ondergewicht - aankomen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:37

Meiden ik ken het, mensen die zeggen dat je anorexia hebt en dat je alles uitkotst wat je hebt gegeten. Nou echt dus niks voor mij want zodra iemand in deze familie moet overgeven dan verstop ik me boven. Dat vind ik toch wel zo verschrikkelijk goor! Ik accepteer mezelf zoals ik ben. Ben getest op van allerlei dingen, suikerziekte, schildklier e.d. Alles was normaal.
Dus veel anders dan accepteren zoals je eruit ziet kan je eigelijk niet doen. Gezond en op gezette tijden kan ook helpen.

Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:55

Heb hier ook last van. Ben ongeveer 1m60 en weeg rond de 45kg.

Heb een paar weken geleden ook een topic geopend over m'n gewicht. -> viewtopic.php?f=136&t=571196

Doordat ik zo mager ben en ik helemaal niet bruin word in de zon zie ik er niet zo gezond uit. Zou dus ook graag nog wat verdikken, een kilootje of 5 er bij zou fijn zijn!

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:39

Amaris ik heb met kleding precies het zelfde probleem.
Ik ben redelijk lang, 1.71 en 15 jaar oud. Ik kan dus ook nooit passende broeken vinden! Bij de middel echt veeeel te groot en de pijpen zijn veel te kort. Al mijn broeken die ik heb die zijn speciaal voor mij gemaakt. Hoeveel eet je gemiddeld op een dag? Sport je veel?
Succes met het aankomen, liefs Julia

Kimmm

Berichten: 1739
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Tiel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:44

Juultj schreef:
Dus veel anders dan accepteren zoals je eruit ziet kan je eigelijk niet doen.


dit vind ik persoonlijk erg belangrijk jezelf accepteren zoals je bent, hoe dik of hoe dun je ook bent. of je groot of klein bent. misschien is dat het belangrijkste met aankomen. als je er veel zorgen over maakt (misschien ook wel beetje stress) zal je sneller gewicht kwijtraken en in jouw geval misschien dus ook weinig tot niets aankomen. maak je geen zorgen en neem jezelf zoals het is. het is moeilijk. ik weet het. ik ben ook precies zo geweest, kon eten wat ik wilde, maar aankomen ho maar. ben erg veel gepest op school, basisschool en middelbare school. ben nu een paar jaartjes ouder en hoe het komt weet ik niet, maar de kilo's zijn eraan gekomen +) het belangrijkste is eigenlijk dat je jezelf accepteerd en respecteerd en dan komen de kilo's er vanzelf

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:46

Je bent 12 joh, dat komt vanzelf goed. Je lijf is nu aan het groeien en heeft heel veel voedingsstoffen nodig.
Als je in de lengte uitgegroeid bent, komt dat gewicht vanzelf wel goed. Je lijf kan niet alles tegelijk

Kimmm

Berichten: 1739
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Tiel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:48

Billy schreef:
Je bent 12 joh, dat komt vanzelf goed. Je lijf is nu aan het groeien en heeft heel veel voedingsstoffen nodig.
Als je in de lengte uitgegroeid bent, komt dat gewicht vanzelf wel goed. Je lijf kan niet alles tegelijk


indd

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:56

Voor zo iemand als ik die juist heel erg veel moeite moet doen om een beetje af te vallen is dit een erg moeilijk voor te stellen probleem.

Iemand die ik ken en die ook te mager was heeft als advies van een diëtiste gekregen om elke dag een maaltijdvervanger te gebruiken. Bijvoorbeeld die shakes die mensen die op dieet zijn gebruiken om een maaltijd te vervangen. Jij moet het dan niet gebruiken om een maaltijd te vervangen maar om extra te drinken naast je maaltijd.

Daarnaast je boterhammen lekker dik beleggen met de wat calorierijke belegsoorten bijvoorbeeld pindakaas.

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 21:06

Bedankt voor alle reacties.

Ik ben echt heel blij dat ik niet de enige ben met dit probleem, ik word er ook echt super veel mee gepesten.
in de gangen roepen ze: hey plank!! of gratenpakhuis ofzo.
en leraren vragen of ik wel genoeg eet en of ik geen anorexia heb, gewoon ook midden in de klas!!
ik moet er soms zelf wel eens van huilen,. en inderdaad, daardoor heb ik dan ook weer stress..

Anoniem

Re: ondergewicht - aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:14

Ik heb er ook last van..
Ik word zaterdag 16 en ben 1,64m en weeg 43, heel soms 44 kilo. Ik ga het meeste met jongere kinderen om (zeg 14) en die wegen allemaal tussen de 48 en 50 kilo of meer..
Ook steken mn heupbotten heel erg door mn vel heen zegmaar.. als ik in bed lig voel ik ze gewoon zitten.
Mensen vragen ook heel vaak eet je wel genoeg? of heb je anorexia?
Ik eet best veel, heb altijd honger..
Maar ik kom gewoon niks aan.
Maarja aan de andere kant, je hebt ook mensen die juist heel snel aankomen, dan moet ik niet zeuren eigenlijk..

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 13:46

inderdaad, dat heb ik dus ook..
ik heb ook altijd honger, en heb gehoord dat dat komt doordat ik ondergeicht heb.. dan is je lichaam niet in evenwicht en wil hij dus meer eten.
echt waar, als ik gewoon gevult wil zijn, moet ik tussen de middag een uur aan tafel zitten!! boterhammen smeren, griesmeelpap, nog een mars erbovenop, en toch kan ik nog honger hebben.
soms al wel een uurtje na het warme eten..

