Acupunctuur

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Milka

Berichten: 2113
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Acupunctuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 13:27

HoiHoi,

Misschien mensen die hier ervaringen mee hebben??

Ik heb al een aantal jaar last van hoofdpijnen. Soms zo erg dat ik er helemaal ontzettend naar door voel. Misselijkheid en duizeligheid komen er regelmatig bij kijken.

Ooit ben ik er weleens voor bij de huisarts geweest. Aangezien ik in die tijd veel stress had (ziekte moeder en schoolproblemen) werd het op stress hoofdpijn gegooit. Toendertijd heb ik ook nog mijn ogen na laten kijken bij een opticien. Maar dat was allemaal prima.

Pijnstillers helpen niet. Eigenlijk niks. Als ik eenmaal hoofdpijn heb, houd ik er de rest van de dag last van en wel op zo'n manier dat ik weinig anders meer kan dan op bed liggen. Vaak sta ik de volgende ochtend opnieuw op met hoofdpijn.

Regelmatig heb ik hier last van in t weekend. Doordeweeks minder vaak.

- Ik werk fulltime op een informatiebureau en heb t daar reuze naar mijn zin. Stress vanwege me werk is t dus ook absoluut niet.
- Ik drink en eet voldoende en houd de regelmaat van doordeweeks ook zoveel mogelijk aan in t weekend.
- Uitslapen doe ik dus niet. Doordeweeks sta ik om 7 uur op en in t weekend rond 8 uur. Begin altijd met een kop koffie (aangezien ik dat doordeweeks op mijn werk ook doe) en drink de rest van de dag met regelmaat.
- Ik probeer zo vaak mogelijk even naar buiten te gaan. In de pauze doordeweeks loop ik altijd een blokje om en 's avonds altijd een rondje skaten/fietsen/paardrijden of wat dan ook zo lang t maar buiten is.

T enige waar ik stress om zou kunnen hebben, is omdat mijn moeder afgelopen zomer overleden is. Waarschijnlijk is dat dan onbewust. Bewust heb ik er aardig vrede mee en de draad van mijn leven inmiddels weer compleet opgepakt.

Pijnstillers helpen niet meer, waarschijnlijk ook omdat mijn lichaam daar ondertussen aangewend is geraakt.

Mijn vader stelde van t weekend dus uiteindelijk acupunctuur voor. Heb er al wat info over opgezocht op google. Maar ben toch benieuwd naar eventuele ervaringen.
Ben opzich niet bang voor naalden of wat dan ook en sta dr ook geheel voor open.

Een beetje lang verhaal geworden, maar in ieder geval bedankt voor t lezen en tips en ervaringen zijn harte welkom!

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:52

Ik heb zelf geen ervaring met acupunctuur maar ik denk dat het zeker het proberen waard is!
Mijn moeder gaat regelmatig naar een acupuncturist. Ze heeft wel eens last van haar schouder en zodra ze het ook maar aan voelt komen maakt ze een afspraak. Paar naalden erin (voelt ze heel weinig van zegt ze) en het gaat weer een stuk beter. Daarna gaat ze dan nog een paar keer en dan gaat het weer prima! Als ik zelf ooit ergens last van zou hebben zou ik er zeker voor open staan.

Wel verschrikkelijk dat je moeder overleden is zeg....
Misschien kan je toch nog een keer naar je huisarts gaan en uitleggen dat je denkt dat het niet met stress te maken heeft.
Heel veel beterschap ermee in ieder geval!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:02

Ik heb ervaring met acupunctuur en heb daar hele goede resultaten mee (RSI en slijmbeursontsteking in de schouder). Ik loop bij een chinese acupuncturist, die het vak in China heeft geleerd. Hij adviseert naast de behandelingen oa ook betreffende voeding, wat je wel en beter niet kan eten met je specifieke aandoening, en geeft eventueel kruiden mee. Wat ik je wel kan aanbevelen is een goede acupuncturist te zoeken die er voor geleerd heeft, en niet zomaar een fysiotherapeut die "het er ook nog bij doet". Een goede acupuncturist is niet alleen aan gesloten bij de Nederlandse Vereniging voor Acupuncturisten, maar ook aangesloten bij het NVAA
(Nederlandse Vereniging voor Antroposofische Artsen) en kunnen en gaan je eventueel ook doorsturen naar een reguliere arts.

