De pil, hoe aanvragen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bokker_4
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-05-06

De pil, hoe aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:34

Zie titel.. Krijg je dan ook een inwendig onderzoek enzo? Want dat zou ik niet zo prettig vinden
Laatst bijgewerkt door bokker_4 op 01-05-06 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:35

nee . Naar de dokter gaan en vragen: kan je mij de pil voorschrijven.

Zo simpel! (in belgie toch)

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:37

Ik dacht dat in belgie er nog wel een lichamelijk onderzoek aanvast zit, maar misschien is dat veranderd ondertussen.
Verder ga je gwoon naar je huisarts en zeg je dat je graag aan de pil wil.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:39

gewoon even aan je huisarts vragen en die zal je vertellen of er wel of geen onderzoek aan vast zit. In NL is dat overigens niet zo.
Bovendien heeft je huisarts geheimhoudingsplicht, hij zal dus aan niemand doorvertellen dat je bij hem bent geweest...

DeadxStar

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:42

Nee, je krijgt geen inwendig onderzoek..
Toen m'n moeder dat zei wilde ik gelijk niet meer
Maar ze had het gevraagd, en hij zei dat dat niet hoeft (vinden de meeste (jonge) meisjes niet prettig).

Ben gewoon naar de dokter gegaan, hij stelde wat vragen, en ik kon de pil gaan halen bij de apotheek

Toen was ik 16, en hij zei van 'Nu je 16 bent hoef ik het niet aan je moeder te vertellen'.
Maargoed, ze wist toch wel dat ik 'm ging halen

bokker_4
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:43

Ok, let's hope so! Bedankt voor de reacties!

miss_piggy

Berichten: 284
Geregistreerd: 13-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:44

Maaruh.. moet je dat niet regelen met de verzekering ofsoow.. dat je ouders er toch achter komen.. en bij mij zien ze dus duidelijk de doktersrekening, en dan??

xx
Anke

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:46

je kan de pil ook via de rutgesstichting halen. dit is een stichting die volledig anoniem werkt. je draait dan wel volledig voor de kosten op.
waarom eigneljk de pil?

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:53

Nee, gewoon naar de dokter gaan en vragen of je de pil kan krijgen..

Je krijgt wel vragen over je gezondheid, maar als de dokter daar geen problemen inziet krijg je gewoon de pil mee..

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:56

Pridedignity: Dat werd mij ook wijsgemaakt, uiteindelijk kwam ik voor hevige menstruatieklachten bij de HA terecht. Die schreef de pil voor zonder enig onderzoek! Dus nee je krijgt geen inwendig onderzoek, nergens voor nodig tenzij er een medische indicatie voor is. Artsen hebben trouwens een geheimhoudingsplicht, ze mogen zelfs geen bloeduitslagen of wat dan ook doorgeven aan ouders van kinderen die 12 jaar of ouder zijn

ellepel

Berichten: 47432
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: De pil, hoe aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:58

als jij gewoon normaal ongesteld bent en normaal bloed en dit ook heel netjes elke keer op tijd komt krijg je geen inwendig onderzoek en schrijft de huisarts je gewoon een lichte pil voor.

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:06

Vroeger was het zo dat als je particulier verzekerd was, je de rekening thuis gestuurd kreeg, en wanneer je ziekenfonds was, ging het direct naar de verzekering.
Ik kon dus niet "ongemerkt" naar de dokter gaan omdat ze rekening thuis kwam.

Ik weet niet hoe dat nu is met het nieuwe zorgstelsel, maar als de rekening thuisgestuurd wordt...
Dan zeg je toch tegen je ouders dat je hele erge oorpijn ofzo hebt.. er staat niet op de rekening waarvoor je bent geweest..

SUcces er meer!

edit: inwendig onderzoek doen ze zo goed als nooit. Ook niet als ze indicaties hebben om het wel te doen (zeer heftige bloedingen buiten de menstruaties). hij zei gewoon moet je een zwaardere pil hebben, en schreef het al voor. zonder dat hij in zn computer keek... ik mag namelijk geen pil slikken...

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:56

ma_rie_tje schreef:
Vroeger was het zo dat als je particulier verzekerd was, je de rekening thuis gestuurd kreeg, en wanneer je ziekenfonds was, ging het direct naar de verzekering.
Ik kon dus niet "ongemerkt" naar de dokter gaan omdat ze rekening thuis kwam.

Ik weet niet hoe dat nu is met het nieuwe zorgstelsel, maar als de rekening thuisgestuurd wordt...
Dan zeg je toch tegen je ouders dat je hele erge oorpijn ofzo hebt.. er staat niet op de rekening waarvoor je bent geweest..

SUcces er meer!

edit: inwendig onderzoek doen ze zo goed als nooit. Ook niet als ze indicaties hebben om het wel te doen (zeer heftige bloedingen buiten de menstruaties). hij zei gewoon moet je een zwaardere pil hebben, en schreef het al voor. zonder dat hij in zn computer keek... ik mag namelijk geen pil slikken...


Als jij zonder duidelijke reden heftige bloedingen hebt, gaan ze wel verder onderzoeken en zit een inwendig onderzoek er zeker wel in. Ook als je buikklachten hebt en dan vooral onder in je buik dan willen ze ook nog weleens een inwendig onderzoek doen.
Een inwendig onderzoek is natuurlijk nooit leuk maar de arts/assistent is wel wat gewend en als je maar goed kunt ontspannen is er niks aan de hand en voel je er bijna niks van. Het is niet het einde van de wereld zo'n onderzoek


Maar goed dat is ook offtopic!

bokker_4
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 12:13

Bedankt allemaal! (het mag trouwens van mn ouders hoor, dus dat is geen probleem )

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:41

Er loopt een centraal anticonceptietopic op MW, hier een slotje.