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:02

Ik ben (nu 21) pas de laatste tijd wat aangekomen, kan er ook mee te maken hebben dat ik op kamers ging wonen. Maar ben nog steeds te licht, ongeveer 53 kilo bij 1.72 meter.
En ik eet echt heel veel .

Flore
Berichten: 3580
Geregistreerd: 20-09-05

Re: ondergewicht - aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:18

Toen ik 12 was woog ik 36 kilo en ik was toch vrij lang. Nu ben ik 24, 1,75 en weeg ik 63 kilo, het omgekeerde dus. Komt dus allemaal goed. Vanaf een jaar of 18 ben ik echt veel aangekomen. Ik vond het vroeger ook vreselijk dat ik zo dun was. Nu heb ik een normaal gewicht en ben er blij mee. Het komt dus vanzelf wel hoor!

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: ondergewicht - aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:24

ik ben ook erg licht. Ik ben negentien en weeg zo'n 48 kilo. k heb er geen problemen mee. Ben er toen ik jaar of 16 was mee naar de dokter geweest die zei dat 25% van van de 16 jarige nog lichter woog dan ik.

Mijn ouders waren ook altijd licht mijn vader woog bij z'n trouwdag ook maar 50 kilo (is nu anders door medicijnen) Mensen staan er ook altijd versteld van hoeveel ik naja boeit mij niet zo veel!

skara

Berichten: 1250
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: 't stad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:26

Genee schreef:
Oh ik zie dat je 12 ben: MAAK JE GEEN ZORGEN. In de puberteit kom je echt wel aan. je zal waarschijnlijk niet dik worden, maar vormen krijgen en zo'n 10 kilo aankomen. Dus in dat geval helemaal geen zorgen maken

Dat zeiden ze tegen mij ook. Inmiddels ben ik 21 en nog steeds erg dun (1m70 en 50kg).

Het enigste wat je kan doen is denk ik jezelf accepteren. Maar ik ken het gevoel op die leeftijd is dat heel moeilijk. Ik kreeg toen ook opmerkingen over anorexia (nu nog). Denk vooral aan de voordelen. Je bent nu slank zonder dat je er iets voor hoeft te doen en je kan snoepen zoveel je wil. Als je ouder wordt leer je dat wel appreciëren.

Ik heb al geprobeerd extra veel te eten, extra veel vet te eten, heel gezond te eten, veel snoepen, ...
Niks helpt. Er valt gewoon niks aan te doen.

Gepaste kleding vinden is bij mij ook een probleem. Buiten dat ik zo dun ben, heb ik ook nog eens lange benen. Ik moet mijn broeken daarom altijd een maatje te groot kopen. Gelukkig bestaan er riemen.

Ik probeer wel aan sport te doen waardoor ik spieren krijg aan mijn armen en benen en daardoor lijken mijn benen en armen wel een beetje dikker.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:34

Dat is veel te weinig!
Maargoed wat ik al eerder zei en wat jij hier ook zelf zegt: Jezelf accepteren zoals je bent. Ook mensen in jou omgeving moeten dat doen vind ik. Er zijn zoveel mensen die vooroordelen trekken. Er wordt direct gezegd dat wij anorexia hebben!
Ik doe ook veel aan sport en fiets elke dag wel zo'n 30 kilometer. Ik eet veel chocola en lekkere zoete dingen en toch blijf ik precies op het zelfde gewicht. Maargoed ik weet zelf wel dat ik hartstikke normaal eet en dat ik absoluut geen eetstoornis heb.

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:24

met 30 km fietsen verbrand je ook best wel veel calorieen hoor

het is inderdaad zo dat je jezelf moet accepteren, maar bij mij zeggen ze ook dat het ongezond is, en slecht voor mijn botten als ik zo dun blijf.
ik ben nu bezig met heel veel boterhammen, en veel zuivelpruducten waarop ik slagroom doe, bv. pudding met slagroom.
ook ben ik aan de chocolade en chios.

Poeltje

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: In de polder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:01

Ach dat komt nog wel! Er wordt ook tegen mij gezegt dat ik anorexia heb, maar ik eet als een paard! Laat ze maar kletsen!
Ik ben ook 1.78 en weeg 46 kilo, echt veelste licht is het niet!

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: ondergewicht - aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:07

Heb je mijn eerdere suggestie om een maaltijdvervangende shake naast je naast je gewone eten te drinken nog overwogen? Daarmee krijg je veel extra caloriën binnen terwijl het toch makkelijk wegdrinkt.
Bovendien krijg je dan niet allerlei ongezonde vetten binnen.

Maar ik wil je niets opdringen. Het is jouw lijf dus jij moet zelf weten wat je eet of drinkt.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:39

Wel over gehad. Nog nooit geprobeerd, wordt eens tijd. Bedankt voor je advies!

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 21:05

ik heb wel eens ooit die pakjes van nutricia naast mijn maaltijd genomen, dat is ook zo'n soort (eiwitrijke) shake.
maar dat hielp ook niks, en ze vullen net zoveel als een reep chocolade of een paar boterhammen.

Maar zijn jullie ongesteld? (beetje rare vraag, maar het schijnt dat als je dat niet bent, dat je dan ontvruchtbaar kunt blijven doordat je te licht bent, heb ik gehoort).