amandelontsteking en waarschijnlijk ziekte van pfeiffer!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

amandelontsteking en waarschijnlijk ziekte van pfeiffer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 17:08

Ik heb al een week zo'n last van mn keel en rechtse oor, kan bijna niet eten, niet praten en al helemaal niet slapen(terwijl ik de laatste tijd echt veel slaap omdat ik zo moe ben)..zo'n pijn heb ik.
Mijn moeder zag ook dat mn keel heel erg dik was, dus zijn we toenstraks naar de dokter gegaan..Hij keek in mn keel en zei van dat is overduidelijk amandelontsteking, ik kreeg er geen medicijnen voor want waarschijnlijk heb ik ook de ziekte van pfeiffer, en dan heeft het daar mee te maken..

Ik moet morgen bloed laten prikken, en dan hoor ik meer..Hoop dat het niet is, want ik heb echt allemaal geen zin om uit te rusten enzo, maar als het is dan moet het maar..
En dan krijg ik ook medicijnen als het geen pfeiffer is..

Fijn vakantie, en eigenlijk zou ik ook nog op vakantie gaan..Tis maar beter dat ik niet mee ben gegaan..anders zat ik daar ziek op vakantie, is niet echt leuk voor de anderen .

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: amandelontsteking en waarschijnlijk ziekte van pfeiffer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:17

Als het de ziekte van pfeiffer is, rust dan alsjeblieft uit! Ik heb het vorig jaar juli gehad en ben in het ziekenhuis beland 10 dagen, volledig uitgeput. Hoe langer je niet rust, hoe langer je er last van blijft houden, ik heb er nu nog steeds de nasleep van en kan nog niet werken!!!
sterkte ermee!

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 17:28

Mirre: doe ik ook wel, ik hebtoch vakantie dus doe wel lekker rustig aan..

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:29

Oh jeetje dat had ik ook en nu moeten mijn amandelen er ws uit ben er 5 weken ziek van geweest en ze spelen nu weer op Ik moest ook testen op pfeiffer maar had het niet gelukkig.... sterkte....

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:34

Hey, mijn broer heeft dit ook gehad. Hij had de ziekte van pfeiffer, maar dat was bij de eerste test niet te zien in het bloed. Dus gewoon medicatie gekregen. Verkeerd uitgepakt, hij had wel ziekte van pfeiffer. En de amandelen moesten er toen gelijk uit.
Ik wil je niet bang maken ofzo. Dit gebeurt niet vaak.
Maar ik ben er nog steeds boos over.
Succes ik hoop voor je dat je geen pfeiffer hebt!

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 17:54

Cootjuh schreef:
Hey, mijn broer heeft dit ook gehad. Hij had de ziekte van pfeiffer, maar dat was bij de eerste test niet te zien in het bloed. Dus gewoon medicatie gekregen. Verkeerd uitgepakt, hij had wel ziekte van pfeiffer. En de amandelen moesten er toen gelijk uit.
Ik wil je niet bang maken ofzo. Dit gebeurt niet vaak.
Maar ik ben er nog steeds boos over.
Succes ik hoop voor je dat je geen pfeiffer hebt!

aaaah

Ik hoop hjet ook niet, als mijn amandelen ontstoken blijven moeten ze er sowieso uit..Hoop het niet

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:19

Ik hoop t ook niet voor je

Succes ermee

bassa

Berichten: 772
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Werkendam, Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:29

suczes
hoop dat het zo over gaat

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:50

Bedankt!

_Ingrid

Berichten: 933
Geregistreerd: 27-08-05

Re: amandelontsteking en waarschijnlijk ziekte van pfeiffer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:02

Sterkte, ik hoop dat het over gaat

Marieke85

Berichten: 207
Geregistreerd: 01-02-06

Re: amandelontsteking en waarschijnlijk ziekte van pfeiffer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:19

Mijn zusje heeft het ook gehad, haar keelamandelen konden gewoon blijven zitten en ze kreeg er geen medicijnen voor. M'n zusje had een lichte vorm denk want ze is niet zo moe geweest eigenlijk.

