ze dan bij dieeten zo hameren op twee liter water. Logisch. Bij een streng dieet is er een risico dat iemand helemaal niets meer drinkt om maar geen calorieen binnen te krijgen. Door die 2 liter water zijn er geen calorieen binnen, maar wel genoeg vocht .

Dat krampachtige waterdrinken heeft helemaal geen aanvullende noodzaak als je gewoon een normaal eetpatroon hebt .

En in warme landen 4/5 liter per dag? Dat gaat ook vanzelf. Als het warmer is dan drink je al meer dus dat haal je met gemak.

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:11

Apple schreef:
Waarom zou je twee liter kaal water per dag willen/moeten drinken?


Ik drink ook makkelijk 2 liter water, als het niet meer is..

En waarom, omdat ik bijna niks anders drink als water.. Ik vind het gewoon lekker..

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:12

Olymp, dat is willen . Niet verplicht voelen om zoveel water te drinken wat ik bij anderen in dit topic lees .

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:14

Nou dat staat toch ook bij jouw post willen/moeten..

En ach, voor mij is het geen obsessie zo van ooooww ik moet afvallen of ik mag dit of zus niet drinken..

Sochtends eerste wat ik doe als ik in de keuken sta, een beker water drinken.. Iets anders krijg ik gewoon niet weg sochtends..

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 00:10

Ik volg het verhaal van Apple
Ik ben een tijd 's ochtends begonnen met 7 glazen water omdat dit gelijk alle afvalstoffen weg zou spoelen zeg maar. Helaas was het gevolg dat ik na drie glazen water tegen heug en meug water naar binnen aan het gieten was en een half uur later water over begon te geven. Tja, de afvalstoffen waren er wel uit zo maar het leek me ook niet echt gezond op die manier.

Nu drink ik 's ochtends zoveel water als ik lust (een grote fles gewoon aan mijn mond zetten, van glazen tellen krijg ik steeds minder zin), in de pauzes pak ik een bekertje water, 's avonds als ik thuis kom en bij het eten drink ik nog water naar believen en 's nachts staat er een fles naast mijn bed. Nu ik me niet meer dwing, begin ik water lekkerder te vinden en steeds meer te drinken.

MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:44

ik drink maar 1 flesje water op een dag, drink ik meer krijg ik zijsteken en word ik misselijk, niet meer actief enzo.. word wel eens tegen me gezegd dat ik té weinig drink maarja...

Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:52

Ik ben een paar weken geleden ook begonnen met water drinken, lukt aardig!
op me werk is het makkelijk, daar is alleen koffie of thee, en dat lust ik niet dus heb ik steeds me flesje water. Als ik thuis ben gaat het lastiger, dan pak ik sneller weer fris. Enige nadeel inderdaad dat je er veel van naar de wc moet, maarja..

Marja1988
Berichten: 2803
Geregistreerd: 20-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:46

je blaas went ook wel aan de hoeveelheid binnengekregen vocht hoor. Ik ben steeds meer gaan drinken en moest eerst ook vaak naar de wc maar nu kan mijn blaas meer inhoud hebben oid

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: 2 liter water per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:45

2 liter is vooral zinvol als je gewicht wil verliezen
normaal is 1.6 liter voldoende
zoals mijn leraar zegt: je nieren zijn geen spoelbak (anatomie en fysiologie leraar )

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 09:55

koffie en zwarte thee tellen niet mee omdat dit juist vocht onttrekt.
Je kan wel groene thee of kruiden thee drinken. dat telt wel mee.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:20

Koffie, thee (idd met uitzondering van bepaalde soorten), frisdranken, fruitsappen, ... tellen NIET mee voor de hoeveelheid vocht die je binnenkrijgt op een dag, intengendeel. Ze hebben allemaal een dehydraterend effect doordat ze hypertoon zijn.
Voor elk glas/kop daarvan, moet je twee glazen water drinken om te compenseren.

Daarbuiten gaat het inderdaad over twee liter vocht, maar aangezien je niet de hele dag appelmoes/soep ed zal eten, komt het er dus meestal op neer dat je het grootste deel daarvan binnenkrijgt door water te drinken.

Je nieren zijn misschien geen spoelbak, maar hebben wel een enorm belangrijke filterwerking om afvalstoffen uit je bloed te halen, en om die optimaal te laten functioneren is voldoende drinken echt wel nodig

(ik drink trouwens zelf ook gemakkelijker *en daardoor meer* aan de fles, dan uit een glas)

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:09

1,6 liter vocht is genoeg hoor...
En daar hoort ook melk, siroop, soep en whatever bij.
2 liter Water is echt voor als je afvalt, dan komen er veel (vuile ) stoffen vrij, en zo kan je lichaam die dan goed afvoeren.

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:43

En als je het dan helemaal goed wil doen, drink je veel en sport je veel [ zweten ] Dat voert ook veel afval stoffen af.

Ik kan zelf wel veel drinken, maar ik vergeet altijd flesjes enzo..

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:03

Apple schreef:
Hoezo twee liter water?

Dus gewoon lekker koffie drinken, pot thee in de middag, wat fris als je gereden hebt, nog wat fruit en in je gewone dagelijkse eten zit ook vocht.


Koffie en thee (mits er geen caffeine inzit) zijn vocht onttrekkend, alcohol ook. Toetjes en soep vallen ook gewoon onder vocht.
Wat ik vaak doe is een klein beetje siroop erdoor of als ik toch even iets anders wil drinken, schenk ik een half glas ijsthee in en de rest leng ik aan met water.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 23:26

Ik ben sowieso geen grote drinker, dus vind het al lastig om aan 2 liter vocht te komen per dag. Ik drink wel vooral water.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 23:30

ik krijg het wel weg...maar met een zwakke blaas kan ik zeker 4 keer per nacht het bed uit

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: 2 liter water per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 23:51

Ik dacht ook altijd 2 liter vocht...
Dat lukt bijna iedereen makkelijk, ook als je kijkt wat in eten, thee, fruit enzo zit.
Twee liter water op een dag drinken zou mij vast wel lukken (drinkt altijd water) maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit niet kunnen. Ik denk niet dat dat zo heel vreemd is...

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: 2 liter water per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 01:27

Ik denk dat er veel dagen zijn waarop ik geeneens aan 1 liter kom, slecht he!
Ik gewoon nooit dorst, dus ik vergeet gerust te drinken bij het ontbijt zodat ik mijn eerste glaasje pas om 13 uur naar binnen werk.

Daarnaast heb ik het als ik aan het werk ben vaak te druk om echt regelmatig te drinken. Beetje krom, aangezien ik daar wel mensen moet stimuleren om veel te drinken, maar ik het zelf niet doe.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re: 2 liter water per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:21

In de auto naar mijn werk drink ik al een halve liter water. Op het werk zet ik minstens 1 thermos kruidenthee soms 2, als je die gewoon naast je zet wordt het een gewoonte om geregeld een beker in te schenken.
Bij de lunch een glas water en 's avonds bij het diner zeker 2 bekers melk. Dan zit ik onderhand al aan 3 liter.

In het weekeinde vind ik het over het algemeen wel wat lastiger dan doordeweeks.

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 09:31

Nou ik houd het voorlopig maar even op een liter per dag water per dag. wat ik lees is dat je met ander eten en drinken ook vocht binnen krijgt. ik denk dat ik er dan al ben, wil tenslotte niet afvallen, maar iets gezonder gaan leven. heb de hoeveelheid sigaretten al terug gebracht. ben op de goede weg.