Als je een acupuncturist in je omgeving zoekt, moet je hier even kijken:

http://www.acupunctuur.nl/

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Acupunctuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 01:19

ik heb ook een tijdje accupunctuur gehad...

ik had ook veel stress door het verlies van mijn vader,veel werken,slecht slapen,ziek zijn,bloedarmoede en meer..

door accupunctuur werd ik veel rustiger en ontspannender
mijn klachten verminderde
voorbeeld.. ik had altijd het gevoel van een dichtgeknepen keel en benauwdheid..met 1 naald in mijn teen was het weg..
ook voelde ik de energie tijdens de sessies echt door mij heen stromen en dat was verslavend
na de sessie was ik bekaf en kon ik eindelijk eens goed slapen..
ook gaf het echt innerlijke rust...

ik zou zeggen probeer het gewoon 2 a 3 sessies,kwaad kan het niet echt..ik denk dat je het zelfs lekker gaat vinden

titan

Berichten: 541
Geregistreerd: 06-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:32

ik ga het misgien ook eens proberen,
ik heb de ziekte van crohn. Weet iemand ofhetdaarbij ook
de klachten verminderd?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:59

@ titan, waarom stel je die vraag niet aan een goede acupuncturist? Ze kunnen heel veel, en je hele lichaam wordt bekeken en behandeld. Het is een holistische benadering.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:04

Mijn broer heeft vanaf zijn baby zijn tot halverwege middelbare school vreselijk migraine gehad. Hij miste echt halve weken van school en kon nooit buiten spelen. Het kwam grotendeels door nekspanning en hij is volledig genezen (behalve in extreme stress situaties) hiervan door acupunctuur. Een collega van mij echter had het zelfde probleem, maar bij haar werkte het niet, een speciale cylinder in haar bril (uitgebreid onderzocht door een optoloog) bood bij haar de uitkomst.

Milka

Berichten: 2113
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 21:02

@ cassidy bedankt voor de link.
Ik heb inmiddels al gezocht alleen durf nog steeds de stap niet echt te zetten voor een afspraak.
Klinkt heel dom, maar het idee vind ik aan 1 kant toch een beetje eng.

@ naadje24...klinkt toch wel als iets wat ik ook graag zou willen ervaren. Ik moet alleen nog wel iets van 20 min. met de auto terug naar huis na zo'n sessie. Weet niet of het zo'n grote invloed op je hebt dat je zo relaxt ben dat je in ene in slaap valt achter het stuur...dat is toch wat minder

Pfff...loop dus al vanaf maandag met 2 telefoonnummers van acupuncturisten in de buurt rond en krijg mezelf niet zover om eindelijk ook eens te gaan bellen.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:09

Ik kom sinds januari ook bij de acapunturist.
Heb toen een baal hooi in mijn nek gehad, vanaf de hooizolder.

Daarbij liep ik al jaren bij de fysio, die daarnaast dus ook met acupuntuur werkt. Ik moet zeggen dat ik het lang vond duren, voordat ik resultaat merkte, ben nu eigenlijk pas een week of 3 "pijnvrij", maar hij zei ook dat het wel een 1/2 jaar kon gaan duren, dus dat klopt dan wel weer.

Ik vind het in ieder geval erg fijn, niet vervelend, behalve als er een bepaald punt zeer doet ( weet zo even niet hoe dat hee, heeft iets met die energie baan te maken),

Succes ermee en gewoon even een afspraak maken !!

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Re: Acupunctuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:43

Mijn tante heeft acupunctuur gehad voor haar fibromyalgie (schrijf ik het zo goed ). Het heeft bij haar heel goed gewerkt, hoewel ze zich wel aan een dieet moet houden.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Acupunctuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:11

ik ging ook altijd met de auto maar was nooit geen probleem
ik was ontspannen en relaxed,daardoor kon ik perfect slapen,maar achter het stuur was ik wel wakker genoeg hoor

anders laat je je toch voor de eerste keer brengen en halen? dan weet je gelijk hoe je je erna voelt

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:26

auto rijden enzo, heb ik ook nooit geen moeitte mee gehad.
Wel moet ik soms gewoon tussendoor als ik aan het werk ben, ben daarna wel wat meer moe, maar doe dan even rustig aan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 02:25

Emio schreef:
@ cassidy bedankt voor de link.
Ik heb inmiddels al gezocht alleen durf nog steeds de stap niet echt te zetten voor een afspraak.
Klinkt heel dom, maar het idee vind ik aan 1 kant toch een beetje eng.


Dat je het eng vind is niet meer dan normaal. Doorgaans krijg je toch een uitgebreid intakegesprek bij de eerste keer dat je bij een arts komt, dat gesprek duurt ongeveer een uur. Dat is echt voldoende om je compleet op je gemak te stellen. Als je bang bent voor de eerste keer kun je dat ook gewoon melden bij het intakegesprek, daar hebben ze alle begrip voor. En het is echt niet eng, niet zweverig, of raar. Laat het over je heenkomen en geniet ervan! Er gaat echt een wereld voor je open!