Sterkte ermee!

Romeotje
Berichten: 144
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hengelo (Ov)

Re: amandelontsteking en waarschijnlijk ziekte van pfeiffer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 00:54

pfeifer is en blijft heel vervelend, zit er nu voor de 2e keer aan vast en heb er de pest in. het beste wat je kan doen is luisteren naar je lichaam, ophouden wanneer je lichaam je dat verteld. als je preventief rust gaat houden dan word je daar zo schijtziek van door het niksdoen en tevens ook extra vermoeid door doordat je niks meer doet. dus luister naar je lichaam en probeer gewoon dingen te blijven doen.
Ik heb dan weliswaar het geluk dat ik er niet zo extreem last van heb en ga nu ook nog gewoon naar school behalve op woensdag en vrijdag.

en nu niet komen met het verhaaltje dat je pfeifer geen 2x kan krijgen, het is 2x aangetoont in mijn bloed dus het zal wel moeten kunnen.

cootjuh schreef:
Hey, mijn broer heeft dit ook gehad. Hij had de ziekte van pfeiffer, maar dat was bij de eerste test niet te zien in het bloed. Dus gewoon medicatie gekregen. Verkeerd uitgepakt, hij had wel ziekte van pfeiffer


Dit is heel normaal. in de incubatie tijd, een periode van 3 tot 6 weken waarin je de keelpijn krijgt. is het heel moeilijk om te detecteren en tevens is dit het moment waarop de pfeiffer besmettelijk is. zodra de echte symptomen boven komen en je het kan uittesten is het niet meer besmettelijk...

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:12

LZP --> Mensenwelzijn

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:34

Succes !
Ik hoop voor je dat je geen Pfeiffer hebt. en als je het wel hebt, echt goed uitrusten hoor !!

Tivara
Berichten: 6859
Geregistreerd: 08-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:50

Weet wat het is
Heel veel succes ermee!
Ik had ook pfeiffer..
Eerst viel ik telkens flauw, en daarna heb ik 3 maanden op bed gelegen..
Maar nu gaat het echt weer heel goed
Komt vast allemaal snel weer goed!
Je kan er ook snel weer vanaf zijn! Beterschap

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: amandelontsteking en waarschijnlijk ziekte van pfeiffer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:09

Heb ik ook. Ik vorige zomer vaak last van keelpijn. Dokter kon er niets aan doen. Het werd al erger, had elke 2 weken wel amandelontsteking en keelontsteking. Op een gegeven moment ging het gewoon niet over, had ik permanent last van mijn keel en amandelen. Ook mijn lymfeklieren werden dik. De dokter zei: gewoon een keel/amandelontsteking, dat gaat vanzelf weer over. Niet dus. Ik kreeg dikke bobbels in mijn nek en mijn lymfeklieren werden zo dik dat je ze vast kon pakken, vanaf achter mijn oor tot bijna aan sleutelbeen, en ook een beetje bij mijn lizen en oksels, maar vooral bij mijn nek. Pas een maand of 8 nadat ik keelontstekingen had werd ik ook ziek: hoofdpijn, misselijk, last van buik, moe, slap, duizelig, benauwd. Toen naar de dokter geweest en die zei dat mijn moeheid niets te maken had met keelpijn, maar gaf toch toestemming om bloed te laten prikken. Een paar dagen later bleek dat ik dus toch pfeiffer had.

Dat is nu bijna een maand geleden. Ik heb het gelukkig niet zo heel erg, ben vandaag naar de stad geweest. Soms heb ik een dag dat ik heel erg moe ben of me niet lekker voel. Ik probeer nu een soort dieet uit en dat helpt wel.

Nouja nu zit ik hier een beetje mijn verhaal te vertellen waar jij natuurlijk ook helemaal niets mee opschiet. Ik wens jou heel veel sterkte. Misschien wil je er wel via e-mail of msn ofzo over praten, omdat we misschien ongeveer hetzelfde hebben. En anders in ieder geval heel veel sterkte!

Cindy