keelontsteking en koorts

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau_Ra

Berichten: 895
Geregistreerd: 17-09-05

keelontsteking en koorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 17:02

halloooo,

Ik heb al een week keelontsteking en koorts en ben steeds erg moe
Als ik ff een tijdje ergens ben geweest ofzo kan ik zo mijn ogen dichtdoen en dan val ik zo in slaap. Elke dag slaap ik al op tijd en soms zelfs nog in de middag omdat ik gewoon te moe ben.
Nou had ik dus op internet een beetje opgezocht wat ik nu heb. Toen stond er wat over pfeiffer dat dat ook begon met keelontsteking, koorts en moe?
Moet ik even naar de dokter gaan? of denken jullie dat het wel weer gewoon over gaat?

groetjes laura

bientoi

Berichten: 550
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: ridderkerk/rijsoord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:09

ik zou als ik jou was gewoon even naar de dokter gaan dan word het snel genoeg duidelijk.

Beterschap iig.

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:12

Ja, even naar de dokter gaan, dan krijg je een verwijsbriefje voor t bloedprikken..
Ik hoop voor je dat het meevalt, van ziek zijn zelf word je ook gauw moe.

Beterschap!

Esterdebest
Berichten: 59
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 02:11

Pfeiffer kan zich inderdaad uiten in keelpijn en moeheid... De ziekte van Pfeiffer wordt veroorzaakt door een virus (het EBV ofwel Epstein Barr Virus), hierbij zul je dan ook opgezette klieren hebben (en nog veel meer symptomen waarvan ik op dit moment niet weet of je die hebt). Je schrijft echter ook dat je koorts hebt, hoe hoog is deze? Bij 38 graden of meer maakt het de kans op Pfeiffer kleiner en de kans dat de keelontsteking door een bacterie wordt veroorzaakt groter. Komt er ook slijm mee omhoog? Wat voor kleur? Heb je ook 'beslag' in je keel (witte stippen)? Dit alles wijst meer in de richting van een bacterieel infect. Doet hoesten pijn?

Kortom ontzettend veel vragen waardoor je op dit moment weinig over 'de diagnose' kunt zeggen... er zijn zoveel mogelijkheden. Voor een sluitende diagnose moet je inderdaad ff naar je huisarts gaan hij kan dan je bloed op (onder andere) het EBV virus onderzoeken.

Succes en beterschap!

Lau_Ra

Berichten: 895
Geregistreerd: 17-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 15:26

Bedankt voor de reacties

@ Esterdebest: Ik heb 38.7 graden koorts. Bij het hoesten komt ook slijm mee(beetje geel groen achtig) en hoesten doet ook enorm zeer.

IK wacht nog wel een week en kijk dan even hoe het dan gaat, als het nog steeds net zo is als nu dan ga ik wel naar de dokter.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:24

Pfeiffer is de reactie van je lichaam die het virus mononucleosisinfectiosa veroorzaakt, daar wordt je niet bijzonder moe van, wel kan je er wat ziek van zijn. Op het moment dat het virus je lichaam uit is gewerkt en je dus niet meer ziek bent, kan er bij sommige mensen gedurende langere tijd een moe gevoel optreden. Er zijn heel veel mensen die pfeiffer hebben gehad, maar daar nooit achter zullen komen omdat het vergelijkbaar is met een normale zware verkoudheid. Aangezien je nu symptomen én moeheid tegelijk hebt, acht ik de kans dat je Pfeiffer hebt niet heel groot. Overigens kan je huisarts makkelijk een testje doen, hoewel je daar niet veel aan hebt omdat de moeheid die Pfeiffer soms als nasleep heeft verder niet behandeld kan worden.

Esterdebest
Berichten: 59
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:59

Geel groenig slijm!!! Kijk daar hebben we wat aan!! Dit duidt op een bacterieel infect (geel groenig slijm is het afval product dat onstaat wanneer je immuunsysteem de bacterien aan het opruimen is) en ook de koorts van 38,7 graden past daar uitstekend bij!! Dit neemt de kans dat je Pfeiffer hebt wel heel erg af hoor!! Maar als je dr last van blijft houden zou ik toch ff naar de dokter gaan voor een kuurtje antibioticum!

Succes!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 08:45

En aangezien EBV een virus is, zou dat niet kloppen met de pusvorming rond de eliminatie van bacteriën.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 08:49

Ik denk ook dat je gewoon een lekker virusje hebt opgelopen dat je lichaam nu aan het opruimen is.Het is niet anders maar gewoon lekker uitzieken en jezelf laten verwennen.Van de week wordt het 23 graden en veel zon en dan ga je lekker de buitenlucht in. Het heerst hier in de buurt ook al een aardig tijdje met alle symptomen die jij noemt ;Het wordt gewoon tijd dat het lente wordt

Lau_Ra

Berichten: 895
Geregistreerd: 17-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 11:24

Oke! dan zal ik wel geen pfeiffer hebben! gelukkig. Alleen een flinke verkoudheid.